تبلیغات
تبلیغات متنی
رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید
آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت
تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی
محبوبترینها
بررسی دلایل قانع کننده برای خرید صنایع دستی اصفهان
راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1804700812
![نمایش مجدد: تحلیل رهبر انقلاب از سیاست ورزی امام رضا refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
تحلیل رهبر انقلاب از سیاست ورزی امام رضا
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
تحلیل رهبر انقلاب از سیاست ورزی امام رضا
مهمترین چیزی که در زندگی ائمه بهطور شایسته مورد توجه قرار نگرفته، عنصر «مبارزه حاد سیاسی» است. از آغاز نیمه دوم قرن اول هجری خلافت اسلامی بهطور آشکار با پیرایههای سلطنت آمیخته شد و امامت اسلامی به حکومت جابرانه پادشاهی بدل گشت.
پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب: مهمترین چیزی که در زندگی ائمه بهطور شایسته مورد توجه قرار نگرفته، عنصر «مبارزه حاد سیاسی» است. از آغاز نیمه دوم قرن اول هجری خلافت اسلامی بهطور آشکار با پیرایههای سلطنت آمیخته شد و امامت اسلامی به حکومت جابرانه پادشاهی بدل گشت.
بخشهایی از پیام معظم له به کنگرهی جهانی امام رضا علیهالسلام در 1363/5/18 به این شرح است:
شش تدبیر حضرت امام رضا علیهالسلام در نبرد با مأمون:
1. پرکردن فضای مدینه از کراهت و نارضایتی خود در هنگام دعوت ایشان از مدینه به خراسان
2. نپذیرفتن ولایتعهدی تا هنگام تهدید به قتل و ابراز اجباری بودن آن در هر فرصتی
3. مشروط کردن پذیرش ولایتعهدی به دخالت نکردن در هیچ یک از شئون حکومت
4. برملا کردن داعیه امامت شیعه در سطح عظیم اسلام و رساندن پیام تشیع به گوش همه مسلمانها
5. استفاده امام از هر فرصتی برای قرارگیری در معرض ارتباط با مردم
6. حمایت امام از شورشگران و سرجنبانان تشیع
تشکیل کنگره علمی زندگی امام هشتم در جوار تربت پاک آن بزرگوار و همزمان با سالروز ولادت آن حضرت، گام تازهای در جهت روشنگری چهره تابناک ائمه معصومین (علیهمالسّلام) و آشنائی با زندگینامه پرحماسه و پررنج آن پیشوایان عظیمالشأن است. باید اعتراف کنیم که زندگی ائمه (علیهمالسّلام) به درستی شناخته نشده و ارج و منزلت جهاد مرارتبار آنان حتی بر شیعیانشان پوشیده مانده است.
مهمترین چیزی که در زندگی ائمه بهطور شایسته مورد توجه قرار نگرفته، عنصر "مبارزه حاد سیاسی" است. از آغاز نیمه دوم قرن اول هجری که خلافت اسلامی بهطور آشکار با پیرایههای سلطنت آمیخته شد و امامت اسلامی به حکومت جابرانه پادشاهی بدل گشت، ائمه اهلبیت (علیهمالسّلام) مبارزه سیاسی خود را به شیوهای متناسب با اوضاع و شرائط، شدت بخشیدند. این مبارزه بزرگترین هدفش تشکیل نظام اسلامی و تأسیس حکومتی بر پایه امامت بود.
تاریخ نتوانسته است ترسیم روشنی از دوران دهساله زندگی امام هشتم در زمان هارون و بعد از او در دوران پنجساله جنگهای داخلی میان خراسان و بغداد به ما ارائه کند، اما به تدبر میتوان فهمید که امام هشتم در این دوران همان مبارزه درازمدت اهلبیت را که در همه اعصار بعد از عاشورا استمرار داشته با همان جهتگیری و همان اهداف ادامه میداده است.
اکنون جای آن است که به اختصار، حادثه ولیعهدی را مورد مطالعه قرار دهیم. در این حادثه امام هشتم علیبنموسیالرضا در برابر یک تجربه تاریخی عظیم قرار گرفت و در معرض یک نبرد پنهانی سیاسی که پیروزی یا ناکامی آن میتوانست سرنوشت تشیع را رقم بزند، واقع شد. مأمون از دعوت امام هشتم به خراسان چند مقصود عمده را تعقیب میکرد:
اولین و مهمترین آنها، تبدیل صحنهی مبارزات حاد انقلابی شیعیان به عرصه فعالیت سیاسی آرام و بیخطر بود. همانطور که گفتم شیعیان در پوشش تقیه، مبارزاتی خستگیناپذیر و تمام نشدنی داشتند،این مبارزات که با دو ویژگی همراه بود، تأثیر توصیفناپذیری در برهم زدن بساط خلافت داشت، آن دو ویژگی، یکی مظلومیت بود و دیگری قداست... با این کار مأمون آن دو ویژگی مؤثر و نافذ را نیز از گروه علویان میگرفت زیرا جمعی که رهبرشان فرد ممتاز دستگاه خلافت و ولیعهد پادشاه مطلقالعنان وقت و متصرف در امور کشور است نه مظلوم است و نه آنچنان مقدس.
دوم: تخطئه مدعای تشیع مبنی بر غاصبانه بودن خلافتهای اموی و عباسی و مشروعیت دادن به این خلافتها بود.
سوم: اینکه مأمون با این کار، امام را که همواره یک کانون معارضه و مبارزه بود، در کنترل دستگاههای خود قرار میداد و بهجز خود آن حضرت، همه سران و گردنکشان و سلحشوران علوی را نیز در سیطره خود در میآورد.
چهارم: اینکه امام را که یک عنصر مردمی و قبله امیدها و مرجع سؤالها و شکوهها بود در محاصره مأموران حکومت قرار میداد و رفتهرفته رنگ مردمی بودن را از او میزدود و میان او مردم و سپس میان او و عواطف و محبتهای مردم فاصله میافکند.
هدف پنجم این بود که با این کار برای خود وجهه و حیثیتی معنوی کسب میکرد. طبیعی بود که در دنیای آن روز همه او را بر اینکه فرزندی از پیغمبر و شخصیت مقدس و معنوی را به ولیعهدی خود برگزیده و برادران و فرزندان خود را از این امتیاز محروم ساخته است ستایش کنند و همیشه چنین است که نزدیکی دینداران به دنیاطلبان از آبروی دینداران میکاهد و بر آبروی دنیاطلبان میافزاید.
ششم آنکه در پندار مأمون، امام با این کار، به یک توجیهگر دستگاه خلافت بدل میگشت. بدیهی است شخصی در حد علمی و تقوائی امام با آن حیثیت و حرمت بینظیری که وی بهعنوان فرزند پیامبر در چشم همگان داشت، اگر نقش توجیه حوادث را در دستگاه حکومت برعهده میگرفت هیچ نغمهی مخالفی نمیتوانست خدشهای بر حیثیت آن دستگاه وارد سازد. این همان حصار منیعی بود که میتوانست همهی خطاها و زشتیهای دستگاه خلافت را از چشمها پوشیده بدارد.
اکنون به تشریح سیاستها و تدابیر امام علیبنموسیالرضا در این حادثه میپردازیم:
1- هنگامیکه امام را از مدینه به خراسان دعوت کردند آن حضرت فضای مدینه را از کراهت و نارضائی خود پرکرد، بهطوریکه همهکس در پیرامون امام یقین کردند که مأمون با نیت سوء حضرت را از وطن خود دور میکند. امام بدبینی خود به مأمون را با هر زبان ممکن به همهی گوشها رساند. در وداع با حرم پیغمبر، در وداع با خانوادهاش هنگام خروج از مدینه، در طواف کعبه که برای وداع انجام میداد، با گفتار و رفتار، با زبان دعا و زبان اشک، بر همه ثابت کرد که این سفر، سفر مرگ اوست. همه کسانی که باید طبق انتظار مأمون نسبت به او خوشبین و نسبت به امام به خاطر پذیرش پیشنهاد او بدبین میشدند در اولین لحظات این سفر دلشان از کینه مأمون که امام عزیزشان را اینطور ظالمانه از آنان جدا میکرد و به قتلگاه میبرد لبریز شد.
2- هنگامیکه در مرو پیشنهاد ولایتعهدی آن حضرت مطرح شد، حضرت به شدت استنکاف کردند و تا وقتی مأمون صریحاً آن حضرت را تهدید به قتل نکرد آن را نپذیرفتند. این مطلب همهجا پیچید که علیبنموسیالرضا ولیعهدی و پیش از آن خلافت را که مأمون به او با اصرار پیشنهاد کرده بود نپذیرفته است. دستاندرکاران امور که به ظرافت تدبیر مأمون واقف نبودند ناشیانه عدم قبول امام را همهجا منتشر کردند، حتی فضلبنسهل در جمعی از کارگزاران و مأموران حکومت گفت من هرگز خلافت را چنین خوار ندیدهام، امیرالمؤمنین آن را به علیبنموسیالرضا تقدیم میکند و علیبنموسی دست رد به سینهی او میزند.
3- با این همه علیبنموسیالرضا فقط بدین شرط ولیعهدی را پذیرفت که در هیچیک از شئون حکومت دخالت نکند و به جنگ و صلح و عزل و نصب و تدبیر امور نپردازد و مأمون که فکر میکرد فعلاً در شروع کار این شرط قابل تحمل است و بعدها به تدریج میتوان امام را به صحنه فعالیتهای خلافتی کشانید، این شرط را از آن حضرت قبول کرد. روشن است که با تحقق این شرط، نقشهی مأمون نقش برآب میشد و بیشترین هدفهای او نابرآورده میگشت.
4- اما بهرهبرداری اصلی امام از این ماجرا بسی از اینها مهمتر است: امام با قبول ولیعهدی، دست به حرکتی میزند که در تاریخ زندگی ائمه پس از پایان خلافت اهل بیت در سال چهلم هجری تا آن روز و تا آخر دوران خلافت بینظیر بوده است و آن برملا کردن داعیهی امامت شیعی در سطح عظیم اسلام و دریدن پرده غلیظ تقیه و رساندن پیام تشیع به گوش همه مسلمانهاست. تریبون عظیم خلافت در اختیار امام قرار گرفت و امام در آن سخنانی را که در طول یکصد و پنجاه سال جز در خفا و با تقیه و به خصیصین و یاران نزدیک گفته نشده بود به صدای بلند فریاد کرد و با استفاده از امکانات معمولی آن زمان که جز در اختیار خلفا و نزدیکان درجه یک آنها قرار نمیگرفت آن را به گوش همه رساند.
5- درحالیکه مأمون امام را جدا از مردم میپسندید و این جدائی را در نهایت وسیلهای برای قطع رابطهی معنوی و عاطفی میان امام و مردم میخواست، امام در هر فرصتی خود را در معرض ارتباط با مردم قرار میداد، با اینکه مأمون آگاهانه مسیر حرکت امام از مدینه تا مرو را به طرزی انتخاب کرده بود که شهرهای معروف به محبت اهل بیت مانند کوفه و قم در سر راه قرار نگیرند. امام در همان مسیر تعیین شده، از هر فرصتی برای ایجاد رابطهی جدیدی میان خود و مردم استفاده کرد. در اهواز آیات امامت را نشان داد، در بصره خود را در معرض محبت دلهائی که با او نامهربان بودند قرار داد، در نیشابور حدیث سلسلةالذهب را برای همیشه به یادگار گذاشت و علاوه بر آن نشانههای معجزهآسای دیگری نیز آشکار ساخت و در جابهجای این سفر طولانی فرصت ارشاد مردم را مغتنم شمرد، در مرو که سر منزل اصلی و اقامتگاه خلافت بود هم هرگاه فرصتی دست داد حصارهای دستگاه حکومت را برای حضور در انبوه جمعیت مردم شکافت.
6- نه تنها سرجنبانان تشیع از سوی امام به سکوت و سازش تشویق نشدند بلکه قرائن حاکی از آن است که وضع جدید امام موجب دلگرمی آنان شد و شورشگرانی که بیشترین دورانهای عمر خود را در کوههای صعبالعبور و آبادیهای دوردست و با سختی و دشواری میگذراندند با حمایت امام علیبنموسیالرضا حتی مورد احترام و تجلیل کارگزاران حکومت در شهرهای مختلف نیز قرار گرفتند.
مأمون نه تنها با حضور او نتوانسته معارضان شیعی خود را به خود خوشبین و دست و زبان تند آنان را از خود و خلافت خود منصرف سازد بلکه حتی علیبنموسی مایهی امان و اطمینان و تقویت روحیه آنان نیز شده است، در مدینه و مکه و دیگر اقطار مهم اسلامی نه فقط نام علیبنموسی به تهمت حرص بدنیا و عشق به مقام و منصب از رونق نیفتاده بلکه حشمت ظاهری بر عزت معنوی او افزوده شده و زبان ستایشگران پس از دهها سال به فضل و رتبه معنوی پدران مظلوم و معصوم او گشوده شده است. کوتاه سخن آنکه مأمون در این قمار بزرگ نه تنها چیزی بدست نیاورده که بسیاری چیزها را از دست داده و در انتظار است که بقیه را نیز از دست بدهد. اینجا بود که مأمون احساس شکست و خسران کرد و در صدد بر آمد که خطای فاحش خود را جبران کند و خود را محتاج آن دید که پس از این همه سرمایهگذاری سرانجام برای مقابله با دشمنان آشتیناپذیر دستگاههای خلافت یعنی ائمه اهلبیت (علیهمالسّلام) به همان شیوهای متوسل شد که همیشه گذشتگان ظالم و فاجر او متوسل شده بودند، یعنی قتل.
بدیهی است قتل امام هشتم پس از چنان موقعیت ممتاز به آسانی میسور نبود. قرائن نشان میدهد که مأمون پیش از اقدام قطعی خود برای به شهادت رساندن امام به کارهای دیگری دست زده است که شاید بتواند این آخرین علاج را آسانتر به کار برد، شایعهپراکنی و نقل سخنان دروغ از قول امام از جمله این تدابیر است، به گمان زیاد اینکه ناگهان در مرو شایع شد که علیبنموسی همه مردم را بردگان خود میداند جز با دستاندرکاری عمال مأمون ممکن نبود.
هنگامیکه ابیالصلت این خبر را برای امام آورد حضرت فرمود: "بار الها، ای پدیدآورنده آسمانها و زمین تو شاهدی که نه من و نه هیچ یک از پدرانم هرگز چنین سخنی نگفتهایم و این یکی از همان ستمهائی است که از سوی اینان به ما میشود."
تشکیل مجالس مناظره با هر آن کسی که کمتر امیدی به غلبه او بر امام میرفت نیز از جمله همین تدابیر است. هنگامیکه امام، مناظره کنندگان ادیان و مذاهب مختلف را در بحث عمومی خود منکوب کرد و آوازه دانش و حجت قاطعش در همه جا پیچید، مأمون در صدد برآمد که هر متکلم و اهل مجادلهای را به مجلس مناظره با امام بکشاند، شاید یک نفر در این بین بتواند امام را مجاب کند. البته چنان که میدانیم هر چه تشکیل مناظرات ادامه مییافت قدرت علمی امام آشکارتر میشد و مأمون از تأثیر این وسیله نومیدتر.
در آخر چارهای جز آن نیافت که به دست خود و بدون هیچگونه واسطهای امام را مسموم کند و همین کار را کرد و در ماه صفر دویست و سه هجری یعنی قریب دو سال پس از آوردن آن حضرت از مدینه به خراسان و یک سال و اندی پس از صدور فرمان ولیعهدی به نام آن حضرت دست خود را به جنایت بزرگ و فراموش نشدنی قتل امام آلود.
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]
صفحات پیشنهادی
تحلیل رهبر انقلاب از سیاستورزی امام هشتم |اخبار ایران و جهان
تحلیل رهبر انقلاب از سیاستورزی امام هشتم تاریخ نتوانسته است ترسیم روشنی از دوران دهساله زندگی امام هشتم در زمان هارون و بعد از او در دوران پنجساله جنگهای داخلی میان خراسان و بغداد به ما ارائه کند اما به تدبر میتوان فهمید که امام هشتم در این دوران همان مبارزه درازمدت اهلبیتتوسط انتشارات آستانقدس رضوی صورت گرفت انتشار بیانات رهبر انقلاب در کنگره جهانی امام رضا(ع) به زبان اردو
توسط انتشارات آستانقدس رضوی صورت گرفتانتشار بیانات رهبر انقلاب در کنگره جهانی امام رضا ع به زبان اردوکتاب فتحیاب مسافر مشتمل بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین کنگره جهانی امام رضا ع به زبان اردو منتشر شد به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از ستاد خبری ویژه برناممعاون هماهنگکننده دانشگاه امام حسین (ع): مذاکرات زیر نظر رهبر انقلاب دنبال میشود
معاون هماهنگکننده دانشگاه امام حسین ع مذاکرات زیر نظر رهبر انقلاب دنبال میشودمعاون هماهنگکننده دانشگاه امام حسین ع گفت مذاکرات زیر نظر رهبر انقلاب دنبال میشود و افرادی که امروز در مقابل کهنهسیاستمداران غربی مذاکره میکنند رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند به گزارش خبرگزصلح امامحسن(ع) از نظر رهبر انقلاب/ حق عظیم امام مجتبی(ع) بر بقای دین -
به مناسبت سالروز شهادت امام مجتبی ع صلح امامحسن ع از نظر رهبر انقلاب حق عظیم امام مجتبی ع بر بقای دین شناسهٔ خبر 2447023 یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸ ۱۷ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی امام حسن اگرصلح نمیکرد یقیناً اسلام ضربه میدید تبلیغات و پول آنچنان جو بدی بهدرخواست امام جمعه سیسخت از نهاد رهبری در دانشگاهها مصباحنژاد: اجازه ندهید دانشگاههای کهگیلویه و بویراحمد د
درخواست امام جمعه سیسخت از نهاد رهبری در دانشگاههامصباحنژاد اجازه ندهید دانشگاههای کهگیلویه و بویراحمد در دام سیاستبازان بیفتدامام جمعه سیسخت با بیان حضور افرد ساختارشکن در برخی دانشگاههای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت متأسفانه برخی دانشگاههای ما در دام سیاستبازان افپیام تشکر هیات امنای ساخت ضریح امام حسین به رهبر انقلاب پیرو تقریظ بر پنجره های تشنه
پیام تشکر هیات امنای ساخت ضریح امام حسین به رهبر انقلاب پیرو تقریظ بر پنجره های تشنههیات امنای ساخت ضریح جدید امام حسین علیه السلام وظیفه خود میداند از توجه ویژه شما به کتاب "پنجره های تشنه" نوشته برادر گرامی و هم کاروانی سفینه النجاة آقای مهدی قزلی و نوشتن آن تقریظچمران: تبعیت دانشجویان از رهبری خار چشم مغرضان و معاندان انقلاب است
چمران تبعیت دانشجویان از رهبری خار چشم مغرضان و معاندان انقلاب است تهران - ایرنا - رییس شورای عالی استانها با اشاره به اینکه نقش دانشجویان ولایتمدار و انقلابی در پیشرفت فکری و فرهنگی کشور انکارناپذیر است گفت دانشجویان با حرکت در مسیر رهبری خار چشم مغرضان و معاندان شده اند بهعلل صلح امام حسن(ع) به روایت رهبر انقلاب پرشکوهترین نرمش قهرمانانه تاریخ/ صلحی که سیدالشهدا هم در آن شریک بود
علل صلح امام حسن ع به روایت رهبر انقلابپرشکوهترین نرمش قهرمانانه تاریخ صلحی که سیدالشهدا هم در آن شریک بوداگر امام حسن ع صلح نمیکرد تمام ارکان خاندان پیامبر را از بین میبردند و کسی را باقی نمیگذاشتند که حافظ نظام ارزشی اصیل اسلام باشد همه چیز به کلی از بین میرفت و ذکر اناصری در گفتوگو با فارس: نباید جلوی سخنرانی شخصیتهای انقلابی مانند شریعتمداری را در دانشگاهها گرفت/ از سخنر
ناصری در گفتوگو با فارس نباید جلوی سخنرانی شخصیتهای انقلابی مانند شریعتمداری را در دانشگاهها گرفت از سخنرانی مخالفان امام و رهبری جلوگیری شودعضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت دانشگاهها باید از آزادی لازم برخوردار باشد و نباید به گونهای باشد که ما شاهد ممانعت از سخنرانی شخصیتهعضو هیئت علمی دانشگاه تهران: اندیشه رهبر انقلاب تداوم تفکر سیاسی امام راحل است
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اندیشه رهبر انقلاب تداوم تفکر سیاسی امام راحل استعضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت اندیشه تمدنی حضرت آیتالله خامنهای تداومبخش اندیشه سیاسی امام راحل محسوب میشود به گزارش خبرگزاری فارس از قم علیرضا صدرا شامگاه چهارشنبه در مراسم رونمایی از کتاب فلتحلیلهایی بر نقاشیهای کودکانه از حرم امام رضا(ع)
تحلیلهایی بر نقاشیهای کودکانه از حرم امام رضا ع فرهنگ > کتاب - این کتاب تحلیلی کوتاه بر منتخب نقاشیهای کودکانه ای است که به برداشتهای آنها از حضرت امام رضا ع و بارگاه مطهرشان پرداخته است به گزارش خبرآنلاين «نوری در روشنایی» تحليلي بر نقاشي هاي كودامام جمعه موقت خرمشهر مطرح کرد نارضایتی مقام معظم رهبری از وضعیت مقابله با مفاسد اقتصادی
امام جمعه موقت خرمشهر مطرح کردنارضایتی مقام معظم رهبری از وضعیت مقابله با مفاسد اقتصادیامام جمعه موقت خرمشهر پیغام مقام معظم رهبری در سمینار ملی ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد توسط دولت را نشان از عدم رضایت ایشان از وضعیت مقابله با مفاسد اقتصادی دانست به گزارش خبرگزاری فارفرمانده سپاه امام رضا (ع): رهنمودهای مقام معظم رهبری نسخهای شفابخش در برابر تحریمهای دشمنان است
فرمانده سپاه امام رضا ع رهنمودهای مقام معظم رهبری نسخهای شفابخش در برابر تحریمهای دشمنان استفرمانده سپاه امام رضا ع گفت سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری نسخهای شفابخش در برابر تحریمهای دشمنان است به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سردار غلامرضا احمدی ظهر امروز در همایش اسرهبر معظم انقلاب: اگر امام حسن (ع) صلح نمی کرد چیزی از اسلام باقی نمی ماند
به مناسبت سالروز شهادت امام مجتبی ع رهبر معظم انقلاب اگر امام حسن ع صلح نمی کرد چیزی از اسلام باقی نمی ماند امام حسن اگرصلح نمیکرد یقیناً اسلام ضربه میدید تبلیغات و پول آنچنان جو بدی به وجود آورده بود که امام حسن ع اگر آن روز جان خود و اصحاب نزدیک و معدود خود را از دست م«انقلاب، امام و رهبری» در گفتوگو با آیتالله محمدعلی گرامی قمی سعه صدر رهبر انقلاب کمنظیر است
انقلاب امام و رهبری در گفتوگو با آیتالله محمدعلی گرامی قمیسعه صدر رهبر انقلاب کمنظیر استدر ملاقات آیتالله خامنه ای در بیمارستان به ایشان گفتم نه تنها امید این ملت به شماست که شما امید بعضی از ملل دیگر هم هستید نهضتهای آزادیبخش در کشورهای دیگر نظرشان به ایران و شخص رهبریصوت/بیانات رهبر انقلاب درخصوص زندگی سیاسی پیامبر اکرم و امام حسن(ع)
انسان 250 ساله صوت بیانات رهبر انقلاب درخصوص زندگی سیاسی پیامبر اکرم و امام حسن ع در این مطلب می توانید بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص زندگی سیاسی پیامبر اکرم ص و امام حسن مجتبی ع را دریافت کنید به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران شما کاربران گرامی می توانید بیانات رگزارشی از دیدار شرکتکنندگان در «کنگرهی جهانی جریانهای افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» با ر
گزارشی از دیدار شرکتکنندگان در کنگرهی جهانی جریانهای افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام با رهبر انقلاباینجا حسینیه امام خمینی قلب تپنده جهان اسلامامام اگرچه خود این روزها در میان ما نیست اما حسینیهاش همچنان کانون تحولات و قلب تپندهی جهان اسلام است امام اگرچه خود این رو-
سیاسی
پربازدیدترینها