تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804306547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح وزارت تعاون براي اشتغال مجدد مقرري بگيران بيمه بيکاري در تعاوني ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ دي ۱۳۹۳ (۱۴:۵۴ب.ظ)
ربيعي خبر داد: طرح وزارت تعاون براي اشتغال مجدد مقرري بگيران بيمه بيکاري در تعاوني ها وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي از موافقت بانک مرکز با تشکيل موسسات مالي و اعتباري در قالب تعاوني هاي سهامي عام خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي ربيعي، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، که در نشست با مديران اتحاديه هاي سراسر کشور سخن مي گفت، افزود: بر اساس ماده 154 قانون برنامه پنجم توسعه مبني بر افزايش سهم بخش تعاون به 15 درصد از بازار پولي کشور، بانک مرکزي با تشکيل موسسات مالي و اعتباري در قالب تعاوني سهامي عام موافقت کرد و مقرر شد اقدامات بعدي صورت پذيرد.
ربيعي همچنين از اعتبار 2 هزار ميليارد توماني صندوق بيمه بيکاري خبر داد و گفت: در فرآيند اشتغال مجدد مقرري بگيران بيمه بيکاري، وزارت تعاون، کار و رفاه آمادگي دارد موضوع اشتغال اين افراد را در تعاوني ها مدنظر قرار دهد.
وي گفت: در صورتي که تعاوني ها آمادگي داشته باشند ما مي توانيم اين افراد را به تعاوني ها معرفي کنيم تا بخشي از حقوق آنان را دولت و بخش ديگر را کارفرمايان بخش تعاون به آنان پرداخت کنند.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي بخش تعاون را بخش اخلاقي و عدالت جويانه اقتصاد نام برد و با تاکيد بر اعتقاد دولت به توسعه بخش تعاون از پي گيري هاي صورت گرفته براي در اولويت قرار گرفتن بخش تعاوني در واگذاري هاي دولتي خبر داد و گفت: در موضوع سهام عدالت در حال گفت و گو با وزارت اقتصاد هستيم تا مشکلات موجود مرتفع شود.
وزير تعاون همچنين بر لزوم تلاش تعاونگران، رسانه هاي گروهي و ديگر افراد موثر براي ترويج نهضت تعاون در کشور تاکيد کرد و با اشاره به اينکه بايد صداي تعاون در جامعه شنيده شود و پيرامون تعاوني گفت و گوي اجتماعي شکل گيرد، يادآور شد: به منظور معرفي توانايي هاي بخش تعاون، بزودي نمايشگاهي از محصولات تعاوني ها را برگزار مي کنيم.
وي عملکرد بخش تعاون، در توزيع سبد حمايت غذايي را چشمگير توصيف کرد و با تاکيد بر اينکه دولت نيز معتقد است تعاوني ها در اين زمينه بسيار موفق عمل کرده اند، افزود: از اين پس نيز مي توان کارهاي بسيار بزرگتري را به بخش تعاون واگذار کرد.
ربيعي از امضاي تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازي در حوزه مسکن در آينده اي نزديک خبر داد و گفت: در اين تفاهم نامه تلاش مي شود علاوه بر دريافت تسهيلات براي کارگران و ساير قشرهاي ديگر تعاوني ها نيز در اولويت همکاري براي دريافت امکانات براي توسعه ومسکن قرار گيرند و تعاوني ها را نيز در اين رابطه مورد توجه قرار خواهيم داد.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با تاکيد بر اينکه اتحاديه تعاوني ها نيز بايد در جهت انسجام حرکت کنند و تشکل تعاوني ها نيز در اين زمينه کمک موثري باشد، گفت: همان گونه که من در حوزه تعاون معتقد به عدم مداخله هستم و تاکيد دارم که بخش تعاون، يک تفکر است و دولت در اين حوزه تسهيلگر و حمايتگر است و اين حوزه جايي براي کار سياسي نيست، بلکه بايد تعاوني ها در کنار دولت با هم افزايي براي ارتقاي بخش تعاون در جامعه تلاش کند.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي اعلام کرد: موضوع تعاوني ها دغدغه مهم مقام معظم رهبري، مجلس شوراي اسلامي و رئيس جمهور است. بنابراين بايد موانع حضور تعاوني ها را در کشور از ميان برداريم به همين جهت موضوع مشارکت اقتصادي تعاوني ها را در کميسيون اقتصادي دولت مطرح مي کنيم.
وي افزود: امروز بيش از نيمي از جمعيت کشور در تعاوني هاي کشور عضويت دارند و اين امر نشان دهنده اهميت تعاوني هاست.
وي گفت: در اين نشست با اتحاديه تعاوني هاي کل کشور که به نمايندگي از تعاونگران در بخش هاي توليد، خدمات، کشاورزي و تعاوني هاي اعتباري در بخش مسکن فعاليت دارند به گفت و گو نشستيم.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي افزود: متاسفانه جايگاه تعاون در کشور به رغم فرمايشات مقام معظم رهبري، مجلس شوراي اسلامي و رئيس جمهور جايگاه مناسبي نيست و تا کنون نتوانسته ايم با سهم 25 درصدي تعاوني ها در نقطه مناسبي قرار بگيريم.
ربيعي اظهار کرد: در اين نشست براي رسيدن به هم افزايي بيشتر در بخش هاي مختلف مصرف و توليد به بررسي چالش ها پرداختيم و موضوع قانون جديد تعاون و ديدگاه تعاوني ها را در اين خصوص مورد واکاوي قرار داديم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن