تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819881029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گسترش روابط فرهنگي براي مقابله با خشونت و افراطي گري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ دي ۱۳۹۳ (۱۴:۲۳ب.ظ)
در ديدار سفير نروژ با وزير فرهنگ تاکيد شد؛ گسترش روابط فرهنگي براي مقابله با خشونت و افراطي گري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با برگزاري سمينارهايي در حوزه هاي ايران شناسي و اسلام و مسيحيت و برخي نقاط مشترک ديگر که با کشور نروژ دارد از جمله مقابله با خشونت و افراطي گري که دنياي امروز هم از آن رنج مي برد؛ مي تواند با اين کشور روابط گسترده داشته باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي صبح امروز در ديدار اودليسه نورهيم سفير کشور پادشاهي نروژ در تهران با وي ضمن بيان اين مطلب گفت: روابط ميان دو کشور از سابقه ديرينه اي برخوردار است و گرچه بين ايران و نروژ فاصله جغرافيايي زيادي وجود دارد، ولي نقاط مشترک فرهنگي و هنري بسياري با يکديگر دارند.
وي افزود: کشور ايران آمادگي دارد تا با نروژ در زمينه هاي فرهنگي و هنري از جمله تبادل هيات هاي فرهنگي و هنري در حوزه هاي موسيقي، تئاتر، فيلم، هنرهاي تجسمي و... همکاري هاي لازم را داشته باشد.
جنتي ادامه داد: در زمينه هاي علمي و دانشگاهي نيز ظرفيت هاي خوبي براي توسعه روابط علمي ميان دو کشور وجود دارد که با استفاده از اين ظرفيت ها مي توان به گسترش روابط دو کشور کمک بسياري کرد.
وزير فرهنگ دولت تدبير و اميد با اشاره به حضور نخست وزير سابق نروژ در اجلاس جهان عاري از خشونت و افراطي گري در تهران گفت: دو کشور همکاري هاي پراکنده اي در حوزه هاي فرهنگي و هنري با يکديگر دارند و بايد به سمتي برويم تا تفاهم نامه هاي همکاري هاي فرهنگي ميان ايران و نروژ با هدف مشخص شدن حدود همکاري ها و ايجاد الزامات اجرايي به امضا برسد.
وي افزود: گفت و گوي مقامات کليسايي نروژ با مقامات مذهبي جمهوري اسلامي ايران در مورد موضوعات مشترکي که اسلام و مسيحيت به آن باور دارند؛ مي تواند يکي از زمينه هاي همکاري ميان دو کشور باشد.
عضو کابينه دولت يازدهم گفت: برگزاري هفته هاي فرهنگي و برپائي نمايشگاه هاي فرهنگي مي تواند در شناخت فرهنگ و تمدن ملت هاي دو طرف نقش به سزايي ايفا کند.
وي با اشاره به اقدامات فرهنگي و هنري در دولت تدبير و اميد افزود: در اين دولت اقدمات فرهنگي و هنري بسيار خوبي صورت گرفته است که از آن جمله مي توان به تسريع در صدور مجوز چاپ کتاب، نشريات و صدور مجوز فعاليت براي تاسيس موسسات فرهنگي و هنري، فعاليت هاي هنري مانند تئاتر، موسيقي سينما و غيره اشاره کرد.
جنتي ادامه داد: در حال حاضر در حوزه هاي فرهنگي و هنري نگراني خاصي در کشورمان وجود ندارد و اگر برخي اختلاف سليقه ها در اين حوزه وجود دارد؛ طبيعي است همان طور که در حوزه هاي سياسي نيز اين اختلاف سليقه ها وجود دارد.
وي گفت: سياست دولت تدبير و اميد گسترش آزادي هاي سياسي، بيان و مطبوعات است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز همين سياست را در پيش گرفته است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به فعاليت هاي زنان در ايران اظهار کرد: زنان کشور ايران در حوزه هاي مختلف سياسي، اجتماعي، هنري، مطبوعات و رسانه، کاگرداني فيلم و غيره فعاليت هاي گسترده اي دارند.
در ادامه اودليسه نورهيم، سفير کشور نروژ در تهران با ابراز خرسندي از حضور در ايران گفت: در اجلاس جهان عاري از خشونت و افراطي گري در تهران حضور داشتم و در آنجا بحث هايي درباره گسترش روابط با کشور ايران داشتيم و در حال حاضر موضوع افراطي گري و مبازه با خشونت در جهان در دستور کار وزارت امور خارجه کشور نروژ است.
وي افزود: فرهنگ و تمدن ايران از قدمت بسياري برخوردار است و از لحاظ سنت ها، تاريخ و... بسيار کهن مي باشد و در حوزه هاي هنري از جمله تئاتر بسيار قوي عمل کرده است و برخي گروه هاي تئاتر نروژ قصد دارند در اين دوره از جشنواره تئاتر فجر کشور ايران شرکت کنند.
نورهيم ادامه داد: در زمينه هاي تحقيقاتي و علمي همکاري هاي خوبي ميان دو کشور صورت گرفته است بنابراين فرصت هاي بسياري براي ادامه و گسترش روابط ميان دو کشور وجود دارد.
وي با اشاره به کيفيت بالاي فيلم هاي سينمايي ايران گفت: ايران در اين حوزه نقش برجسته اي در دنيا دارد و در زمينه کارگرداني در عرصه بين الملل جوايز خوبي دريافت کرده است و مي توان گفت که اين کشور کارگردانان زن بيشتري نسبت به ديگر کشورها دارد.
سفير کشور نروژ در تهران با اشاره به پيشنهاد وزير فرهنگ مبني بر توجه به مشترکات دين اسلام و مسيحيت ادامه داد: از اولويت هاي سياست خارجي نروژ گفت و گوي بين اديان است و به نظر مي رسد تفاهم و احترام به دانستن از فرهنگ يکديگر به تقويت و گسترش همکاري هاي دو کشور کمک بسياري مي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن