تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820488614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبود احساس امنيت و آرامش براي صاحبان سرمايه، اقتصاد و توليد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ آذر ۱۳۹۳ (۱۰:۳۳ق.ظ)
بيش از ۱۳ سال از فرمان ۸ ماده اي رهبري گذشت؛ نبود احساس امنيت و آرامش براي صاحبان سرمايه، اقتصاد و توليد دبير کل اتاق بازرگاني ايران گفت: فساد اقتصادي نه تنها براي اقتصاد ايران، بلکه براي اقتصاد تمام دنيا همانند امراض سرطاني محسوب مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، مبارزه با مفاسد اقتصادي موضوعي است که رهبر انقلاب بيش از ۱۳ سال قبل طي فرمان ۸ ماده اي آن را از روساي محترم قواي سه گانه مطالبه کرده بودند.
اينک بيش از ۱۳ سال از آن فرمان گذشته، فرماني که خروجي آن براي مردم بيشتر از آنکه نتيجه اي ملموس داشته باشد در تشکيل جلسات هر از گاه روساي قوا نمود داشته در اين سال ها گرچه به پرونده هاي بزرگي رسيدگي شده است، اما؛ به دلايل بسيار اين عملکردها به نتيجه مناسب خود که همان ايجاد احساس امنيت و آرامش براي صاحبان سرمايه، اقتصاد کشور و همه اقشار مردم باشد پيش نيامده است و با همه کارهاي کرده و نکرده به دليل برخي سوء استفاده ها، ساده انگاري ها و کج سليقگي ها شرايط بهتر که نشده مي توان گفت بدتر هم شده است.
هنوز هم که به فرمان ۸ ماده اي ۱۰ ارديبهشت۱۳۸۰ رهبر انقلاب مراجعه مي کنيم مي بينيم راه حل مساله برخورد با مفاسد اقتصادي همان است که آنجا آمده موضوعاتي که يا به طور کلي به آن بي توجهي شده است (مانند تشکيل جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي در سطح سران) يا تقريبا بدون توجه به اينکه به صورت يک بسته اجرا شود در حالت خوش بينانه به دليل اجراي ناقص و مقطعي، يا نتيجه نداده يا جواب عکس داده و يا باز خورد مناسب نداشته است.
با تجربه نه چندان روشن و بهتر بگوييم تلخ ۱۳ سال گذشته که در مرقومه رهبر انقلاب نيز مشهود بود مي توان نکاتي را از تجربه ۱۳ ساله مبارزه با مفاسد اقتصادي برشمرد. نکاتي که شايد توجه به آنها بتواند موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادي را از بن بست فعلي خارج کند.

مفاسد اقتصادي مانند اختاپوس به جان اقتصاد افتاده است
نقره کار شيرازي، دبير کل اتاق بازرگاني ايران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج با اعلام اين مطلب اظهار داشت: رشوه، رانت خواري و انواع سوء استفاده هايي که از اقتصاد مي شود به طور قطع سلامت اقتصاد را به خطر مي اندازد.
وي افزود: بررسي شرايط کشورهايي که اين روزها دچار مشکلات اقتصادي هستند نشان مي دهد که ريشه مشکلات اقتصادي آنها در وجود مفاسد اقتصادي است و در اين کشورها مفاسد اقتصادي در اشکال مختلف صورت مي گرفته است.
نقره کار شيرازي ادامه داد: اين امراض و مفاسد اقتصادي مثل اختاپوس دست و پاي حرکت سالم هر اقتصادي را مي بندند.
به گفته دبير کل اتاق بازرگاني ايران، در همه جاي دنيا يکي از بهترين شيوه ها براي مقابله با مفاسد اقتصادي اخذ ماليات از همه اقشار است.
وي با انتقاد روند دريافت ماليات در ايران تصريح کرد: در موفق ترين اقتصاد هاي دنيا بيشترين ماليات از سوي مردم؛ به خصوص فعالان اقتصادي پرداخته شده است در حالي که در ايران کارمندان فقط به صورت ثابت ماليات بر درآمد حقوق خود را پرداخت مي کنند.
اين فعال اقتصادي خاطرنشان کرد: اين روزها در ايران کساني که صاحب بيشترين درآمد هستند به اين معنا نيست که ماليات زيادتري مي پردازند، بلکه ماليات دقيق فقط از گروه هاي متوسط و حقوق بگيران که درآمد مشخص دارد به طور دقيق اخذ مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن