تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803752160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار پليس فتا به والدين بابت سپردن تلفن همراه به کسبه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ آذر ۱۳۹۳ (۰:۳۵ق.ظ)
هشدار پليس فتا به والدين بابت سپردن تلفن همراه به کسبه سرپرست اداره پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا نيروي انتظامي گفت: والدين نسبت به سپردن تلفن همراه به کسبه اطراف مدرسه اقدام نکنند چرا که اين امر تهديدات فراواني براي فرزندان به همراه دارد.
به گزارش خبرگزاري موج از پايگاه اطلاع رساني پليس فتا ،سرگرد حميد کياني با اشاره به مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش مبني بر عدم ورود و استفاده دانش آموزان از تلفن همراه در هر شرايطي در مدارس ، افزود: برخي از والدين که اصرار بر استفاده فرزندان خود از اين تکنولوژي دارند ، تلاش مي کنند تا به هر نوعي اين ممنوعيت را دور بزنند براين اساس گوشي همراه خود يا فرزندانشان را به کسبه اطراف مدرسه مي سپارند.
کياني با اشاره به اينکه خانواده ها بايد در حفاظت از عکس ها و فيلم هاي خانوادگي خود مراقبت هاي لازم را داشته باشند، گفت: نانچه عکس يا فيلمي در تلفن همراه خود دارند هرگز آن را نزد فردي به امانت نگذارند، با انجام اين کار توسط والدين امنيت کاربران به شدت تهديد مي شود.
وي با بيان اينکه برخي خانواده ها با سپردن گوشي همراه به کسبه اطراف مدرسه اين قانون را به قول خود دور مي زنند، افزود: سپردن گوشي همراه تحت هيچ شرايطي به افراد غريبه درست نيست.
کياني گفت: اطلاعات سيم کارت تلفن همراه به‏ راحتي قابل کپي برداري بوده و هر شخصي به‏ راحتي مي‏ تواند از سيم کارت و همچنين اطلاعات ذخيره شده در آن ( شماره‏هاي ذخيره شده، پيغام‏ها، قرارها) سوء استفاده کند.
به گفته وي برخي خانواده ها آن قدر که در مورد مزايا و چگونگي نگهداري تلفن همراه مانند شارژ به موقع باطري دقت مي کنند تا خسارتي در حد هزينه يک باطري را متحمل نشوند، در خصوص اطلاعات شخصي که در تلفن همراه دارند دقت نمي کنند تا در دسترس افراد سودجو قرار نگيرد.
کياني گفت: برخي دانش آموزان گوشي هاي هوشمند دارند و حافظه اين گوشي ها که از عکس و فيلم شخصي پر شده است به امانت نزد کسبه اطراف مدرسه سپرده مي شود.
وي افزود: با سپردن تلفن همراه به کسبه اطراف مدرسه، فرزندان خود را در معرض تهديدات مختلف قرار مي دهيم که هر کدام از اين تهديدات مي تواند حتي آينده آنها را با مخاطرات همراه کند چرا که اگر فرد مورد نظر ما آدم مطمئني نباشد اول از همه به سراغ کودک که در دسترس است، مي رود.
کياني اين امر را بسيار خطرناک خواند و گفت: خانواده ها هيچ گاه نبايد به فردي اعتماد کنند و تلفن همراهي که پر از عکس و فيلم شخصي است را به غريبه ها بسپارند.
وي با بيان اينکه احتمال سوء استفاده از اطلاعات تلفن همراه شما در اين حالت بسيار افزايش مي يابد، افزود: حتي براي شارژ کردن گوشي همراه خود از مکان هائي استفاده نکنيد که شخصا در آن حضور نداريد.
سرپرست اداره پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا نيروي انتظامي گفت: در صورتي که نياز است کودکان ما تلفن همراه با خود داشته باشند، بهتر است از گوشي هاي معمولي که دوربين، حافظه و حتي بلوتوث ندارند، استفاده شود.
وي ادامه داد: همچنين خاموش بودن گوشي و داشتن پين کد ضروري است و به جاي سپردن گوشي به کسبه اطراف مدرسه بهتر است گوشي را به دفتر مدرسه تحويل دهيم.
اين کارشناس همچنين از مديران مدارس خواست تا در مواقع اضطراري کمدي براي اين موارد تهيه کرده و در صورت نياز گوشي دانش آموز را در کمد به امانت نگهدارند.
کياني اظهار داشت : در کنار خطر به سرقت رفتن اطلاعات شخصي و خصوصي که در تلفن همراه است، افراد سودجو مي توانند با گوشي شما براي ديگران مزاحمت يا موارد مجرمانه ديگر انجام دهند و در اين صورت دارنده گوشي مسئول است به همين دليل سپردن گوشي همراه به هيچ فرد و تحت هيچ شرايط درست نيست و تبعات آن با دارنده گوشي همراه است.
سرپرست اداره پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا با اشاره به آدرس سايت و ايميل پليس فتا آن را دريچه ارتباطي با شهروندان عنوان کرد و گفت: شهروندان مي توانند در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمي گزارش دهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن