محبوبترینها
مزایای آستر مدول الیاف سرامیکی یا زد بلوک
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1853759310
فضیلت زیارت رسول الله(ص) و متن زیارتنامه آن حضرت از راه دور
واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
فضیلت زیارت رسول الله(ص) و متن زیارتنامه آن حضرت از راه دور
جناب محدث قمی اعلی الله مقامه برای محبان و ارادتمندانی که امکان سفر به مدینهالنبی و زیارت قبر حضرت رسول(ص) را ندارند، زیارتنامهای شریف با سند معتبر ذکر کردهاند که به «زیارت حضرت رسول از بعید» معروف میباشد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،جناب ثقهالإسلام شیخ عباس قمی(ره) در فضیلت زیارت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم در کتاب شریف "مفاتیح الجنان" نوشتهاند: آگاه باش كه در حق تمامى مردم به خصوص حاجيان مستحبّ مؤكد است مشرّف شدن به زيارت روضه مطهّره و آستانه منوّره فخر عالميان حضرت سيّدالمرسلين محمّد بن عبداللّه صلوات الله و سلامه عليه و ترك زيارت آن حضرت باعث جفا در حق او در قيامت است و شيخ شهيد فرموده: اگر مردم زيارت آن جناب را ترك كنند، بر امام است كه ايشان را براى رفتن به زيارت آن حضرت مجبور كند، زيرا ترك زيارت آن حضرت موجب جفاى حرام است. شيخ صدوق از امام صادق عليه السّلام روايت كرده: هرگاه يكى از شما حجّ كند، بايد حجّش را به زيارت ما به پايان برساند زيرا زيارت ما از تمامى حجّ است. و نيز از اميرالمؤمنين عليه السّلام روايت كرده: حجّ خود را به زيارت رسول خدا صلى اللّه عليه و آله تمام كنيد كه ترك زيارت آن حضرت پس از حجّ، جفا و خلاف ادب است و شما را به اين زيارت دستور داده اند و به زيارت قبرى چند كه خدا حق آنها و زيارت آنها را بر شما لازم كرده برويد و كنار آن قبرها از خدا طلب روزى كنيد. و نيز از ابوصلت هروى روايت كرده كه: خدمت حضرت رضا عليه السّلام عرض كردم: يابن رسول الله چه میفرمايى در حديثى كه اهل آن روايت میكنند كه مؤمنان در بهشت از منازلشان پروردگار خود را زيارت میكنند؟ [كنايه از اينكه معنى حديث اگر حديث صحيحى باشد چيست؟ با آنكه شامل مطلبى است كه به ظاهر با اعتقاد حق هماهنگى ندارد] حضرت پاسخ او را به اين صورت فرمودند: اى اباصلت خدا پيامبرش محمّد صلى اللّه عليه و آله را از جميع خلقش حتى از پيامبران و ملائكه افضل قرار داد و طاعت او را طاعت خود و بيعت او را بيعت با خود و زيارت او را زيارت خود شمرد، چنانكه فرمود: «مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ» و فرمود: «إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ»
و رسول خدا صلى اللّه عليه و آله فرمود: هركه مرا در حال حيات يا پس از مرگ زيارت كند، چنان است كه خدا را زيارت كرده باشد تا آخر خبر... حميرى در كتاب «قرب الأسناد» از حضرت صادق عليه السّلام به نقل از رسول خدا صلى اللّه عليه و آله نوشته است که فرمود: «هركه مرا در حيات يا پس از ممات زيارت كند، روز قيامت شفيع او میشوم.» در حديثى آمده: امام صادق عليه السّلام روز عيدى در مدينه به زيارت رسول خدا صلى اللّه عليه و آله رفت و به آن حضرت سلام داد و فرمود: ما بر اهل همه شهرها -خواه مكّه و خواه غيرمكّه- برترى داريم به علّت زيارت و سلاممان به رسول خدا صلى اللّه عليه و آله. شيخ طوسى در«تهذيب» از يزيد بن عبدالملك روايت نموده است و او از پدرش و جدّش، كه خدمت حضرت فاطمه زهرا عليها السلام مشرّف شدم. آن حضرت به سلام بر من پيشى جست، آنگاه از من پرسيد: براى چه آمده اى؟ عرض كردم براى طلب بركت و ثواب؛ حضرت صدیقه طاهره فرمودند: مرا خبر داد پدرم كه هركه بر او و بر من سه روز سلام كند، خدا بهشت را بر او واجب كند. پرسیدم: در حيات او و شما؟ فرمود: آرى و نيز پس از مرگ ما. جناب محدث قمی اعلی الله مقامه برای محبان و ارادتمندانی که امکان سفر به مدینهالنبی و زیارت قبر حضرت رسول(ص) را ندارند، زیارتنامهای شریف با سند معتبر ذکر کردهاند که به «زیارت حضرت رسول از بعید» معروف میباشد. *متن کامل زیارت حضرت رسول اکرم(ص) از راه دور* نیت زیارت کن و بگو: اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَريكَ لَهُ، وَ اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ، وَ اَنَّهُ سَيِّدُ الْأَوَّلينَ وَ الْأخِرينَ، وَ اَنَّهُ سَيِّدُ الْأَنْبِياءِ وَ الْمُرْسَلينَ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَيْهِ وَ عَلى اَهْلِ بَيْتِهِ الأَئِمَّةِ الطَّيِّبينَ پس بگو: اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا رَسُولَ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خَليلَ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نَبِىَ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا صَفِىَّ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا رَحْمَةَ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خِيَرَةَ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حَبيبَ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نَجيبَ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خاتَِمَ النَّبِيّينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَيِّدَ الْمُرْسَلينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا قآئِماً بِالْقِسْطِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا فاتِحَ الْخَيْرِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَعْدِنَ الْوَحْىِ وَ التَّنْزيلِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مُبَلِّغاً عَنِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا السِّراجُ الْمُنيرُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مُبَشِّرُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نَذيرُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مُنْذِرُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللَّهِ الَّذى يُسْتَضآءُ بِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ وَ عَلى اَهْلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطَّاهِرينَ الْهادينَ الْمَهْدِيّينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ وَ عَلى جَدِّكَ عَبْدِالمُطَّلِبِ وَ عَلى اَبيكَ عِبْدِاللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلى اُمِّكَ آمِنَةَ بِنْتِ وَهَبٍ اَلسَّلامُ عَلى عَمِّكَ حَمْزَةَ سَيِّدِالشُّهَدآءِ اَلسَّلامُ عَلى عَمِّكَ الْعَبَّاسِ بْنِ عَبْدِالمُطَّلِبِ، اَلسَّلامُ عَلى عَمِّكَ وَ كَفيلِكَ اَبيطالِبٍ، اَلسَّلامُ عَلى ابْنِ عَمِّكَ جَعْفَرٍ الطَّيَّارِ فى جِنانِ الْخُلْدِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مُحَمَّدُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَحْمَدُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللَّهِ عَلَى الْأَوَّلينَ وَ الْأخِرينَ، وَ السَّابِقَ اِلى طاعَةِ رَبِّ الْعالَمينَ، وَ الْمُهَيْمِنِ عَلى رُسُلِهِ، وَ الْخاتَِمَ لِأَنْبِيآئِهِ، وَ الشَّاهِدَ عَلى خَلْقِهِ، وَ الشَّفِيعَ اِلَيْهِ، وَ الْمَكينَ لَدَيْهِ، وَ الْمُطاعَ فى مَلَكُوتِهِ، الْأَحْمَدَ مِنَ الْأَوْصافِ، الْمُحَمَّدَ لِسآئِرِ الْأَشْرافِ، الْكَريمَ عِنْدَ الرَّبِّ، وَ الْمُكَلَّمَ مِنْ وَرآءِ الْحُجُبِ، الْفآئِزَ بِالسِّباقِ، وَ الْفائِتَ عَنِ اللِّحاقِ، تَسْليمَ عارِفٍ بِحَقِّكَ، مُعْتَرِفٍ بِالتَّقْصيرِ فى قِيامِهِ بِواجِبِكَ غَيْرِمُنْكِرٍ مَا انْتَهى اِلَيْهِ مِنْ فَضْلِكَ، مُوقِنٍ بِالْمَزيداتِ مِنْ رَبِّكَ، مُؤْمِنٍ بِالْكِتابِ الْمُنْزَلِ عَلَيْكَ، مُحَلِّلٍ حَلالَكَ، مُحَرِّمٍ حَرامَكَ. اَشْهَدُ يا رَسُولَ اللَّهِ مَعَ كُلِّ شاهِدٍ، وَ اَتَحَمَّلُها عَنْ كُلِّ جاحِدٍ، اَنَّكَ قَدْ بَلَّغْتَ رِسالاتِ رَبِّكَ، وَ نَصَحْتَ لِأُمَّتِكَ، وَ جاهَدْتَ فى سَبيلِ رَبِّكَ، وَ صَدَعْتَ بِاَمْرِهِ، وَ احْتَمَلْتَ الْأَذى فى جَنْبِهِ، وَ دَعَوْتَ اِلى سَبيلِهِ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ الْجَميلَةِ، وَ اَدَّيْتَ الْحَقَّ الَّذى كانَ عَلَيْكَ، وَ اَنَّكَ قَدْ رَؤُفْتَ بِالْمُؤْمِنينَ وَ غَلُظْتَ عَلَى الْكافِرينَ، وَ عَبَدْتَ اللَّهَ مُخْلِصاً حَتّى اَتيكَ الْيَقينُ، فَبَلَغَ اللَّهُ بِكَ اَشْرَفَ مَحَلِّ الْمُكَرَّمينَ، وَ اَعْلى مَنازِلِ الْمُقَرَّبينَ، وَ اَرْفَعَ دَرَجاتِ الْمُرْسَلينَ، حَيْثُ لايَلْحَقُكَ لاحِقٌ، وَ لايَفُوقُكَ فائِقٌ، وَ لايَسْبِقُكَ سابِقٌ، وَ لايَطْمَعُ فى اِدْراكِكَ طامِعٌ، اَلْحَمْدُ للَّهِِ الَّذىِ اسْتَنْقَذَنا بِكَ مِنَ الْهَلَكَةِ، وَ هَدانا بِكَ مِنَ الضَّلالَةِ وَ نوَّرَنا بِكَ مِنَ الظُّلْمَةِ، فَجَزاكَ اللَّهُ يا رَسُولَ اللَّهِ مِنْ مَبْعُوثٍ، اَفْضَلَ ما جازى نَبِيَّاً عَنْ اُمَّتِهِ، وَ رَسُولاً عَمَّنْ اُرْسِلَ اِلَيْهِ، باَبى اَنْتَ وَ اُمّى يا رَسُولَ اللَّهِ، زُرْتُكَ عارِفاً بِحَقِّكَ، مُقِرّاً بِفَضْلِكَ، مُسْتَبْصِراً بِضَلالَةِ مَنْ خالَفَكَ وَخالَفَ اَهْلَ بَيْتِكَ، عارِفاً بِالْهُدَى الَّذى اَنْتَ عَلَيْهِ، بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى وَ نَفْسى وَ اَهْلى وَ مالى وَ وَلَدى، اَ نَا اُصَلّى عَلَيْكَ كَما صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ، وَ صَلّى عَلَيْكَ مَلائِكَتُهُ وَ اَنْبِيآؤُهُ وَ رُسُلُهُ، صَلاةً مُتَتابِعَةً وافِرَةً مُتَواصِلَةً لاَانْقِطاعَ لَها وَ لا اَمَدَ وَ لا اَجَلَ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ وَ عَلى اَهْلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطَّاهِرينَ، كَما اَنْتُمْ اَهْلُهُ. پس دستها را بگشا و بگو: اَللّهُمَّ اجْعَلْ جَوامِعَ صَلَواتِكَ، وَ نَوامِىَ بَرَكاتِكَ، وَ فَواضِلَ خَيْراتِكَ، وَ شَرآئِفَ تَحِيَّاتِكَ وَ تَسْليماتِكَ وَ كَراماتِكَ وَ رَحَماتِكَ وَ صَلَواتِ مَلائِكَتِكَ الْمُقَرَّبينَ وَ اَنْبِيآئِكَ الْمُرْسَلينَ وَ اَئِمَّتِكَ الْمُنْتَجَبينَ وَ عِبادِكَ الصَّالِحينَ وَ اَهْلِ السَّمواتِ وَ الْأَرَضينَ، وَ مَنْ سَبَّحَ لَكَ يا رَبَّ الْعالَمينَ مِنَ الْأَوَّلينَ وَالْأخِرينَ، عَلى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ وَ شاهِدِكَ، وَ نَبِيِّكَ وَ نَذيرِكَ، وَ اَمينِكَ وَ مَكينِكَ، وَنَ جِيِّكَ وَ نَجيبِكَ، وَ حَبيبِكَ وَ خَليلِكَ، وَ صَفيِّكَ وَ صَفْوَتِكَ، وَ خاصَّتِكَ وَ خالِصَتِكَ، وَ رَحْمَتِكَ وَ خَيْرِ خِيَرَتِكَ مِنْ خَلْقِكَ، نَبِىِّ الرَّحْمَةِ وَخازِنِ الْمَغْفِرَةِ، وَ قآئِدِ الْخَيْرِ وَ الْبَرَكَةِ، وَ مُنْقِذِ الْعِبادِ مِنَ الْهَلَكَةِ بِاِذْنِكَ، وَ داعيهِمْ اِلى دينِكَ الْقَيِّمِ بِاَمْرِكَ، اَوَّلِ النَّبِيّينَ ميثاقاً وَ آخِرِهِمْ مَبْعَثاً، الَّذى غَمَسْتَهُ فى بَحْرِ الْفَضيلَةِ، وَ الْمَنْزِلَةِ الْجَليلَةِ، وَ الدَّرَجَةِ الرَّفيعَهِ وَ الْمَرْتَبَةِ الْخَطيرَهِ، وَ اَوْدَعْتَهُ الْأَصْلابَ الطَّاهِرَةَ، وَ نَقَلْتَهُ مِنْها اِلَى الْأَرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ، لُطْفاً مِنْكَ لَهُ، وَ تَحَنُّناً مِنْكَ عَلَيْهِ اِذْ وَكَّلْتَ لِصَوْنِهِ وَ حِراسَتِهِ، وَ حِفْظِهِ وَ حِياطَتِهِ مِنْ قُدْرَتِكَ عَيْناً عاصِمَةً، حَجَبْتَ بِها عَنْهُ مَدانِسَ الْعَهْرِ، وَ مَعآئِبَ السِّفاحِ، حَتَّى رَفَعْتَ بِهِ نَواظِرَ الْعِبادِ، وَ اَحْيَيْتَ بِهِ مَيْتَ الْبِلادِ، بِاَنْ كَشَفْتَ عَنْ نُورِ وِلادَتِهِ ظُلَمَ الْأَسْتارِ، وَ اَلْبَسْتَ حَرَمَكَ بِهِ حُلَلَ الْأَنْوارِ اَللّهُمَّ فَكَما خَصَصْتَهُ بِشَرَفِ هذِهِ الْمَرْتَبَةِ الْكَريمَةِ، وَ ذُخْرِ هذِهِ الْمَنْقَبَةِ الْعَظيمَةِ، صَلِّ عَلَيْهِ كَما وَفى بِعَهْدِكَ، وَ بَلَّغَ رِسالاتِكَ، وَ قاتَلَ اَهْلَ الْجُحُودِ عَلى تَوْحيدِكَ، وَ قَطَعَ رَحِمَ الْكُفْرِ فى اِعْزازِ دينِكَ، وَ لَبِسَ ثَوْبَ الْبَلْوى فى مُجاهَدَةِ اَعْدآئِكَ، وَ اَوْجَبْتَ لَهُ بِكُلِ اَذًى مَسَّهُ، اَوْ كَيْدٍ اَحَسَّ بِهِ مِنَ الْفِئَةِ الَّتى حاوَلَتْ قَتْلَهُ، فَضيلَةً تَفُوقُ الْفَضآئِلَ، وَ يَمْلِكُ بِهَا الْجَزيلَ مِنْ نَوالِكَ، وَ قَدْ اَسَرَّ الْحَسْرَةَ، وَ اَخْفَى الزَّفْرَةَ، وَ تَجَرَّعَ الْغُصَّةَ، وَ لَمْ يَتَخَطَّ ما مَثَّلَ لَهُ وَحْيُكَ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَيْهِ وَ عَلى اَهْلِ بَيْتِهِ صَلوةً تَرْضاها لَهُمْ، وَ بَلِّغْهُمْ مِنَّا تَحِيَّةً كَثيرَةً وَ سَلاماً، وَ آتِنا مِنْ لَدُنْكَ فى مُوالاتِهِمْ فَضْلاً وَاِحْساناً، وَ رَحْمَةً وَغُفْراناً، اِنَّكَ ذُوالْفَضْلِ الْعَظيمِ. پس چهارركعت نماز زيارت بكن به دو سلام با هر سوره كه خواهى صاحب فضل بزرگ و چون فارغ شوى تسبيح فاطمه زهراعليها السلام را بخوان، پس بگو: اَللّهُمَّ اِنَّكَ قُلْتَ لِنَبِيِّكَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْه وَ الِهِ «وَ لَوْ اَنَّهُمْ اِذْ ظَلَمُوا اَنْفُسَهُمْ جآؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ، وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحيماً» وَ لَمْ اَحْضُرْ زَمانَ رَسُولِكَ عَلَيْهِ وَ الِهِ السَّلامُ، اَللّهُمَّ وَ قَدْ زُرْتُهُ راغِباً تائِباً مِنْ سَيِّىِ عَمَلى، وَ مُسْتَغْفِراً لَكَ مِنْ ذُنُوبى، مُقِرّاً لَكَ بِها، وَ اَنْتَ اَعْلَمُ بِها مِنّى، وَ مُتَوَجِّهاً اِلَيْكَ بِنَبِيِّكَ نَبِىِّ الرَّحْمَةِ، صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ الِهِ، فَاجْعَلْنِى اللّهُمَّ بِمُحَمَّدٍ وَ اَهْلِ بَيْتِهِ عِنْدَكَ وَجيهاً فِى الدُّنْيا وَالْأخِرَةِ وَ مِنَ الْمُقَرَّبينَ، يا مُحَمَّدُ يا رَسُولَ اللَّهِ، بِاَبى اَنْتَ وَ اُمّى يا نَبِىَّ اللَّهِ، يا سَيِّدَ خَلْقِ اللَّهِ، اِنّى اَتَوَجَّهُ بِكَ اِلىَ اللَّهِ رَبِّكَ وَ رَبّى، لِيَغْفِرَ لى ذُنُوبى، وَ يَتَقَبَّلَ مِنّى عَمَلى، وَ يَقْضِىَ لى حَوآئِجى، فَكُنْ لى شَفيعاً عِنْدَ رَبِّكَ وَ رَبّى، فَنِعْمَ الْمَسْئُولُ الْمَوْلى رَبّى، وَ نِعْمَ الشَّفيعُ اَنْتَ، يا مُحَمَّدُ عَلَيْكَ وَ عَلى اَهْلِ بَيْتِكَ السَّلامُ اَللّهُمَّ وَ اَوْجِبْ لى مِنْكَ الْمَغْفِرَةَ وَ الرَّحْمَةَ، وَ الرِّزْقَ الْواسِعَ الطَّيِّبَ النَّافِعَ، كَما اَوْجَبْتَ لِمَنْ اَتى نَبِيَّكَ مُحَمَّداً صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ الِهِ، وَ هُوَ حَىٌّ فَاَقَرَّ لَهُ بِذُنُوبِهِ، وَ اسْتَغْفَرَ لَهُ رَسُولُكَ عَلَيْهِ وَ الِهِ السَّلامُ، فَغَفَرْتَ لَهُ بِرَحْمَتِكَ يا اَرْحَمْ الرَّاحِمينَ اَللّهُمَّ وَ قَدْ اَمَّلْتُكَ وَ رَجَوْتُكَ، وَ قُمْتُ بَيْنَ يَدَيْكَ وَ رَغِبْتُ اِلَيْكَ عَمَّنْ سِواكَ، وَ قَدْ اَمَّلْتُ جَزيلَ ثَوابِكَ، وَ اِنّى لَمُقِرٌّ غَيْرُمُنْكِرٍ، وَ تائِبٌ اِلَيْكَ مِمَّا اقْتَرَفْتُ، وَ عآئِذٌ بِكَ فى هذَا الْمَقامِ مِمَّا قَدَّمْتُ مِنَ الْأَعْمالِ التَّى تَقَدَّمْتَ اِلَىَّ فيها، وَ نَهَيْتَنى عَنْها، وَ اَوْعَدْتَ عَلَيْهَا الْعِقابَ، وَ اَعُوذُ بِكَرَمِ وَجْهِكَ اَنْ تُقيمَنى مَقامَ الْخِزْىِ وَ الذُّلِّ، يَوْمَ تُهْتَكُ فيهِ الْأَسْتارُ، وَ تَبْدُو فيهِ الْأَسْرارُ وَ الْفَضائِحُ، وَ تَرْعَدُ فيهِ الْفَرايِصُ، يَوْمَ الْحَسْرَةِ وَ النَّدامَةِ، يَوْمَ الْأفِكَةِ، يَوْمَ الْأزِفَةِ، يَوْمَ التَّغابُنِ، يَوْمَ الْفَصْلِ، يَوْمَ الْجَزآءِ، يَوْماً كانَ مِقْدارُهُ خَمْسينَ اَلْفَ سَنَةٍ، يَوْمَ النَّفْخَةِ، يَوْمَ تَرْجُفُ الرَّاجِفَةُ، تَتْبَعُهَا الرَّادِفَهُ، يَوْمَ النَّشْرِ، يَوْمَ الْعَرْضِ، يَوْمَ يَقُومُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعالَمينَ، يَوْمَ يَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ اَخيهِ وَ اُمِّهِ وَ اَبيهِ وَ صاحِبَتِهِ وَ بَنيهِ، يَوْمَ تَشَقَّقُ الْأَرْضُ وَ اَكْنافُ السَّمآءِ، يَوْمَ تَاْتى كُلُّ نَفْسٍ تُجادِلُ عَنْ نَفْسِها، يَوْمَ يُرَدُّونَ اِلَى اللَّهِ فَيُنَبِّئُهُمْ بِما عَمِلُوا، يَوْمَ لا يُغْنى مَوْلىً عَنْ مَوْلىً شَيْئاً وَ لا هُمْ يُنْصَرُونَ، اِلاَّ مَنْ رَحِمَ اللَّهُ، اِنَّهُ هُوَ الْعَزيزُ الرَّحيمُ، يَوْمَ يُرَدُّونَ اِلى عالِمِ الْغَيْبِ وَ الشَّهادَةِ، يَوْمَ يُرَدُّونَ اِلَى اللَّهِ مَوْليهُمُ الْحَقِّ، يَوْمَ يَخْرُجُونَ مِنَ الْأَجْداثِ سِراعاً كَاَنَّهُمْ اِلى نُصُبٍ يُوفِضُونَ، وَ كَاَنَّهُمْ جَرادٌ مُنْتَشِرٌ، مُهْطِعينَ اِلَى الدَّاعِ اِلَى اللَّهِ، يَوْمَ الْواقِعَةِ، يَوْمَ تُرَجُّ الْأَرْضُ رَجّاً، يَوْمَ تَكُونُ السَّمآءُ كَالْمُهْلِ وَ تَكُونُ الْجِبالُ كَالْعِهْنِ وَ لا يُسْئَلُ حَميمٌ حَميماً، يَوْمَ الشَّاهِدِ وَ الْمَشْهُودِ، يَوْمَ تَكُونُ الْمَلائِكَةُ صَفّاً صَفّاً، اَللّهُمَّ ارْحَمْ مَوْقِفى فى ذلِكَ الْيَوْمِ، بِمَوْقِفى فى هذَا الْيَوْمِ وَ لا تُخْزِنى فى ذلِكَ الْمَوْقِفِ بِما جَنَيْتُ عَلى نَفْسى، وَ اجْعَلْ يا رَبِّ فى ذلِكَ الْيَوْمِ مَعَ اَوْلِيآئِكَ مُنْطَلَقى وَ فى زُمْرَةِ مُحَمَّدٍ وَ اَهْلِ بَيْتِهِ عَلَيْهِمُ السَّلامُ مَحْشَرى، وَ اجْعَلْ حَوْضَهُ مَوْرِدى، وَ فِى الْغُرِّ الْكِرامِ مَصْدَرى، وَ اَعْطِنى كِتابِى بِيَمينى، حَتّى اَفُوزَ بِحَسَناتى، وَ تُبَيِّضَ بِهِ وَجْهى، وَ تُيَسِّرَ بِهِ حِسابِى، وَ تُرَجِّحَ بِهِ ميزانى، وَ اَمْضِىَ مَعَ الْفآئِزينَ مِنْ عِبادِكَ الصَّالِحينَ اِلى رِضْوانِكَ وَجِنانِكَ اِلهَ الْعالَمينَ اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُ بِكَ مِنْ اَنْ تَفْضَحَنى فى ذلِكَ الْيَوْمِ بَيْنَ يَدَىِ الْخَلايِقِ بِجَريرَتى، اَوْ اَنْ اَلْقَى الْخِزْىَ وَ النَّدامَةَ بِخَطيئَتى، اَوْ اَنْ تُظْهِرَ فيهِ سَيِّئاتِى عَلى حَسَناتى، اَوْ اَنْ تُنَوِّهَ بَيْنَ الْخَلائِقِ بِاسْمى، يا كَريمُ يا كَريمُ، الْعَفْوَ الْعَفْوَ، السَّتْرَ السَّتْرَ، اَللّهُمَّ وَ اَعُوذُ بِكَ مِنْ اَنْ يَكُونَ فى ذلِكَ الْيَوْمِ فى مَواقِفِ الْأَشْرارِ مَوْقِفى، اَوْ فى مَقامِ الْأَشْقيآءِ مَقامى، وَ اِذا مَيَّزْتَ بَيْنَ خَلْقِكَ فَسُقْتَ كُلّاً بِاَعْمالِهِمْ زُمَراً اِلى مَنازِلِهِمْ، فَسُقْنى بِرَحْمَتِكَ فى عِبادِكَ الصَّالِحينَ، وَ فى زُمْرَةِ اَوْلِيآئِكَ الْمُتَّقينَ اِلى جَنّاتِكَ يا رَبَّ الْعالَمينَ پس وداع كن آن حضرت را و بگو: اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا رَسُولَ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْبَشيرُ النَّذيرُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا السِّراجُ الْمُنيرُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا السَّفيرُ بَيْنَ اللَّهِ وَ بَيْنَ خَلْقِهِ، اَشْهَدُ يا رَسُولَ اللَّهِ اَنَّكَ كُنْتَ نُوراً فِى الْأَصْلابِ الشّامِخَةِ وَ الْأَرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ، لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجاهِلِيَّةُ بِاَنْجاسِها، وَ لَمْ تُلْبِسْكَ مِنْ مُدْلَهِمَّاتِ ثِيابِها، وَ اَشْهَدُ يا رَسُولَ اللَّهِ اَنّى مُؤْمِنٌ بِكَ، وَ بِالْأَئِمَّةِ مِنْ اَهْلِ بَيْتِكَ، مُوقِنٌ بِجَميعِ ما اَتَيْتَ بِهِ راضٍ مُؤْمِنٌ، وَ اَشْهَدُ اَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ اَهْلِ بَيْتِكَ اَعْلامُ الْهُدى، وَ الْعُرْوَةُ الْوُثقى، وَ الْحُجَّةُ عَلى اَهْلِ الدُّنْيا، اَللّهُمَّ لا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ زِيارَةِ نَبِيِّكَ عَلَيْهِ وَ الِهِ السَّلامُ، وَ اِنْ تَوَفَّيْتَنى فَاِنّى اَشْهَدُ فى مَماتى عَلى ما اَشْهَدُ عَلَيْهِ فى حَيوتى، اَنَّكَ اَنْتَ اللَّهُ لا اِلهَ اِلاَّ اَنْتَ، وَحْدَكَ لاشَريكَ لَكَ وَ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُكَ وَ رَسُولُكَ، وَ اَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ اَهْلِ بَيْتِهِ اَوْلِيآؤُكَ وَ اَنْصارُكَ، وَ حُجَجُكَ عَلى خَلْقِكَ، وَ خُلَفآؤُكَ فى عِبادِكَ، وَ اَعْلامُكَ فى بِلادِكَ، وَ خُزَّانُ عِلْمِكَ، وَ حَفَظَةُ سِرِّكَ، وَ تَراجِمَةُ وحْيِكَ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ، وَ بَلِّغْ رُوحَ نَبِيِّكَ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ فى ساعَتى هذِهِ وَ فى كُلِّ ساعَةٍ تَحِيَّةً مِنّى وَ سَلاماً، وَ السَّلامُ عَلَيْكَ يا رَسُولَ اللَّهِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكاتُهُ، لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ تَسْليمى عَلَيْكَ.
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 288]
صفحات پیشنهادی
همزمان با 28 صفر انجام میشود برگزاری قرائت زیارتنامه حضرت رسول(ص) از بعید در امامزاده عبدالله
همزمان با 28 صفر انجام میشودبرگزاری قرائت زیارتنامه حضرت رسول ص از بعید در امامزاده عبداللهمعاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری مراسم قرائت زیارتنامه حضرت رسول ص از بعید همزمان با سراسر کشور در همدان خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس از همدانزیارتنامه حضرت رسول اکرم (ص) در شهرستانهای آذربایجان غربی قرائت می شود -
حجت الاسلام کریمی در گفتگو با مهر زیارتنامه حضرت رسول اکرم ص در شهرستانهای آذربایجان غربی قرائت می شود شناسهٔ خبر 2444550 سهشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴ ۲۲ استانها > آذربایجان غربی ارومیه - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم ص مصادمدیرکل اوقاف مازندران: گردهمایی لبیک یا رسول الله در امامزاده ابراهیم آمل برگزار میشود
مدیرکل اوقاف مازندران گردهمایی لبیک یا رسول الله در امامزاده ابراهیم آمل برگزار میشودمدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری گردهمایی لبیک یا رسول در امامزاده ابراهیم آمل خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد نهمین جلسه شورای اداری اوقاف و امور خیریه مازندران با حآیین قرائت زیارت نامه حضرت رسول (ص) در مساجد کشور برگزار می شود
همزمان با 28 ماه صفر آیین قرائت زیارت نامه حضرت رسول ص در مساجد کشور برگزار می شود گرگان - ایرنا - مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت همزمان با سالروز رحلت پرسوز پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد ص آیین معنوی قرائت زیارت نامه آن حضرت در مساجد سراسرزیارت رسول الله (ص) در 28 صفر؛ همه ایرانیان دعوت دارند
حرکتی روحبخش و اثرگذار زیارت رسول الله ص در 28 صفر همه ایرانیان دعوت دارند هماکنون ستادهای بزرگداشت پیامبر مکرم اسلام ص در استانها تشکیل شده و مهیای برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسم روحبخش میباشند به گزارش جام نیوز ستاد دائمی گرامیداشت پیامبر اعظم صلواتمعاون فرماندار شهرکرد خواستار شد مشارکت حداکثری مردم در برگزاری زیارت حضرت رسول از بعید در شهرکرد
معاون فرماندار شهرکرد خواستار شدمشارکت حداکثری مردم در برگزاری زیارت حضرت رسول از بعید در شهرکردمعاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرکرد گفت مشارکت حداکثری مردم و دستگاههای اجرایی در برگزاری مراسم زیارت حضرت رسول ص در شهرکرد ضروری است به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد نوذر حیدری صامام جمعه دهدشت خبر داد برپایی مراسم «زیارت از راه دور پیامبر» در جوار گلزار شهدای دهدشت
امام جمعه دهدشت خبر دادبرپایی مراسم زیارت از راه دور پیامبر در جوار گلزار شهدای دهدشتامام جمعه دهدشت از برگزاری زیارت از راه دور پیامبر در گلزار شهدای دهدشت خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه حجتالاسلام سیدنصیر حسینی عصر امروز در نشست ستاد بزرگداشت پیامبر اعظم که بابرگزاری مراسم قرائت ˝زیارت حضرت رسول(ص) از بعید˝ در خراسان رضوی
برگزاری مراسم قرائت ˝زیارت حضرت رسول ص از بعید˝ در خراسان رضوی خبرگزاری پانا معاون طرح و برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری مراسم قرائت زیارت حضرت رسول ص از بعید همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی خبر داد ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۷ آذر ساعت 12 33 به گزابرپایی مراسم زیارت از راه دور پیامبر(ص) در جوار امامزاده عباس ساری
برپایی مراسم زیارت از راه دور پیامبر ص در جوار امامزاده عباس ساری ساری - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان از برگزاری مراسم زیارت از راه دور پیامبر ص در جوار بقعه امامزاده عباس ع این شهرستان خبر داد به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندرانمراسم استقبال و زیارت بارگاه امامزاده یحیی(ع) توسط حضرت آیت الله نوری همدانی در سفر به استان سمنان
۲۳۵۲۴۸ ۱۳۹۳ ۹ ۲۰ - ۹ ۵۸گزارش تصویری مراسم استقبال و زیارت بارگاه امامزاده یحیی ع توسط حضرت آیت الله نوری همدانی در سفر به استان سمنان عکاس جواد رمضانیان اجرا توقف ذخيره تمام تصاوير ۱۳۹۳ ۹ ۲۰ - ۹ ۵۸فرماندار سمنان خبر داد برگزاری مراسم محوری قرائت زیارت حضرت رسول (ص) از بعید در سمنان
فرماندار سمنان خبر دادبرگزاری مراسم محوری قرائت زیارت حضرت رسول ص از بعید در سمنانفرماندار شهرستان سمنان از برگزاری مراسم محوری قرائت زیارت حضرت رسول ص از بعید در سمنان خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان حسن سعدالدین صبح امروز در جلسه ستاد بزرگداشت رحلت پیامبر اکرم صهمزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) صورت میگیرد برگزاری مراسم قرائت زیارت حضرت رسول(ص) در مسجد اعظم ارومیه
همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم ص صورت میگیردبرگزاری مراسم قرائت زیارت حضرت رسول ص در مسجد اعظم ارومیههمزمان با سالروز رحلت پیغمبر ص زیارتنامه حضرت رسول ص در مسجد اعظم ارومیه قرائت میشود به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه زیارت از بعید پیامبر اکرم ص همزمان با رحلت حضرهمایش لبیک یا رسول الله(ص) در امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزار می شود
همایش لبیک یا رسول الله ص در امامزاده ابراهیم ع آمل برگزار می شود ساری - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری همایش لبیک یا رسول الله ص در امامزاده ابراهیم ع آمل خبر داد به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران حجت الاسلام ستار علیمعاون طرح و برنامه ارشاد خراسان رضوی: مراسم قرائت «زیارت حضرت رسول(ص) ازبعید» در خراسان رضوی برگزار
معاون طرح و برنامه ارشاد خراسان رضوی مراسم قرائت زیارت حضرت رسول ص ازبعید در خراسان رضوی برگزار میشودمعاون طرح و برنامهریزی ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری مراسم قرائت زیارت حضرت رسول ص ازبعید همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی خبر داد به گزارش خبرگزمتن زیارتنامه اربعین
زیارت امام حسین ع متن زیارتنامه اربعین به گزارش سرویس کشکول جام نیوز زیارت حضرت امام حسین -علیهالسلام- در این روز به دو نحو رسیده یکى زیارتی است که شیخ در تهذیب و مصباح روایت کرده از صفوان جمّال که گفت فرمود به من مولایم حضرت صادق -علیهالسلام- در زیارت اربعمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد برگزاری مراسم قرائت "زیارت حضرت رسول(ص) از بعید&qu
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر دادبرگزاری مراسم قرائت "زیارت حضرت رسول ص از بعید"مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت 28 صفر مصادف با 30 آذرماه سال جاری مراسم قرائت "زیارت حضرت رسول ص از بعید" در این استان همزمان بایادوراه شهدای مدافع حرم مطرح شد خاطره سردار عروج از کرامت حضرت رقیه(س)/ هدف از تاسیس داعش از بین بردن تفکر اما
یادوراه شهدای مدافع حرم مطرح شدخاطره سردار عروج از کرامت حضرت رقیه س هدف از تاسیس داعش از بین بردن تفکر امام استسه الی چهار خطبه امام حسین ع در راه رسیدنشان به کربلا با شهدای مدافع حرم حضرت زینب س ارتباط مستقیم دارد به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس مراسم یادوا-
گوناگون
پربازدیدترینها