تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821002277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکل امنیتی POODLE همچنان پابرجاست


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: بنا به اعلام یکی از کارشناسان شرکت گوگل بسیاری از پیاده سازی‌های TLS نسبت به حملات مشابه POODLE آسیب‌پذیر هستند و مشکل امنیتی POODLE برطرف نشده است.




مشکل امنیتی POODLE همچنان پابرجاست


 


 

 بنا به اعلام یکی از کارشناسان شرکت گوگل بسیاری از پیاده سازی‌های TLS نسبت به حملات مشابه POODLE آسیب‌پذیر هستند و مشکل امنیتی POODLE برطرف نشده است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، بسیاری از پیاده‌سازی‌های TLS نسبت به حملات مشابه POODLE آسیب‌پذیر هستند. چندماه پیش حملات POODLE نسخه ۳ پروتکل SSL را هدف قرار داده بود. 

در پروتکل SSLv۳ عملیات رمزگذاری داده در مد CBC به طور موثر مشخص نشده بود و درنتیجه فقدان مشخصات موثر باعث شده بود تا این پروتکل نسبت به حملات oracle آسیب‌پذیر باشد. 

پس از SSL نسخه ۳، پروتکل TLS نسخه ۱.۰ معرفی شد که در این پروتکل مشخصات رمزگذاری به طور کامل مشخص شده بود و در نتیجه می‌توانست با حملات oracle مقابله کند اما به‌تازگی مشخص شده که برخی پیاده‌سازی‌های TLS علی‌رغم قابلیت بررسی بایت‌های رمزگذاری شده همچنان این بررسی را انجام نمی‌دهند. 

تاکنون گزارشی مبنی بر گسترش حملات POODLE منتشر نشده است اما گوگل و بسیاری از شرکت‌های دیگر در حال متوقف کردن سرورهایی هستند که از ارتباطات SSLv۳ استفاده می‌کنند. 

بنا به گفته کارشناسان گوگل، تجهیزات شبکه F۵ و A۱۰ تحت تاثیر این آسیب پذیری قرار دارند. در حال حاضز برای F۵ به‌روز رسانی‌هایی منتشر شده  و قرار است در آینده برای A۱۰ نیز اصلاحیه هایی منتشر شود. رمزگذاری‌هایی که توسط پروتکل‌های پیش از TLS نسخه ۱.۲ انجام می‌شوند نسبت به حملات مشابه آسیب‌پذیر هستند.

مرجع : مرکز ماهر

تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن