تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802763679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم تغيير در انگاره حمل و نقل بار و مسافر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۴۵ب.ظ)
عباس آخوندي در همايش نكوداشت فعالان بخش خصوصي در عرصه حمل و نقل: لزوم تغيير در انگاره حمل و نقل بار و مسافر وزير راه و شهر سازي در همايش نكوداشت فعالان بخش خصوصي در عرصه حمل و نقل، گفت: با دقت در جانمايي ايستگاه هاي قطار در مي يابيم كه بيشتر اين ايستگاه ها در خارج از شهرها بنا شده اند و مسافران بايد مسير زيادي را از ايستگاه تا شهر طي كنند كه اين خود عاملي در بي رغبتي مردم در حمل و نقل ريلي است.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي در همايش نكوداشت فعالان بخش خصوصي در عرصه حمل و نقل ريلي، اظهار داشت: ما هنوز از ديد يک شهروند مسافر، بازرگان و صنعتگر به حمل و نقل نگاه نمي كنيم، بلكه نگاه مان به حمل و نقل ريلي از ديد خط آهن، لوكوموتيو و واگن است، بنابراين ضمن اين كه خط هاي آهن را اضافه مي كنيم و يارانه ها را به اين امر اختصاص مي دهيم بايد طراحي ها طوري باشد كه كارآيي و كارآمدي راه آهن افزايش يابد.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به بحث مطرح در مورد قطار سريع السيرتهران - قم - اصفهان با سرعت عملياتي ۲۵۰ تا ۳۰۰ كيلومتر، گفت: مبدأ اين خط آهن شهرک آفتاب در محدوده بهشت زهرا، ايستگاه محمديه در محدوده ۳۰ كيلومتري قم و ايستگاه اصفهان آن در ابتداي جاده شاهين شهر است اين چه مزيتي دارد كه ما اين مسير را حدود يک ساعت طي كنيم، اما؛ از تهران تا شهرک آفتاب يك ساعت و نيم و از اول جاده شاهين شهر تا اصفهان نيز به همين ميزان در راه باشيم تا به مقصد برسيم.
آخوندي گفت: چندين سال است كه بهره برداري از فرودگاه امام خميني (ره) مي گذرد، اما؛ تنها راه رفتن به آن وسيله نقليه شهري يا تاكسي است نه اتوبوس به مقصد اين فرودگاه داريم و نه مترو و قطار، همچنين تا فرودگاه مهرآباد كسي نمي تواند با قطار به پرواز خود برسد.
وزير راه همچنين گفت: وقتي به هر دليلي اجازه داده مي شود، جمعيت شهري تهران ۸ و ۶ دهم ميليون نفر و جمعيت تهران با حومه آن ۱۵ ميليون نفر شود معلوم است كه با وسايل نقليه شخصي نمي توان به حجم زياد رفت و آمدها ناشي از اين جمعيت پاسخ داد بلكه بايد به سمت حمل و نقل عمومي رفت.
آخوندي افزود: بايد نظام شهرسازي را بازنگري كنيم و آن را با حمل و نقل ريلي تطبيق دهيم، البته بازنگري در شبكه هاي اجتماعي و ديگر خدمات حمل و نقل نيز ضروري است از اين رو اگر در پي نوسازي و توسعه ايران هستيم و مي خواهيم مردم در رفاه زندگي كنند، لازمه اش اين است كه ريل بستر اصلي جابجايي مسافر و بار شود و همچنين ما بتوانيم به خطوط ريلي كشورهاي اطراف متصل شويم.
وي با بيان اين كه هم اكنون ۳۳ هزار كيلومتر شريان اصلي جاده اي داريم، گفت: ۴۰ درصد از اين شريان جاده اي در وضع بسيار بد قرار دارد كه اگر فكري به حال انتقال حمل و نقل جاده اي به حمل و نقل ريلي نكنيم هر سال وضع آنها بدتر مي شود، حتي اگر ميلياردها تومان براي حمل و نقل جاده اي هزينه كنيم، آنقدر تردد در شبكه هاي جاده هاي كشور زياد است كه باز كفاف نمي دهد.
وزير راه و شهرسازي همچنين گفت: بايد در سازمان بورس را به روي شركت هاي حمل و نقلي باز كنيم زيرا با وجود اين كه حمل و نقل ۶ درصد از توليد ناخالص داخلي را تشكيل مي دهد، اما؛ سهم آن در بازار بورس كمتر از يک درصد است.
آخوندي افزود: چاره اي نداريم شركت هاي حمل و نقل ريلي را به صورت شركت هاي سهامي عام در بورس داشته باشيم تا براي تأمين منابع اين قدر وابسته به بانک نباشيم.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اين كه در دولت و مجلس نگاه خوبي براي بازسازي شبكه حمل و نقل ريلي وجود دارد، گفت: دولت در بودجه سال ۹۴ پيشنهادي مطرح كرده است كه براساس آن به وزارت راه و شهرسازي اجازه مي دهد اصل و فرع سرمايه گذاري بخش خصوصي را در همه شقوق حمل و نقل تضمين كند و صندوق توسعه ملي نيز منابع مورد نياز را تأمين كند.
آخوندي همچنين گفت:‌ در شرايط كنوني همه راههاي خروجي تهران از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد روزانه زير بار ترافيكي هستند و به طور نمونه روزانه ۵۲ هزار خودرو از اتوبان تهران - قم و ۱۱۰ هزار خودرو از اتوبان تهران - كرج - قزوين عبور مي كنند كه بالاتر از حد مجاز است .
وي ادامه داد: اگر تصور كنيم كه مي توانيم با رشد وسيله شخصي، جاده ها را توسعه دهيم تصوري ناصحيح است، بنابراين بايد حمل و نقل عمومي را جايگزين كنيم كه مطمئن ترين آن حمل و نقل ريلي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن