تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802504822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جامعه جدید داعش/ تحرکات مشکوک موصل/ شمارش معکوس آزادی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: "جامعه جدید" داعش/ تحرکات مشکوک موصل/ شمارش معکوس آزادی


گروه تروریستی داعش از بیم حملات قریب الوقوع نیروهای عراقی به موصل ، سلاح ها و تجهیزات نظامی خود را از این شهر به سوریه منتقل کرد. خبرها از کرکوک نیز حاکی است که گروه داعش نیروهای زن خود را در خیابانها و اماکن عمومی برخی مناطق مستقر کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر سعد البدران یکی از روسای قبایل موصل اعلام کردند گروه تروریستی داعش سلاح و تجهیزات نظامی که از مقرهای ارتش عراق پس از سقوط موصل بدست آورده است همچنین تجهیزات مهمی چون مولدهای بزرگ برق را به سوریه منتقل کرده است. وی گفت : داعش طی دو روز گذشته در پی تشدید حملات هوایی، متحمل تلفات و خسارت های سنگینی شده است.البدران تصریح کرد بیشتر فرماندهان داعش موصل را ترک کرده اند و برای جلوگیری از نفوذ نیروهای عراقی در حمله به این شهر ، اقدام به حفر خندق در اطراف موصل کرده و تاسیسات حیاتی را نیز را بمب گذاری کرده اند.
داعش
یک منبع عملیات الانبار نیز از حمله گروه تروریستی  داعش به منطقه بوجلیب در غرب رمادی و تسلط بر بخش هایی از این منطقه خبر دادند. خبرها از کرکوک نیز حاکی است که گروه داعش نیروهای زن خود را در خیابانها و اماکن عمومی برخی مناطق مستقر کرده است. این گروه در شهر الحویجه در جنوب غربی استان کرکوک مستقر شده اند  و به آنان دستور داده شده که زنان را مجبور به استفاده از روبنده کنند و زنان متخلف را شلاق بزنند. شبکه عراقی سومریه نیوز به نقل از منبعی در استان کرکوک تأکید کرد: داعش تهدید کرده است، هر مردی که با زنِ بی روبنده در کوچه و خیابان و اماکن عمومی دیده شود ، با مجازات شلاق مواجه خواهد شد. این منبع افزود: داعش همچنین استعمال هر گونه دخانیات را در شهر الحویجه و مناطق الریاض ، العباسی و الزاب (جنوب غرب استان کرکوک) ممنوع و متخلفان را به مجازات شلاق تهدید کرده است، نیروهای داعش مغازه های سیگار و قلیان فروشی را بسته و همه محتویات این مغازه ها را مصادره کرده اند.   براساس گزارش های منتشر شده، گروه داعش فعالانه در تلاش برای به عضو گیری در میان زنان و افراد متخصص، از پزشکان گرفته تا مهندسان، در کشورهای توسعه یافته با هدف ایجاد «جامعه ای جدید» در  مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه است. این در حالی است که والری آموس کمیسر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد صدها کودک در اردوگاه های شورشیان دولت اسلامی در سوریه در حال آموزش برای حضور در میدان های جنگ هستند. آسوشیتدپرس نیز گزارش داد: این گروه شبه نظامی در حال گسترش کمپین تبلیغاتی خود و عضو گیری نه تنها از میان زنان بلکه افراد متخصص از قبیل پزشکان، اقتصاددانان و مهندسان در تلاش برای ایجاد جامعه ای جدید در مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه است . بر اساس این گزارش، داعش در تلاش برای سربازگیری از میان کودکان، زنان و جوانان غربی و استفاده از آنها در فعالیت های تروریستی است.  داعش علاوه بر انتشار تصاویری وحشیانه از گردن زدن افراد، تصاویر کودکانی را منتشر می کند که لبخند بر لب دارند. این اقدام با هدف ایجاد تصویر دوستانه و صمیمی از این گروه و تشویق زنان به پیوستن به این گروه انجام می شود. در واقع داعش از طریق کمپین در رسانه های اجتماعی در تلاش برای ایجاد تصویری مثبت از خود است و تلاش می کند افراد را به خود جذب کند. و زنان جوان از جمله افرادی هستند که این جهادگران در تلاش برای جذب آنها هستند. میا بلوم استاد مطالعات امنیتی در دانشگاه ماساچوست لوول اعلام کرد: این تروریست ها در حال گمراه کردن مردم هستند و به آنها وعده هایی درباره شگفت انگیز بودن این گروه می دهند. آنها ماجراجویی را نوید می دهند و قول می دهند مشکلاتشان را بر طرف خواهند کرد.   گروه تروریستی داعش در پایگاه اینترنتی خود ویدیوی گروگانگیری روز گذشته در سیدنی استرالیا را منتشر کرد. در بخشی از این فیلم که در پایگاه این گروه (تحت عنوان منبر الإعلام الجهادی) منتشر شد گروگان ها مطالبات گروگانگیر را بیان می کنند و از تونی ابوت نخست وزیر استرالیا می خواهند با فرد گروگانگیر تماس بگیرد، پرچم گروه داعش را برای او بیاورد و اعلام کند این گروه به استرالیا حمله کرد. در بخش دیگری از این ویدیو یکی از  گروگان ها می گوید:«فرد گروگانگیر با ما برخورد خوبی دارد، به ما آب می دهد و اجازه می دهد از سرویس بهداشتی استفاده کنیم.»
هارون یونس گروگانگیر استرالیا



چهار شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن