تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802224011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوزه هاي علميه و دانشگاه ها چشم اميد جامعه براي رشد و توسعه پايدار است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ آذر ۱۳۹۳ (۲۱:۷ب.ظ)
نهاونديان: حوزه هاي علميه و دانشگاه ها چشم اميد جامعه براي رشد و توسعه پايدار است رييس دفتر رييس جمهوري اظهار کرد: چشم اميد جامعه براي رشد و توسعه پايدار به حوزه هاي علميه و دانشگاه و مراکز علمي است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد نهاونديان رييس دفتر رييس جمهوري در همايش وحدت حوزه و دانشگاه و آيين سالگرد شهيد مفتح در دانشگاه بوعلي سيناي همدان با بيان اين که اسلامي کردن علوم به معناي محروم کردن خود از تجربيات بشر نيست بلکه اين حکمت بايد در بستر منطقي و هدفمند قرار گيرد و ما معتقديم ديدگاه توحيدي اين بستر را فراهم مي سازد، اظهار داشت: نبايد از قرار داشتن علوم در دست ديگران هراس داشت و بايد علوم کاربردي را که داراي دو بعد ظاهري و باطني است، دريافت کرده و به باطن آن پي برد.
وي با تاکيد بر اين که نبايد مفاهيم زيبا را بد معنا کرد،گفت: در پيش گرفتن اين روش ناصحيح و تعبير نادرست مانع از جذب قلوب جوانان مي شود.
رييس دفتر رييس جمهوري گفت: شهيد "مفتح"براي زدودن دين از خرافه بسيار تلاش کرد و با پيوند بين حوزه و دانشگاه روح و فکر دانشجو را جذب کرد.
نهاونديان با تاکيد براين که در دانشگاه بيش از ديگر مکان ها به آزادي انديشه نيازمنديم، افزود: اگر دين و مفاهيم ديني را به زور به جوانان بقبولانيم به دين خدا خيانت کرده و جذابيت آموزه هاي را ديني قرباني کرده ايم .
رييس دفتر رييس جمهوري اظهار کرد: چشم اميد جامعه براي رشد و توسعه پايدار به حوزه هاي علميه و دانشگاه و مراکز علمي است.
نهاونديان اضافه کرد: لازمه توسعه پايدار، تضمين استقلال کشور و انتقال از وضعيت اتکا به درآمد نفتي با توجه به نوسات پرآسيب در حوزه نفت ، انتقال از توسعه متکي بر منابع به سمت توسعه متکي، بر بهره وري و در نهايت توسعه متکي بر نوآوري است.
وي اضافه کرد: رشد کشور بايد متکي بر رشد انديشه ها بوده و جامعه و اقتصاد به طور متناوب نوآوري داشته باشند.
مشاور رييس جمهوري با بيان اين که بايد از اين رهگذر، فرصت شغلي و درآمد ايجاد کرد و براي رسيدن به اين مرحله بايد حوزه و دانشگاه علم نافع توليد کنند، گفت: جامعه منابعي را در اختيار حوزه و دانشگاه و مجامع فرهنگي قرار داده و توقع بر اين است که از اين چشمه هاي جوشان علمي بيش از منابع اختصاص يافته خروجي داشته باشد.
رييس دفتر رييس جمهوري گفت: چرا با توجه به سخنراني هاي فراوان در زمينه رابطه صنعت و دانشگاه اما هنوز رساله و پژوهش دانشجويان کارشناسي ارشد و دکترا نياز صنعت را رفع نکرده و براي نيازهاي جامعه راه حل ارائه نمي دهند.
نهاونديان اضافه کرد: براي کابردي شدن پژوهش ابتدا بايد اساتيد در ارتباط معني دار و دو سويه با ميدان کار و توليد و برآوردن نيازهاي مردم در رشته هاي مختلف غير از علوم پايه قرار گيرند.
وي بيان کرد: بسياري از اساتيد دانشگاه و موسسات تحقيقاتي از آنچه در جلسات سياست گذاري، تصميم گيري، شرکت ها و بازار مي گذرد، اطلاع دست اول ندارند.
وي توضيح داد: معمولا علوم ما از طريق مقالاتي است که ديگران نوشتند و ما کمتر به اطلاعات دست اول و ممارست مستقيم استاد تکيه مي کنيم که بايد اين خلا را رفع کرد.
رييس دفتر رييس جمهوري تاکيد کرد: تحقيقات حوزه و دانشگاه بايد به ابهامات، سوالات و گره هاي ذهني مردم پاسخ بدهد و فعالان اين عرصه براي شبهات صاحب اولويت کتاب و رساله بنويسند.
نهاونديان مثال زد: در عصر جديد ارتباطات، با ورود شبکه هاي اجتماعي بايد در مساله ارتباطات و خانواده توصيه جديد ارائه شود تا وقتي که سوال شد حد و مرز استفاده بهينه از اين پديده جديد چيست، بتوان يک منبع و جواب قانع کننده ارايه کرد.
وي افزود: سفارش داشتن براي يک تحقيق از اتلاف منابع جلوگيري کرده همچنين به جاي قرار گفتن تحقيق و پژوهش در قفسه کتاب، آن تحقيق مورد استفاده نهادها و موسسات قرار مي گيرد.
مشاور و رييس دفتر رييس جمهوري در ارتباط با ضرورت تمرين کار گروهي در تحقيقات بيان کرد: تعريف ما از کار گروهي گرد هم آمدن يک استاد با چند دانشجو است و کمتر ديده شده کار گروهي بين چند استاد با رشته هاي مختلف انجام شود .
نهاونديان گفت: اگر بيشترين منابع مالي و مادي براي پژوهش و تحقيق اختصاص يابد اما جامعه پژوهش از سلامت لازم برخوردار نباشد محصول لازم و نافع به دست نمي آيد.
وي با بيان اين که در کنار جديت و دقت علمي بايد مولفه هايي همچون سلامت اخلاقي ، محيط پاک و تعالي جويي نيز مد نظر باشد، افزود:رابطه بين علم و اخلاق امروز دربزرگترين محافل علمي جهان مورد بررسي است و بايد به جاي حرف زدن در اين زمينه در عرصه عمل فعال شد.
مشاور و رييس دفتر رييس جمهوري گفت: دانشگاه بايد محل تهذيب اخلاق باشد و دانشجو علاوه بر کسب نمره برتر در دروس دانشگاهي بايد در اخلاق نيز الگو شود.
نهاونديان منظور از وحدت حوزه و دانشگاه را وحدت در هدف دانست و افزود: هدف اصلي رشد پايدار جامعه، تضمين استقلال کشور است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن