تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799037457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پوست مردم ايران آزمايشگاه داروهاي قاچاق


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پوست مردم ايران آزمايشگاه داروهاي قاچاق
آزمايش غيرقانوني داروهاي تأييد نشده كمپاني‌هاي خارجي روي مردم ايران با استفاده از نفوذ عاملان روپوش‌سفيد اين شركت‌ها در داروخانه‌ها، خبر تكان‌دهنده‌اي است كه روز گذشته دبير علمي چهاردهمين كنگره سالانه انجمن متخصصان پوست ايران در نشستي آن‌را رسانه‌اي كرد.
نویسنده : زهرا چيذري 


آزمايش غيرقانوني داروهاي تأييد نشده كمپاني‌هاي خارجي روي مردم ايران با استفاده از نفوذ عاملان روپوش‌سفيد اين شركت‌ها در داروخانه‌ها، خبر تكان‌دهنده‌اي است كه روز گذشته دبير علمي چهاردهمين كنگره سالانه انجمن متخصصان پوست ايران در نشستي آن‌را رسانه‌اي كرد.
ماجراي داروها و تجهيزات پزشكي تقلبي و قاچاق قصه تازه‌اي نيست.

 اما حالا بر اساس اظهارات پروانه ساكت دبير علمي چهاردهمين كنگره سالانه انجمن متخصصين پوست ايران محصولات آزمايشي و تأييد نشده كمپاني‌هاي خارجي بدون كنترل وارد كشور شده و برخي شركت‌ها و افراد با تجويز اين داروها نتيجه آنها را بررسي مي‌كنند و چنانچه نتايج و عوارض نامناسبي داشت از بازار جمع مي‌شود. واردات و حتي استفاده از داروهاي تقلبي به خصوص در حوزه زيبايي موضوعي است كه همين چند روز پيش هشدار رئيس سازمان غذا و دارو را هم در پي داشت.

 بنا به تأكيد دكتر رسول ديناروند تزريق بوتاكس تقلبي در مراكز غير مجازي نظير آرايشگاه‌ها و توسط افراد غيرمتخصص منجر به بروز چالش‌هايي شده است كه نتايج آن به شكل پرونده‌هاي شكايت پزشكي مخاطراتي از قبيل حساسيت و آلرژي‌هاي شديد در افرادي كه مي‌خواهند از شناسنامه‌شان فرار كنند، ‌خود را نشان مي‌دهد.

واردات بيماري و مرگ
تغيير سبك زندگي، ديكته معيارهاي زيبايي از سوي ماهواره‌ها و نقش تأثير‌گذار تبليغات با ابزارهاي مختلف و به خصوص شبكه‌هاي اجتماعي در كنار خصيصه‌هايي چون چشم و هم‌چشمي موجب شده است عطش جراحي‌هاي زيبايي و انجام كارهاي كلينيكي براي جوان‌تر به نظر آمدن هر روز در ميان مردم كشورمان بالا بگيرد. همين مسئله نيز موجب شده افراد سودجو براي ماهي گرفتن از اين آب گل‌آلود از مسيرهاي مختلف وارد ميدان شوند. همين چند سال پيش بود كه پروتزهاي تقلبي و سرطانزا چالش‌هايي را به‌وجود آورد. اين پروتزها هم مانند خون‌هاي‌آلوده به ويروس ايدز و هپاتيت C از كشور فرانسه وارد كشورمان شده بود. مرضيه وحيد دستجردي، وزير بهداشت وقت درباره اين پروتزهاي تقلبي اينگونه توضيح داد: تعداد كمي از اين پروتز‌ها وارد ايران شده كه ما دستور داده‌ايم بيمارستان‌هايي كه عمدتاً بخش خصوصي بوده‌اند با بيماران تماس گرفته و پروتز را خارج كنند اما اين پايان ماجراي داروها و تجهيزات تقلبي و قاچاق نبود.

غيرممكن بودن آزمايش داروهاي تأييد نشده
براي پيگيري موضوع داروهاي تقلبي و آزمايش داروهاي خارجي روي مردم كشورمان به سراغ سازمان غذا و دارو رفتيم اما تلاش ما براي رسيدن به پاسخ بي‌نتيجه ماند. بر اين اساس به سراغ دكتر محمدحسين زيرك‌ساز، مديرعامل يك شركت واردات دارو رفتيم. بنا به تأكيد وي واردات رسمي دارو و تجهيزات پزشكي به كشور توسط شخصيت‌هاي رسمي و حقوقي و تحت ضوابطي بسيار سختگيرانه صورت مي‌گيرد. وي تأكيد مي‌كند: در بسياري از موارد استانداردهاي سازمان غذا و داروي ايران حتي از برخي استانداردهاي بين‌المللي سخت‌تر است و از همان بدو ورود دارو به گمرك در واردات قانوني كنترل صورت مي‌گيرد. به گفته زيرك‌ساز همچنين سازمان‌هايي همچون FDA كه تأييديه‌هاي دارويي را مي‌دهند هم ضوابطي دارند كه اجازه چنين كاري را به آنها نمي‌دهد. ضمن آنكه چنين رفتارهايي مي‌تواند سابقه يك شركت دارويي را در دنيا خراب كند.

تزريق‌هايي براي بد شكلي
چالش داروهاي تقلبي قاچاق به خصوص در حوزه زيبايي و پوست موضوعي است كه نگراني‌هاي متعددي را ايجاد كرده است.

دكتر ساكت در اين باره گفت: بسياري از مواد تزريقي به پوست غيراستاندارد بوده و به صورت قاچاق وارد كشور مي‌شوند و كنترلي بر آنها نيست، بنابراين خود بيماران بايد اين كنترل و نظارت را انجام دهند و از پزشك بخواهند نام مواد مصرفي و تاريخ مصرف اين مواد را به آنها نشان دهد. به گفته دبير علمي چهاردهمين كنگره سالانه انجمن متخصصين پوست ايران چند سال پيش ژلي به اسم پاژ ساخت كشور اوكراين وارد كشور شد كه با توجه به قيمت پايين به مقدار زياد توسط غيرمتخصصان مورد استفاده قرار گرفت. افراد شبيه‌ به همي كه گونه‌هاي درشت و لب‌هاي درشت دارند از همين ژل‌ها استفاده كردند اما متأسفانه ساختار اين ژل پليمر است كه توسط بدن جذب نمي‌شود كه اين موجب بدشكلي شده و واكنش‌هاي كوتاه مدت و بلندمدت در بدن ايجاد مي‌كند.

وي درباره درمان اين مسئله مي‌گويد: براي خارج كردن اين ژل‌ها مجبور به برداشتن كل بافت هستيم كه خود اين كار نيز در صورت ايجاد بدشكلي مي‌كند. دكتر زيرك‌ساز نيز معتقد است واردكنندگان قاچاق در داروخانه‌ها و مطب‌ها و مراكز درماني شبكه‌هاي توزيع خودشان را دارند.

 وي توزيع داروهاي تقلبي در بيمارستان‌هاي دولتي را كاري سخت مي‌داند چراكه در اين مراكز همه چيز بايد كد اقتصادي داشته باشد. زيرك‌ساز معتقد است كارهايي نظير تزريق ژل و بوتاكس اغلب در مطب‌هاي خصوصي انجام مي‌گيرد كه نظارت و كنترل آن كار ساده‌اي نيست.

ساكت يكي ديگر از مشكلات حوزه پوست را كار تجاري برخي شركت‌ها دانست و گفت: برخي شركت‌ها كاركنان خود را در داروخانه‌هاي سطح كشور پخش كرده‌اند كه در داروخانه‌ها روپوش سفيد مي‌پوشند و گاهي نسخه پزشك را نيز تغيير مي‌دهند در حالي كه هيچ مشاور و فردي حق ارائه هيچ درماني را ندارد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن