تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819653651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدایت دانش آموزان به تحقیق و پژوهش مبنای برنامه ریزی در تعلیم و تربیت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون پژوهش آموزش و پرورش فارس درآیین هفته پژوهش تاکید کرد : هدایت دانش آموزان به تحقیق و پژوهش مبنای برنامه ریزی در تعلیم و تربیت خبرگزاری پانا: معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش فارس گفت : تحقیقات و پژوهش اولویت اول آموزش و پرورش فارس است ومبنای برنامه ریزی در تعلیم و تربیت باید هدایت دانش آموزان به امر تحقیق و پژوهش باشد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر ساعت 16:51

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا ،عبدالرسول احمدی در آیین تجلیل از معلمان پژوهشگر استان فارس در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز گفت:پژوهش یکی از مهمترین محورهایی است که موجب شکوفایی خلاقیت ها و بروز استعدادهای دانش آموزان شده و ضامن پیشرفت همه جانبه کشور است وخوشبختانه امروز سیستم آموزش و پرورش فارس به گونه ای برنامه ریزی شده که توجه به تحقیقات و پژوهش مد نظر و اولویت است.
احمدی با اشاره به برگزاری هفته پژوهش ، آن را فرصتی مناسب برای تکریم پژوهش وافراد پژوهشگر و محقق دانست .
وی با اشاره به شواهد تاریخی و سوابق موجود در زمینه پژوهش و پژوهشگری در کشورمان گفت :این شواهد نشان می دهند که ایرانیان بعد از دوران صفویان نتوانسته اند جایگاه علمی خود را آنچنان که باید باشد به دست آورند.
احمدی با اشاره به اینکه با ظهور اسلام دریچه های بیشماری در افق علم و دانش ایرانیان باز شد، اظهارداشت : باید بررسی کنیم چرا کشورمان با داشتن این پیشینه علمی درخشان در شرایط فعلی دچار چنین وضعیتی شده است و چه شده که و با داشتن بزرگان و نوابغی توانمند به این وضعیت دچار شده ایم و نقش استعمار در بروز چنین وضعی چه بوده است.
معاون پژوهشی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه آنچه مسلم است این است که سیستم آموزش و پرورش نتوانسته  در این دوران به درستی ایفای نقش نماید ،آموزش و پرورش ما نتوانسته دانش آموزان را به تفکر و تدبر در عالم خلقت و آفرینش سوق دهد.
 و ی با بیان اینکه قرآن کتاب برهان و منطق است ،گفت: قرآن کریم در همه جا مدعیان را به تفکر و تدبر دعوت نموده و ارجاع می دهد به جستجو در عالم هستی و خلقت و این در صورتی است که برخی از اندیشمندان غربی معتقدند روح سرمایه داری است که در جامعه نهفته است ،اما دین ما انسانها را به تفکر و تعقل دعوت می نماید و این دعوتی عمیق و استراتژیک است .
احمدی با اشاره به تدوین  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: در این سند امر پژوهش و تحقیق جای خود را باز کرده ودر آن  بر 5 راهکار اجرایی اساسی در رابطه با توسعه و تعمیق امر پژوهش و تحقیق تاکید شده است .
معاون آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: مدرسین، معلمان و زیر ساخت های آموزش و پرورش باید برای توسعه تحقیقات و پژوهش باشد که خوشبختانه در استان فارس با توجه به اینکه با خشکسالی مالی مواجه هستیم در این خصوص قدم های بزرگی برداشته شده است.
وی خاطرنشان ساخت: طبق برنامه ریزی های انجام شده تلاش ما برای تربیت استاد و معلمین پژوهشگر است و در همین راستا شورای تحقیقات و پژوهش در آموزش و پرورش فارس راه اندازی شد و دو کمیسیون تخصصی نیز برای بررسی این امر ایجاد شده است همچنین سقف کمک‌های مالی به طرح‌های پژوهشی را بالا بردیم و حق‌التألیف کتاب را به سقف 5 میلیون رسانده و پاداش طرح‌های پژوهشی را نیز 20 میلیون تومان گذاشتیم
احمدی با اشاره به اینکه آموزش پژوهش محور، یک رویکرد اساسی در آموزش و پرورش است تصریح کرد: طی ماه های گذشته 40 طرح پژوهشی، 192 مطالعه، 100 کتاب و 47 کارگاه پژوهشی توسط فرهنگیان انجام شده است که این امر بیانگر توجه ویژه به جایگاه پژوهش و تحقیقات در آموزش و پرورش است.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به اینکه محتوای متون آموزشی باید روح تحقیق و تفکر را در دانش‌آموز ایجاد کند و زیرساخت‌های اساسی در آموزش‌وپرورش پدید آورد. گفت: درتلاشیم تا آموزش‌وپرورش را به سمت یک تحول بنیادین در راستای پژوهش‌محوری هدایت کنیم.
وی در پایان یادآورشد: برای انتخاب برگزیدگان این آیین 240 پایان‌نامه، 40 طرح پژوهشی و کتاب، 192 مقاله و 252 اقدام پژوهشی داوری شده است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن