تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804709459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حکایت دریافت هزینه‌های سنگین در مدارس چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آنچه در روی خط تهران دوشنبه این هفته گذشت؛
حکایت دریافت هزینه‌های سنگین در مدارس چیست؟
در روی خط تهران دوشنبه این هفته پیگیری موضوع‌های گرفتن هزینه اضافی مدارس از دانش آموزان‌، تردد عابران در چهار راه ولیعصر (عج) و بوی نامطبوع و ذرات معلق کارخانه‌های لبنی در مهرآباد جنوبی صورت گرفت.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ماجرا از این قرار است که برخی از مدارس هزینه اضافی به بهانه‌های مختلف از جمله دریافت کمک‌های مردمی، تعمیر شوفاژ‌ها و هوشمند سازی مدارس را از دانش‌آموزان تحویل می‌گیرند. در این بین مدرسه‌ای واقع در منطقه 14 اقدام به دریافت 325 هزار تومان از هر دانش‌آموز برای هوشمند سازی این مدرسه کرده است.

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره این موضوع، گفت: بیش از 95 درصد هزینه‌های مرتبط با مدارس را دولت پرداخت می‌کند و بین 3 تا 5 درصد هزینه‌ها از محل‌های دیگری که در قانون پیش بینی شده تامین می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در برنامه‌های آموزش و پرورش پیش بینی شده است از کمک‌های مردمی استفاده می‌شود ولی باید این کمک‌ها به صورت داوطلبانه و اختیاری باشد.

ثقفی با تاکید براینکه مدارس نباید به دلایل مختلف ازجمله ارائه کارنامه، تعمیر شوفاژ مدارس و ... از والدین دانش ‌آموزان هزینه‌ای دریافت کنند، خاطر نشان کرد: در صورتی که مدارس به هر بهانه‌ای از والدین دانش‌آموزان به صورت غیر داوطلبانه و اجباری هزینه‌ای را دریافت کنند والدین دانش‌آموزان می‌توانند به واحد ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات از راه‌های مختلف از جمله حضوری، تماس تلفنی، ثبت نام رایانه‌ای و صندوق‌های الکترونیکی مستقیم با مدیر کل آموزش و پرورش تهران ارتباط برقرار کنند یا از طریق شماره تلفن 09121540640 با ارسال پیامک مشکلات خود را مطرح کنند.

*حکایت تردد عابران از موانع ترافیکی و عبور از چهار راه ولیعصر (عج) چیست ...!؟

چندی پیش مسئولان برای کاهش بار ترافیکی و کاهش سوانح رانندگی اقدام به احداث زیرگذر ولیعصر(عج) کردند. اما ظاهراً این طرح با مخالفت برخی از شهروندان مواجه شده است. زیرا عده‌ای از شهروندان با وجود اینکه زیرگذر ولیعصر(عج) برای تردد عابران طراحی شده است هنوز با تحمل بسیاری از مشکلات و عبور از موانع ترافیکی حاضر نیستند از زیرگذر ولیعصر(عج) استفاده کنند.
امیدواریم شهروندان و عابران چهارراه ولیعصر(عج) حداقل برای ارتقای سلامت، ایمنی و امنیت خودشان از زیرگذر ولیعصر(عج) برای تردد استفاده کنند.

*ماجرای آلاینده‌های کارخانه‌های لبنی مهرآباد جنوبی همچنان ادامه دارد...؟!

آلاینده‌های محیط زیست، آلایندگی هوا، بوی بسیار نامطبوع و ذرات معلق حاصل از کارخانه‌های لبنی در مهرآباد جنوبی این روزها امان را از اهالی این منطقه بریده و حالا این موضوع به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های آنها تبدیل شده است.

چندی پیش مسئولان محیط زیست و شهرداری با تشکیل کارگروه‌ها و نشست‌های تخصصی و هم‌اندیشی اقدام به بررسی آلایندگی کارخانه‌های لبنی مهرآباد جنوبی کردند، اما با وجود پخش چند گزارش از آلاینده‌های این کارخانه‌ها و اقدامات مختلف مسئولان هنوز شهروندان از بوی نامطبوع، ذرات معلق و آلایندگی کارخانه‌های لبنی مهرآباد جنوبی رنج می‌برند.

 بازگیر مدیر اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه در 3 ماه گذشته بارها این دو مجموعه  مورد بازدید و بررسی قرار گرفته است، گفت: در منطقه 18 مشکلاتی در خصوص خروج فاضلاب به خیابان‌های اطراف کارخانه‌ های لبنی وجود داشت که با همکاری شهرداری برطرف شد.
وی افزود: شناسایی عوامل آلایندگی کارخانه‌های لبنی، تعمیر و بهسازی تصفیه ‌خانه یکی از واحد‌های آلاینده ، تعمیر فیلتراسیون در بخش شیر خشک، اجرایی شدن برنامه عملیات پسماند‌های کارخانه‌های لبنی از اقداماتی است که در چند ماه گذشته انجام شده است.

بازگیر با اشاره به اینکه برخی از مشکلات به دادگاه معرفی و پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده است، تصریح کرد: 3 ماه مهلت برای رفع مشکل آلایندگی  به کارخانه‌های لبنی داده شده است و این طرح در حال حاضر در مرحله پیشرفت فیزیکی 80 درصدی است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از واحد‌های آلاینده کارخانه‌های لبنی به خارج از بافت مسکونی انتقال داده خواهد شد و همچنین در تلاشیم با انجام سلسله اقدامات پیرامون کاهش آلایندگی این واحدها هرچه سریعتر مشکلات این منطقه برطرف شود.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن