تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819118485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهشگران کشاورزي علاوه بر توليد علم، رسالت تجاري‌سازي نتايج پژوهش‌ها را بر عهده دارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۶:۰ب.ظ)
وزير جهاد کشاورزي: پژوهشگران کشاورزي علاوه بر توليد علم، رسالت تجاري‌سازي نتايج پژوهش‌ها را بر عهده دارند وزير جهاد کشاورزي در پيامي به مناسبت هفته پژوهش بر لزوم نوسازي نظام پژوهش در سطح تحقيقات آموزش و ترويج کشاورزي به منظور ارتقاي بخش کشاورزي و منابع طبيعي تأکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج به روابط عمومي وزارت جهاد کشاورزي، متن اين پيام که امروز در مراسم رونمايي از 5 دستاورد جديد تحقيقاتي بخش کشاورزي توسط مهندس شاهرخ رمضان‌نژاد، رئيس مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت جهاد کشاورزي، قرائت شد، به اين شرح است:
انديشه‌ورزي و تدبر در حوزه کشف حقايق و شناخت پديده‌ها، راه نفوذ به جهان پر رمز و راز خلقت است که ما را به سمت پژوهش رهنمون مي‌کند.
پژوهش، فعاليتي منظم، منطقي و سيستماتيک براي دستيابي به دانش نو، درک و حل مسائل و تصميم‌گيري‌هاي خردمندانه است. امروزه، هيچ اقدامي بدون پژوهش و فناوري نمي‌تواند تکاملي و پويا باشد. بر اين اساس است که پژوهش به عنوان دغدغه مسوولين مملکتي مطرح بوده و هفته‌اي به آن اختصاص داده شده است.
فرا رسيدن هفته پژوهش فرصتي را فراهم مي‌کند تا بار ديگر توجهات به سمت ارزش‌هاي والاي پژوهشگران جلب شود. هفته پژوهش امسال در سايه ابلاغ سياست‌هاي کلي علم و فناوري از سوي مقام معظم رهبري متمايز از سال‌هاي پيش است.
بخش کشاورزي از اين افتخار برخوردار است که چه از جنبه تاريخي و چه از جنبه تأثير و نفوذ، بالنده‌ترين ناوگان پژوهش‌هاي کاربردي را در خود جاي داده و بنيان علوم و فنون متعددي در زمينه کشاورزي و منابع طبيعي در کشور بنا نهاده است.
وزارت جهاد کشاورزي با عنايت به امکانات و تجهيزات موجود در مؤسسات و مراکز پژوهشي در سطح کشور و پژوهشگران صاحب‌نظر، گام‌هاي مؤثري را در ارتقاي بخش برداشته و انتظار مي‌رود با نوسازي نظام پژوهش در سطح سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي، زمينه ارتقاء بخش کشاورزي و منابع طبيعي را بيش از پيش فراهم نمايد.
پژوهش‌هاي بخش کشاورزي از ويژگي‌هاي متمايزي نسبت به ساير انواع پژوهش‌ها برخوردار است، پژوهشگران اين بخش علاوه بر توليد علم در عالي‌ترين سطوح، رسالت تجاري‌سازي نتايج پژوهش تا سفره را نيز برعهده دارند.
با توجه به وظيفه‌مندي وزارت جهاد کشاورزي در تأمين غذاي جامعه نکاتي به شرح زير تأکيد مي‌شود:
1 ـ با توجه به تغييرات اقليمي و نوسازي به وجود آمده در نزولات جوي و پارامترهاي اقليمي، شايسته است سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي ضمن برنامه‌ريزي به منظور پاسخگويي به نيازهاي بخش کشاورزي و منابع طبيعي با تعريف موضوعات پژوهشي نيازهاي پژوهشي، بخش‌هاي اجرايي در شرايط آتي را تأمين کند.
2 ـ تشکيل شرکت‌هاي دانش‌بنيان و حمايت از محققان و پژوهشگران و همکاري با کليه دستگاه‌هاي مسوول از جمله معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و سازمان محيط زيست کشور.
3 ـ از آنجايي که بخش قابل‌توجهي از بذور و سبزي و صيفي موردنياز کشور از خارج تأمين مي‌شود لازم است برنامه لازم به منظور تأمين بذور يادشده در کشور صورت گيرد.
4 ـ با عنايت به محدوديت منابع آبي و نياز روزافزون کشور به مواد غذايي لازم است با همکاري معاونت‌هاي اجرايي وزارتخانه و سازمان جهاد کشاورزي استان‌ها، بسته‌هاي نرم‌افزاري افزايش عملکرد به ازاي واحد آب مصرفي براي مناطق مختلف کشور تهيه شود.
هفته پژوهش بر همه پژوهشگران کشور؛ به ويژه بخش کشاورزي مبارک باد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن