تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798490545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر مسکن و معیشت تأمین شود اکثر زوجین ۳ فرزند می خواهند/ ۶۵ درصد تک‌فرزندها نمی‌خواهند یک فرزند داشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اگر مسکن و معیشت تأمین شود اکثر زوجین ۳ فرزند می خواهند/ ۶۵ درصد تک‌فرزندها نمی‌خواهند یک فرزند داشته باشند
مشاور فنی دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت گفت: تحقیقات نشان داده اگر مسکن، شغل و معیشت مناسب تأمین شود، اکثر زوجین تمایل به داشتن ۳ فرزند دارند و ۶۵ درصد تک‌فرزندها قصد تک‌فرزندی ندارند.
به گزارش نامه نیوز، محمد اسلامی در همایش بررسی سیاست‌های جدید جمعیتی گفت: ارتقای نرخ باروری کلی باید با ارتقای سلامت مادر و کودک همراه باشد و در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیز ارتقای سلامت، پویایی، بالندگی و جوانی با افزایش نرخ باروری بیش از حد جایگزین مطرح شده است.

وی ادامه داد: تعداد تولد شاخص اصلی نیست بلکه میزان باروری کلی مورد هدف است. در سال 60 بالاترین نرخ باروری کلی را داشتیم اما در سال 71 و در زمان تصویب قانون تنظیم خانواده نرخ باروری 50 درصد کاهش پیدا کرد.

اسلامی گفت: بالا رفتن سواد و تقویت سیستم‌های ارتباطی بر رفتار بارداری تأثیر داشته است این در حالی است که نرخ 2.1 خط قرمز نرخ باروری در کشورها است و هر کشوری که به این نرخ برسد هشدارهای لازم را می‌دهد.

وی ادامه داد: در کشور یک بررسی در خصوص زوجین در آستانه ازدواج انجام شد که در خصوص تمایل به داشتن چندفرزندی انجام گرفت و نتایج نشان داد که زوجین تمایل به 2.9 فرزند داشته‌اند و اگر بخواهیم به این تمایل برسیم عملاً از نرخ باروری که 2.1 است عبور خواهیم کرد البته تأمین مسکن، معیشت و شغل بسیار اهمیت دارد.

مشاور فنی دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت تصریح کرد: پایین‌ترین میزان تولد در کشور در سال 79 بوده، سال گذشته نیز یک میلیون و 470 تولد رخ داده که پیش‌بینی می‌شود امسال به یک میلیون و 500 هزار مورد افزایش یابد ما از این موضوع نه خوشحال و نه ناراحت می‌شویم  چون میزان تولد فقط یکی از شاخص‌هاست و نمی‌توان برای دستیابی به هدف از آن نتیجه‌گیری کرد.

اسلامی با بیان اینکه برخی از بندهای سیاست ابلاغی مستقیم با بهداشت و درمان مرتبط است گفت: در مقوله باروری سالم نیازمند آموزش، ارتقا و توانمندسازی پرسنل در سطوح مختلف در زمینه ارائه خدمات باروری سالم و برمبنای حقوق سلامت باروری هستیم.

وی افزود: باید استانداردهای مشاوره خدمات باروری سالم برای افزایش این گونه باروری‌ها را بازنگری کنیم.

اسلامی گفت: تشویق فرزندآوری برنامه‌ریزی شده و بر اساس موازین سلامت، آگاهی از تمایلات باروری خانواده‌ها و مروری بر سوابق سلامت باروری آنها و شناسایی خانواده‌هایی که واجد شرایط باروری هستند باید مورد توجه قرار گیرد.

مشاور فنی دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت افزود: میانگین فاصله اولین تولد فرزند پس از ازدواج در کشور 3.5 سال است و بین فرزند اول و دوم 5 سال است که این، مورد تأیید وزارت بهداشت نیست و می‌تواند باعث تک‌فرزندی شود.

اسلامی ادامه داد: در زمینه تک‌فرزندی و عوامل آن تحقیقی در تهران انجام شد و نتایج نشان داد که 35.4 درصد افرادی که دارای یک فرزند هستند قصد تک‌فرزندی دارند و 65 درصد این خانواده‌ها قصد تک‌فرزندی ندارند.

اسلامی گفت: تک‌فرزندی در مردان بیکار 7 برابر است و احتمال تک‌فرزندی با افزایش تحصیلات و اشتغال زنان افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: به هم خوردن توازن نسلی، کمرنگ شدن همبستگی اجتماعی، افزایش طلاق در نسل آینده، احتمال افسردگی اجتماعی و اضطراب از جمله عوارض تک‌فرزندی است که با انجام مشاوره‌های درست می‌توان از آن جلوگیری کرد.

مشاور فنی دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت گفت: اغلب تک‌فرزندها تحصیلکرده هستند و این امر انتقال ژن نخبه را در جامعه محدود می‌کند.

اسلامی افزود: به دنبال بهبود شاخص‌های سلامت مادر و کودک هستیم و به دنبال بارداری‌های پرخطر نخواهیم بود چرا که وقتی مرز فاصله بارداری‌ها 3 سال است مرگ مادران 20 درصد می‌شود اما زمانی که فاصله بارداری به 2 سال می‌رسد مرگ مادران به 34 درصد افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: خدمات بازگشت باروری از یک ماه قبل تحت پوشش طرح تحول سلامت قرار گرفت که باید اطلاعات و تحصیلات لازم در این زمینه برای مردم ارائه و فراهم شود.

مشاور فنی دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت گفت: سلامت روان افرادی که ازدواج کرده‌اند بهتر از مجردان است، طول عمر بیشتر، سلامت جسمی و احساس امنیت بیشتر به همراه رفتارهای پرخطر کمتر در افرادی که ازدواج کرده‌اند وجود دارد.

اسلامی افزود: در سال 91 ساعتی 16 طلاق صورت گرفته، در سال 92 به 18 طلاق افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: 80 درصد افرادی که طلاق می‌گیرند کمتر از 30 سال سن دارند. 14.2 درصد طلاق‌ها در یک سال اول زندگی و 50 درصد طلاق‌ها در 5 سال اول زندگی رخ داده است.

اسلامی افزود: بهبود استانداردهای آ‌موزشی هنگام ازدواج، تداوم این خدمات پیش از عقد، افزایش کیفیت محتوایی آموزشی و خدمات مشاوره پس از ازدواج باید مورد توجه قرار گیرد.

مشاور فنی دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت گفت: در آینده نزدیک همچنین شاهد پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری خواهیم بود.




منبع: فارس


۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن