تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799566277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرخ سود بانکي براي توليد معقول نيست / لحن قرآن در خصوص ربا خيلي تند است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۲۵ب.ظ)
رئيس جمهور تاکيد کرد: نرخ سود بانکي براي توليد معقول نيست / لحن قرآن در خصوص ربا خيلي تند است اگر نرخ تورم پايين آمده است، بايد صاحبنظران با آچار اقتصادي رقم سود در نظر گرفته شده را براي ارائه تسهيلات به توليد تصحيح کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، حسن روحاني، رئيس جمهور کشورمان در پنجاه و چهارمين مجمع ساليانه بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران اظهار کرد: خوشحال هستيم که در اين مجمع حضور داريم و گزارش سال 92 استماع و تصميمات لازم نيز اخذ شد.
وي ادامه داد: لازم مي دانم از رئيس کل بانک مرکزي، معاونان، کارشناسان و کارکناني که زحمت اداره اين بانک مادر را بردوش دارند، قدرداني کنم.
روحاني با اشاره به يک سال و نيم مدت زمان رياست جمهوري خود در ارتباط با اقدامات بخش هاي اقتصادي گفت: در طول اين مدت کارهاي عظيمي در بخش هاي اقتصادي، مالي و پولي کشور انجام گرفته است که بانک مرکزي سهم بسزايي از اين اقدامات را بر عهده داشته است؛ بانک مرکزي رسالت و وظايف فراواني را دارد که مهم ترين آنها در گام نخست کنترل تورم است، بسيار مهم است که بدانيم با ابزارهايي که در اختيار داريم چگونه رفتار و بهره برداري مناسبي در اقتصاد کشور داشته باشيم.
رئيس جمهور افزود: اصولا هدف نهايي بانک ها ارائه خدمات و خدمت رساني به مردم است و بايد در زمينه پولي به مردم خدمات مناسب را ارائه کنند؛ البته اگر اين خدمت در بخش توليد باشد خير و منفعت آن به مردم مي رسد و در بخش هاي غيرتوليدي نيز گاهي ارائه خدمات ضروري است که نبايد از مردم غافل شوند.
رئيس جمهور با اشاره به وظايف بانک ها در مقابل مردم نيز گفت: بانک ها بايد اقداماتي را در نظر بگيرند که مردم به راحتي پول شان را براي هر حساب يا هر اقدام ديگر بتوانند منتقل کنند.
رئيس جمهور با اشاره به دولت الکترونيک نيز گفت: نخستين گام در راستاي اجراي دولت الکترونيک بانک ها هستند، بانک مرکزي نيز تلاش مي کند هم سطح و پايه دنيا از تکنولوژي هاي روز مانند يک بانک مدرن استفاده کند.
وي تاکيد کرد: وظيفه بانک ها خدمت رساني به مردم است و بايد با ايجاد اعتمادسازي در بين مردم اعتماد عمومي را نسبت به بانک ها افزايش دهند تا خود بانک ها راحت تر بتوانند فعاليت کنند.
وي ادامه داد: امروز بانک مورد اعتماد مردم است و مردم سرمايه و زندگي خود را در محلي سرمايه گذاري مي کنند که اين پول ها ابتدا کم نشود و دست خورده نيز نباشد ضمن آنکه بانک ها بايد مانند يک پزشک امين مردم باشند؛ مردم نمي خواهند که کسي بداند در حساب آنها چقدر پول وجود دارد و اگر حساب هاي مردم افشا شود اعتماد از مردم در خصوص بانک ها سلب مي شود.
رئيس جمهور کشورمان با اشاره به اتخاذ رويکرد بانک ها به شرايط ديني کشورمان تصريح کرد: بانک ها بايد اقداماتي را انجام دهند که مردم از لحاظ ديني بتوانند به راحتي پول خود را در بانکي سرمايه گذاري کنند و بهره آن را ببرند و از سوي ديگر هم دل شان قرص باشد که پول سرمايه گذاري خود در چارچوب اسلام و مقررات ديني محاسبه مي شود.
رئيس جمهور با مثال زدن يک بانک در ترکيه نيز گفت: بانک اسلامي در ترکيه بيش از 40 ميليارد دلار سرمايه دارد و حتي مردم ترکيه بر اين عقيده اند که اين بانک اقدامات رباکارانه ندارد و برکت در اين بانک است؛ ضمن اين که فعالان اقتصادي ترکي نيز بيشتر با اين بانک قرارداد مي بندند.
روحاني با اشاره به قانون بانکداري بدون ربا نيز گفت: البته بانک هاي ما در قواعد اسلامي کار مي کنند، قانون بانکداري بدون ربا و اسلامي در سال 62، در چارچوب هاي دين اسلام تدوين شد؛ بانک مرکزي توجه داشته باشد که اگر افرادي تمايل دارند در برخي از استان هايي که حساسيت ها بالا است اين بانک ها را افتتاح کنند تا اين بانک ها به صورت دقيق و شفاف سود و زيان هاي خود را مشخص کنند.
رئيس جمهور تاکيد کرد: لحن قرآن در خصوص ربا خيلي تند است و بايد از پول موجود در بانک تنها در اقتصاد استفاده شود.
وي با انتقاد به برخي از اقدامات بانکي درزمينه بعضي از سرمايه گذاري بانک ها نيز گفت: بانک مرکزي نسبت به شعبات و تعداد بانک ها بايد معياري مشخص داشته باشد؛ در ده سال اخير بايد بررسي شود که در تمامي دنيا چه مقدار بانک تاسيس شده تا اين آمار با مدت مشابه ايجاد بانک در کشورمان مقايسه شود.
وي افزود: تعداد زياد بانک ها مشکل ايجاد کرده و بانک ها به جاي اينکه پول خود را صرف شعبات مجلل کنند بايد پول و سرمايه هاي خود را به بخش هاي توليدي تزريق کنند.
رئيس جمهور کشورمان در ادامه اين همايش با اشاره به مسؤوليت بانک مرکزي تاکيد کرد: پول پرفشار يکي از مسائل خطرناک در اقتصاد است و پايه پولي يکي از اساسي ترين شاخص هاي تاثيرگذار در تورم به شمار مي آيد؛ اگر دولت بي انظباطي کند و بانک مرکزي هم مجبور به انتشار پول در جامعه شود اين اقدام منجر به ايجاد پول پرفشار مي شود که کل جامعه از اين کار متضرر مي شوند و تاثير آن در جيب مردم کاملا اثرگذار است.
وي با اشاره به ايجاد پول براي بخش مسکن مهر نيز گفت: يک تصميم گيري اشتباه در خصوص مسکن مهر ديديد که چه بلايي را بر سر کشور آورد، حدود 45 هزار ميليارد تومان چاپ پول شد که پايه پولي افزايش يافت که تنها مسکن ساخته شود؛ دولت معتقد است که هزينه ساخت مسکن مهر براي برخي از اقشار کشور از جيب تمامي مردم پرداخت شد و متاسفانه دولت مجبور است با اينکه مي داند اين اقدام اشتباه است به ناچار اين حرکت را ادامه دهد؛ زيرا اعتماد مردم به دولت بسيار مهم است.
وي افزود: بي انضباطي مالي بدين شکل کشور را به هم ريخت و اثر آن پول تورم بالاي 45 درصد نقطه به نقطه بود؛ سال گذشته تورم را بالاي 40 درصد تورم گرفتيم و اولين گام دولت ايجاد ثبات به همراه مهار تورم بود.
وي در خصوص ايجاد رونق اقتصادي در کشور گفت: بي ثباتي رونق اقتصادي را در پي ندارد و بايد تاکيد کرد که پس از ثبات رونق به کشور باز مي گردد؛ کاهش تورم که کار بسيار بزرگي بود که به دست دولت و با تلاش و کوشش فراوان انجام گرفت که تورم از 40.4 درصد به 18.2 درصد رسيد که اين کاهش و حفظ آن يک اقدام بسيار مهم است.
رئيس جمهور کشورمان تاکيد کرد: بايد اين راه را پيش بگيريم تا به تورم يک رقمي برسيم؛ اغلب کشورهاي جهان تورم يک رقمي را همراه با ثبات دارند و مردم ما بايد تورم يک رقمي را احساس کنند.
وي با اشاره به اقدامات بانک مرکزي در خصوص کاهش نرخ تورم گفت: بايد برنامه ريزي ما در سياست پولي و مالي به گونه اي باشد که نرخ تورم در پايان سال 95 به مرز يک رقمي برسد.
وي تصريح کرد: البته زماني که تورم پايين بيايد بايد نرخ بهره هم متناسب باشد زيرا اين رقمي که براي سود از تسهيلات بانکي براي توليد گرفته مي شود معقول نيست.
رئيس جمهور کشورمان با تاکيد بر اين که اقتصاد دستوري را قبول نداريم اظهارکرد: بايد صاحبنظران شرايط را در خصوص کاهش نرخ سود بانکي براي توليد بررسي کنند و اين شرايط با آچار اقتصادي بهبود يابد نه اين که با سياست هاي يک شبه درصدد بهبود شرايطي باشيم.
رئيس جمهور کشورمان در خصوص کمک دولت به بخش هاي عمراني و توليدي کشور گفت: مقدار پولي که براي بودجه عمراني اختصاص يافته تقريبا بي سابقه بوده است و تا امروز رقمي بالغ بر 21 هزار ميليارد تومان پول براي بخش هاي عمراني و روستايي اختصاص يافته که اين رقم در بخش هاي استاني به رقم بالاي 90 درصد رسيده است.
رئيس جمهور تاکيد کرد: هر مقداري که بودجه جاري را محدود کنيم و اين اعتبار را به سمت بودجه هاي عمراني سوق دهيم تا توليد رونق پيدا کند.
رئيس جمهور درخصوص ورود بخش خصوصي به پروژه هاي عمراني گفت: بخش خصوصي بايد وارد ميدان توليد شود و ما بايد پروژه هاي عمراني که بالاي 50 درصد پيشرفت داشته اند يا بفروشيم يا با اقساط بلندمدت واگذار کنيم.
وي ادامه داد: تسهيلاتي که بانک ها مي دهند بايد در بخش سرمايه در گردش باشد تا رونق ايجاد شود؛ 60 درصد تسهيلات بايد در بخش گردش مالي بخش هاي توليدي باشد؛ بسياري از پروژه هاي ما به خاطر پول حرکت مثبتي ندارند.
رئيس جمهور در خصوص خروج از رکود نيز گفت: توليد و رونق اقتصاد کشور اگر براي کشور يک اصل است اين امکان بدون حضور بانک ها محقق نمي شود اما بانک ها بايد بنگاه داري را کنار بگذارند و تنها نقش واسطه اي بين مردم و توليد کشور باشند؛ ضمن اينکه بايد تسهيلات را به طور عادلانه در اختيار کارآفرينان قرار دهند.
وي افزود: عدم رقابت و انتخاب براي کشور مشکل آفرين است. بانک ها هم بايد با هم رقابت کنند و راه کاري براي ارائه خدماتي بهتر به مردم پيدا کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن