تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801489346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي آبياري تحت فشار در 17 هزار هکتار از اراضي کشاورزي آذربايجان غربي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۸ب.ظ)
اجراي آبياري تحت فشار در 17 هزار هکتار از اراضي کشاورزي آذربايجان غربي مدير آب و خاک و امور فني و مهندسي جهاد کشاورزي آذربايجان غربي گفت: پيش بيني مي‌شود در 17 هزار هکتار از اراضي کشاورزي حوضه آبريز درياچه اروميه در طي يک سال آينده سامانه آبياري تحت فشار اجرا شود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي جهاد کشاورزي آذربايجان غربي، فيض اله شمس با بيان اهميت تجهيز اراضي کشاورزي استان به سامانه آبياري تحت فشار، افزود: تجهيز اين ميزان از اراضي در حدود 10 هزار هکتار به صورت قطره اي و هفت هزار هکتار نيز به صورت باراني خواهد بود.
شمس، مجموع اراضي کشاورزي زير پوشش آبياري تحت فشار استان را تا کنون در مجموع 43 هزار و 350 هکتار اعلام نمود و اظهار کرد: از اين ميزان نزديک به پنج هزار هکتار را باغات تشکيل مي‌دهد که به صورت قطره اي بوده و بيش از 38 هزار هکتار را مزارع تشکيل مي‌دهد که به صورت آبياري باراني مي‌باشد.
وي تصريح کرد: با اجراي طرح‌هاي آبياري تحت فشار در استان، مجموع اين اراضي در طي يک سال آينده به بيش از 50 هزار هکتار افزايش خواهد يافت.
مدير آب و خاک و امور فني و مهندسي جهاد کشاورزي آذربايجان غربي گفت: براي اجراي سيستم‌هاي آبياري تحت فشار 85 درصد کمک‌هاي بلاعوض دولتي پرداخت مي‌شود که براي اجراي آبياري قطره اي در هر هکتار مبلغ 65 ميليون ريال، آبياري باراني 50 ميليون ريال و آبياري کم فشار 32 ميليون ريال مي‌باشد و 15 درصد باقيمانده نيز آورده شخصي خود بهره برداران هست.
شمس، ضمن تاکيد بر اينکه طرح‌هاي آبياري تحت فشار در شبکه‌هاي فرعي پاياب سدها و بندهاي انحرافي در مناطق محروم و کم برخوردار استان توسط دولت به طور رايگان اجرا مي‌شود، افزود: صد درصد اعتبارات اجرايي آبياري تحت فشار در اين مناطق از سوي دولت پرداخت مي‌شود و اين امر شامل اراضي پاياب چاه‌ها، چشمه‌ها، قنوات و کانال‌هاي آبياري اراضي خرده مالکي نمي‌شود.
مدير آب و خاک و امور فني و مهندسي جهاد کشاورزي آذربايجان غربي با بيان اينکه هيچ گونه محدوديت اعتباري در خصوص اجراي سيستم‌هاي نوين آبياري در استان نداريم، اضافه کرد: دولت براي بهره بردارني که به صورت گروهي براي تجهيز يک چاه، کانال يا يک دهنه چشمه يا قنات خود مراجعه و درخواست نمايند، تسهيلات ويژه اي علاوه بر کمک‌هاي 85 درصدي بلاعوض دولتي براي طراحي، نقشه برداري و آزمايش‌ها آب و خاک نيز پرداخت مي‌نمايد و در کمترين زمان ممکن اين تسهيلات اعتباري در اختيار کشاورزان قرار مي‌گيرد.
وي همچنين ياد آورشد: در راستاي مديريت مصرف بهينه آب در مزارع نيز، زارعيني که در مزارع خود به کشت محصولات آب بري از جمله چغندر قند، گوجه‌فرنگي و سيب زميني اقدام مي‌نمايند، از تسهيلات ويژه اي جهت طراحي و اجراي آبياري تحت فشار از نوعتي تيپ در اراضي زراعي برخوردار مي‌شوند.
شمس تاکيد کرد: اجراي طرح‌هاي آبياري تحت فشار در مناطق مختلف استان يکي از اهداف اساسي و اولويت‌هاي کاري سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي است و در اين زمينه برنامه ريزي‌ها و اقدامات لازم براي استفاده بهينه از آب کشاورزي در راستاي کمک به بحران کمبود آب درياچه اروميه انجام گرفته و در حال اجراست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن