تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804880628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واشنگتن پست : آیا کنگره می تواند مانع توافق هسته ای غرب با ایران شود ؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
واشنگتن پست : آیا کنگره می تواند مانع توافق هسته ای غرب با ایران شود ؟
حتی با موافقت کاخ سفید ، باز هم نمیتوان با اطمینان گفت که اقدام کنگره برای تشدید تحریم ها میتوان اهداف آنها برای توقف روند تهیه ابزار مورد نیاز ایران در نیروگاه های هسته ای آن را ایجاد نماید .


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مقاله ای به قلم " جنیفر روبین " نوشت : خنده دار است که تصور کنیم تهران به این دلیل اکنون به میز مذاکره با غرب آمده که فشارهای اقتصادی تحریم ها بر دولت و ملت آن چنین وضعیتی را برای آنان بوجود آورده است .  تشدید این تحریم ها از سوی کنگره قویا مورد درخواست قرار گرفته و این در حالی است که کاخ سفید و شخص باراک اوباما اصلی ترین مخالف آن می باشد . 

حتی با موافقت دولت آمریکا، باز هم نمیتوان با اطمینان گفت که اقدام کنگره برای تشدید تحریم ها میتوان اهداف آنها برای توقف روند تهیه ابزار مورد نیاز ایران در نیروگاه های هسته ای آن را ایجاد نماید . نمایندگان کنگره مدعی هستند که تلاش ایران برای تامین ادوات موردنیاز نیروگاههای اتمی آن به منظور تولید و توسعه تسلیحات هسته ای است و حضور هیات ایرانی در مذاکره باغرب تنها بازی دادن جامعه جهانی از سوی تهران است . 


در ادامه این مقاله آمده است : سه مولفه پیش روی مذاکرات هسته ای آمریکا با ایران وجود دارد : اول اینکه لایحه منندز _ کرک که خواستار فعال سازی مجدد تمامی تحریم های ضدایرانی در صورت شکست مذاکرات است . لایحه کوکر _ گراهام خواستار رای گیری ازتمامی نمایندگان کنگره درباره روند گفتگوهای هسته ای با ایران است و اظهاریه دیگری درباره حداقل شرایط قابل قبول و پذیرش در یک معامله می باشد . 


برخی کارشناسان غربی مدعی هستند که این سه مولفه نمی توانند بطور انفرادی وانحصاری عمل کنند بلکه بطور همزمان می تواند تاثیر گذار باشد ؛ یعنی هم چکش تحریم مورد استفاده قرار گیرد ، هم از امتیازات و خواسته های کنگره محافظت شود و هم نقشه راهی که کاخ سفید ترسیم نموده ، مورد استفاده قرار بگیرد . 


واشنگتن پست در ادامه افزود : بدون احتساب شرایط و دوره های زمانی مختلف ممکن است واشنگتن متقاعد شود که رژیم صهیونیستی و کنگره می توانند تصمیم گیری درستی درباره آینده مذاکرات هسته ای و نتیجه نهایی آن ایجاد کنند . در چنین شرایطی هیات آمریکایی فضا را برای یک معامله فضاحت بار _ برای واشنگتن _ فراهم خواهد نمود . 


مقصود کنگره از پیشرفت در مذاکرات این است که هر چه زودتر مانع امتیازدهی های اوباما در مذاکرات هسته ای به ایران شود . بر اساس گزارشات مطرح شده از سوی اوباما ، هدف آمریکا در معامله نهایی با ایران برچیده شده تمام یا بخش اعظمی از فعالیت های هسته ای ایران است اما کنگره در این باره ابراز نگرانی کرده است چرا که اعضای این نهاد آمریکایی معتقدند ممکن است دولت برای حصول توافق با ایران دچار وسوسه شده و برای امتیازدهی هرچه بیشتر به تهران اعلام آمادگی نماید .


با وجود سخنان متعدد و مکرر مقامات ایرانی مبنی بر عدم تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای در تاسیسات اتمی کشور و علیرغم گزارشات متناوب آژانس بین المللی انرژی اتمی که نشان می دهد کوچکترین انحراف در فعالیت های اتمی تهران وجود ندارد ؛ نمایندگان کنگره دائما بر طبل جنگ علیه " ایران هسته ای " می کوبند وهمراستا با رژیم صهیونیستی ادعا می کنند که دستیابی ایران به فناوری هسته ای تهدیدی برای منطقه و کل دنیا خواهد بود . 


در انتهای این مقاله آمده است :  واقعیت این است که اوباما و هیات مذاکره کننده هسته ای آمریکا جز تحریم هیچ اهرم دیگری برای اعمال فشار بر ایران را ندارند . این سیاست نیز به اذعان شخص اوباما نتوانسته اهداف مورد نظر امریکا را محقق نماید .اوباما ترجیح می دهد تا جایی که ممکن است در مسیر دیپلماسی با ایران راه برود چرا که اطمینان دارد چنانچه با اسرائیل همراه شود و علیه تهران جنگ نظامی به راه بیندازد نه تنها مشکلاتش رفع نخواهد شد بلکه منطقه وکل جهان را درگیر اتش جنگی بی پایان خواهد کرد .






انتهای پیام /






تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن