تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803745585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضدعفوني نهال به روش پراليناژ در باغات استان کرمانشاه ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آذر ۱۳۹۳ (۰:۲۷ق.ظ)
مدير حفظ نباتات جهاد کشاورزي: ضدعفوني نهال به روش پراليناژ در باغات استان کرمانشاه ضروري است مدير حفظ نباتات جهاد کشاورزي استان کرمانشاه گفت: به منظور محافظت از ريشه نهال، داشتن باغاتي سالم، استاندارد و داراي اصالت؛ ضروري است که ريشه نهال‌ها قبل از کاشت به روش پراليناژ ضدعفوني شوند.
به گزارش خبرگزاري موج از کرمانشاه، فرهاد شريفي افزود: ريشه‌ي نهال ها طي خارج كردن از خاك براي کاشت در محل ديگر دچار زخم و صدمات فيزيكي شده که شديداً مستعد ابتلا به انواع عوامل خسارتزاي خاكزي هستند که در اين حالت نمي توان آنها را بدون حفاظت و مراقبت لازم و كافي در داخل خاك قرار داد زيرا كه ممكن است قبل از استقرار كافي و قبل از توسعه سيستم ريشه در خاك، در اثر عوامل خسارتزاي خاكزي زنده مانند قارچ ها، نماتدها و آفات دچار صدمه و بيماري شده و از بين رفته و يا به درختان ضعيف و غير اقتصادي تبديل شوند.
وي تصريح کرد: هدف از پراليناژ حفاظت فيزيكي از ريشه ها و جلوگيري از خشك شدن آنها طي مراحل كندن، جابجايي و كاشت نهال، ايجاد لايه واسط بين ريشه ها و بستري از كود و مواد آلي در اطراف آنها براي ارتباط بيشتر با خاك و استفاده ريشه هاي جديد جوان از خاصيت رطوبت گيري كود حيواني و همچنين استفاده از مواد مغذي و تحريك به ريشه زايي بيشتر و استقرار و بقاء نهال در خاک است.
مدير حفظ نباتات جهاد کشاورزي در مورد نحوه پراليناژ گفت: به حجم دلخواهي از آب آنقدر کود الك شده گاوي و خاك رس اضافه شود تا مخلوط همگني با قابليت چسبيدن و ماندگاري روي ريشه ها به‌دست آيد که به اين مخلوط گاهي انواعي از كودهاي شيمايي را به منظور تقويت بيشتر خاک اضافه مي‌كنند كه به ريشه‌زايي سريع كمك مي‌كند.
وي افزود: لازم است قبل از پراليناژ با قيچي تيز و ضدعفوني شده با موادي مثل الكل، وايتكس ده درصد، يا سولفات مس 5.2 درصد ريشه‌هاي صدمه ديده، له شده، پوسيده و آفت زده را هرس كرده و با مواد ذكر كرده ضدعفوني و با چسب باغباني پانسمان و در گوني كنفي مرطوب به دور از نور خورشيد نگهداري كنند.
مدير حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي با اشاره به مواد مورد نياز پراليناژ گفت: براي پراليناژ كود حيواني و خاك‌رس خرد و الك شده، آب، سموم ضدعفوني كننده با توجه به عوامل خاكزي و همچنين قارچ‌كش‌هاي مناسب، حشره‌كش و نماتدكش نيز استفاده مي‌شود.
وي در پايان تاكيد كرد: اميدواريم باغداران استان با انجام مراحل پراليناژ داراي باغاتي سالم و با طول عمر بيشتر باشند که در اين زمينه همکاران و کارشناسان ما در مراکز خدمات جهادکشاورزي و مديريت هاي شهرستان ها آماده ارائه خدمات و مشاوره هاي لازم به آنها هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن