تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802771158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار قزوین: بومی کردن فعالیت های علمی و تحقیقاتی دانشگاهها در استان ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار قزوین: بومی کردن فعالیت های علمی و تحقیقاتی دانشگاهها در استان ضروری است قزوین- ایرنا- استاندار قزوین بر بومی کردن فعالیت های علمی و تحقیقاتی دانشگاهها در سطح استان تاکید کرد و گفت: این اقدام با هدف ایجاد بازار کار بهتر برای دانش آموختگان از یکسو و تامین نیازهای استان از سوی دیگر، یک اقدام ضروری به شمار می رود.


به گزارش ایرنا،"مرتضی روزبه " عصر شنبه در نشست با روسای دانشگاههای استان قزوین که در پارک علم و فناوری برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت های علمی دانشگاهها باید بومی شوند و بیگانه با مناطق استان نباشند، افزود: برای بهره گیری بهتر از ظرفیت های نخبگان علمی در راستای رشد و توسعه استان، بهترین کار استفاده مناسب از ظرفیت نیروی انسانی دانشگاه ها است.
وی به موضوع سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین در سال 82 اشاره و با تاکید بر بهره گیری از فرامین معظم له در این سفر برای رشد و توسعه استان در حوزه های مختلف از جمله علمی، اظهارکرد: ایشان در سفر پربرکت خود به قزوین در ترسیم چشم انداز و آینده، این استان را به عنوان یک مرکز علمی در کشور معرفی کردند.
روزبه با اشاره به اینکه چشم انداز حوزه علمیه استان در دست تدوین است و به همین منظور نیز نشست های مختلفی با حضور متخصصین این بخش برگزار شده است، افزود: درخصوص دانشگاه ها نیز چنین سیاستی را دنبال خواهیم کرد تا با تدوین این چشم انداز، روابط مراکز علمی با سطح مدیریت استان مشخص شود.
وی با اشاره به وجود شخصیت های علمی برجسته در هیات های امناء دانشگاه های استان، تاکید کرد: باید از ظرفیت این افراد به شکل مطلوب استفاده کرد و در همین رابطه پروژه های مهم و اساسی علمی را برای استان تعریف و اجرا کرد.
روزبه در ادامه با بیان اینکه یک بخش از سیستم و نظام مدیریتی در کشور چانه زنی و ارتباطات است، تصریح کرد: اگر تنها منتظر تصمیمات تهران و کلان کشور باشیم و برای استان خود برنامه کارشناسی شده نداشته باشیم، بسیار متضرر خواهیم شد.
استاندار قزوین در ادامه به نقش دانشگاههای دولتی و هم غیر دولتی در توسعه استان، اشاره کرد و اظهار داشت: اقدامات و فعالیت هایی خوبی در سطح دانشگاه های استان صورت گرفته است اما با قله ای که مقام معظم رهبری برای قزوین ترسیم کرده اند فاصله داریم و باید برای رسیدن به این قله هدف خود را تعریف کنیم.
وی اظهار کرد: بطور مثال قزوین می تواند با توجه به اینکه نیروگاه های متعددی در آن قرار دارد، بعنوان مرکز علمی و تحقیقاتی انرژی های نو در کشور مطرح شود و کارهای علمی در این خصوص انجام دهد که برای کل کشور موثر باشد.
این مسوول یکی دیگر از مشکلات دانشگاهی قزوین را عدم توجه مراکز علمی استان به ویژگی و پتانسیل های موجود در مناطق عنوان کرد و اظهار داشت: امروز ما به دانشگاه و دانشجویانی نیاز داریم که تحقیقات و فعالیت های علمی خود را بومی کنند و در جهت رشد و توسعه بخش های مختلف استان کارهای تحقیقاتی انجام دهند.
روزبه با انتقاد از اینکه قزوین یک استان با ویژگی کشاورزی است اما یک دانشگاه تخصصی و موفق در این حوزه وجود ندارد، گفت: کشمش یکی از محصولات مهم استان است و باید پرسید آیا مراکز تحقیقاتی نمی توانند در جهت استفاده از این محصول در حوزه صادرات، صنایع تبدیلی و تولید محصولات دارویی وارد شوند؟
وی اظهار کرد: به دلیل ورود نکردن مراکز علمی در بخش های مختلف کشاورزی، شاهد تصمیماتی هستیم که پایدار، منطقی و آینده نگر نیست.
استاندار قزوین در ادامه به وجود رشته های مختلف داشگاهی اشاره و تصریح کرد: ارتباط بین دانشگاه با مناطق و وضعیت زندگی و اجتماعی استان باید مشخص شود و فعالیت های دانشگاهی نیز باید بومی شوند و در فضای عمومی استان قرار بگیرند و یکی از اقدامات در این راستا حرکت در جهت سند چشم انداز و سند آمایش استان است.
7389/ 614


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن