تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804072060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مفاسد اقتصادي زاييده عملکرد افراد منفعت طلب دولتي هاست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آذر ۱۳۹۳ (۱۷:۳۷ب.ظ)
فضاي عادلانه اي براي برخورد با مفاسد نيست؛ مفاسد اقتصادي زاييده عملکرد افراد منفعت طلب دولتي هاست عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران و تهران گفت: فضاي عادلانه براي برخورد با رانت و مفاسد اقتصادي وجود ندارد و همواره برخورد با اين موضوع دستخوش منافع گروه هاي سياسي شده ضمن آنکه منافع ملي نيز قرباني منافع اين گروه ها مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، سمينار مبارزه با مفاسد اقتصادي که در هفته گذشته برگزار شد، يک پيغام خاص را از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي دريافت کرد که قسمتي از آن پيام حاکي بود "نفس اهتمام آقايان به امر مبارزه با فساد را تحسين مي كنم، لكن اين سمينار وامثال آن بناست چه معجزه اي كند؟ مگر وضعيت براي شما مسئولان روشن نيست؟ "
سمينارها اغلب براي شناسايي و بحث درباره چرايي و چگونگي رخ دادن يک اتفاق است با اينکه ريشه اکثر فسادهاي اقتصادي رخ داده در کشور کاملا مشخص است.
متأسفانه در چند سال اخير، شاهد پرونده هاي نجومي اختلاس مالي بوده ايم كه بعضأ مشاهده شده افرادي دست به اين قبيل فسادها زدند كه وابستگي خاصي به دولت ها داشته اند.
درهمه دولت هاي گذشته و فعلي هميشه سخن رؤساي جمهور پيروي ازفرامين ولايت مطلقه فقيه ومبارزه باپديده رانت خواري واختلاس بوده است ولي متأسفانه شاهد برخورد قوي دراين زمينه ازطرف هيچكدام ازدولت ها با عوامل اصلي اين جريان ها نبوده ايم وبعضأ اين قبيل مسائل به تسويه حساب هاي جناحي بدل گرديده است.
دراين زمينه شايسته است مسئولين حكومتي و در رأس آن ها رئيس جمهور، باجديت خاصي به دنبال سالم سازي نظام اداري باشند و مبارزه با فساد رادر اولويت اقدامات خودشان قراردهند تا از طرفي رضايت خداوند متعال وخشنودي مردم شريف وقدرشناس كشورمان رافراهم نمايد و از طرفي با اين روش، نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را به الگويي بي نظيردربين كشورهاي دنيا‌ تبديل کنند.

با مفاسد اقتصادي به شکل جناحي برخورد مي شود
ابوالحسن خليلي عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران و تهران با اشاره به اين موضوع اظهارکرد: مفاسد اقتصادي همواره از خلاءهاي موجود در قوانين ناشي شده است ؛ اما اگر بخواهيم واقع گرايانه به اين موضوع نگاه کنيم بايد تاکيد شود که همواره قوانيني که در مجلس وضع مي شود با ديدي کامل و با اشراف به تمامي جنبه هاي اقتصادي، سياسي و اجتماعي کشور نيست.
عموما نمايندگان خانه ملت صرفا خود را نماينده حوزه انتخابي مي دانند و به همين علت، قوانين ما دچار مشکلاتي شده است که زمينه عبور و دور از قوانين امکان پذير شده است.
بايد توجه داشت که تاکنون مفاسد اقتصادي از سوي بخش خصوصي و افرادي که در خارج از بدنه دولت هستند، بروز پيدا نکرده است بلکه مفاسد اقتصادي زاييده عملکرد افراد منفعت طلب بخش خصولتي و دولتي ها است ؛ بخشي از مفاسد اقتصادي از عدم تامين معيشت براي کارمندان دولت ايجاد مي شود و کارمندان دولت سريع در مقابل پيشنهادات افراد فرصت طلب اغوا مي شوند.
اما درخصوص برخوردهايي که بايد با افراد مفسد در زمينه فساداقتصادي صورت بپذيرد واقعي نيست ؛ يعني عمدتا برخوردهاي ما با مفاسد اقتصادي برخوردهاي جناحي و سياسي و گروهي است.
در کشور گروه ها و جناح هاي سياسي براي حاد کردن معضلات رقبا در هر مقطعي از ابزار مفاسد اقتصادي استفاده مي کنند بنابراين هيچ گاه اين موضوع به صورت ريشه اي رصد نشده و دستخوش رفتارهاي گروه ها و جناح ها در بدنه قدرت شده است.
فضاي عادلانه براي برخورد با مفاسد اقتصادي و رانت ها در ايران وجود ندارد زيرا اين پديده همواره دستخوش منافع گروه هاي سياسي شده و منافع ملي نيز قرباني منافع گروههاي سياسي مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن