تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798748335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا عده ای برای ایجاد فضای سکوت در قبال چادرملو تلاش می کنند؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چرا عده ای برای ایجاد فضای سکوت در قبال چادرملو تلاش می کنند؟
بعضی از قوای دیگر که باید به کشف رانت و فساد کمک کنند، کمکی نمی کنند و حتی گاهی ممکن است از افرادی که در مظان اتهام یا فساد هستند، حمایت کنند.بحث جلوگیری از فساد و یا پیشگیری از فساد مالی و اداری باید در نهادهای دولتی اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۴۵۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰ - 14 December 2014



چون دولت جرأت حذف یارنه نقدی را ندارد، آن را به استانداری ها داد!
هنگامی که رهبر انقلاب در پاسخ به نامه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، در ارتباط با برگزاری «همایش ملّی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» و درخواست صدور پیام برای این همایش، مرقوم فرمودند که " این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟

به گزارش تابناک، با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه به طور ملموس مشاهده کنند" انتظار می رفت شاهد اقدام همه جانبه باشیم اما گویا هنوز هم عزمی جدی برای مبارزه با رانت وجود ندارد.

چندی است اخباری در خصوص معدن چادرملو منتشر می شود که جای سوال و البته تامل دارد. از بدهی کلان مالیاتی این معدن گرفته تا رانتی که در مزایده های این معدن وجود دارد و اظهاراتی که نمایندگان مجلس در خصوص این معدن و رانت آن اعلام می کنند، نیازمند آن است که مسوولان به اتفاقات این معدن توجه جدی داشته باشند.

اما گویا خبری از توجه نیست. نکته جالب توجه در مورد معدن چادرملو اظهارات ضد و نقیضی است که از سوی مدیران معدن و نمایندگان مجلس مطرح می شود. به نوعی که وقتی نادر قاضی پور در صحن علنی مجلس از بدهی 1500 میلیارد تومانی این معدن خبر داد، مدیر عامل معدن این بدهی را منکر شد اما در نهایت دیدیم که دیوان محاسبات و بخشهای مالیاتی کشور این بدهی را تایید کردند و جای سوال دارد که مدیریت این معدن چرا این بدهی را منکر شده و البته شاید هم مدیر محترم خبر از اتفاقاتی که در معدن می افتد، ندارد.

اگر چه چندی یکی از خبرگزاری ها به صورت جدی پیگیر اتفاقات چادرملو بود و برای اولین بار خبر رانت این معدن را در مصاحبه با محمد علی مددی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و بدهی سنگین مالیاتی را در مصاحبه با نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افشا کرد، اما پس از شکایتی که این معدن از از این خبرگزاری کرد اخبار چادرملو به کما رفت.

اما نکته جالب توجه دیگر، لابی عجیب و غریبی است که برخی نمایندگان مجلس و مسوولان با خبرنگاران دارند تا آنان را از پیگیری اخبار این معدن منصرف کنند

نکته بعدی سکوت معنادار مسوولان یک بانک و یک شرکت تابع تامین اجتمائی نسبت به اخباری است که در خصوص چادرملو منتشر می شود. هنگامی که این بانک با داشتن سهم 30 درصدی از سهام چادرملو، سهامدار عمده این معدن محسوب می شود و این شرکت به عنوان سهامدار 10 درصدی چادرملو و البته متولی معادن کل کشور در قبال این اخبار سکوت کرده اند، آیا نباید به این سکوت شک کنیم

اما در این رابطه با اللهیار ملکشاهی، رییس کمسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت و گو کردیم. وی با تاکید بر اینکه راجع به معدن چادرملو به هیچ وجه اطلاعی ندارم، در پاسخ به اینکه چرا برخی نمایندگان مجلس و مسوولان دیگر به دنبال ایجاد سکوت خبری در حمایت از چادرملو هستند گفت: بحث مبارزه با فساد نیاز به عزم ملی دارد. یعنی همه قوا باید واقعا بخواهند با بحث فساد مبارزه کنند در حالی که متاسفانه الان اینطور نمی بینیم.

وی با اعلام اینکه بعضی مواقع قوه قضاییه وارد بحث فساد می شود گفت: بعضی از قوای دیگر که باید به کشف رانت و فساد کمک کنند، کمکی نمی کنند و حتی گاهی ممکن است از افرادی که در مظان اتهام یا فساد هستند، حمایت کنند.

رییس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با تاکید بر اینکه اصولا فساد از نهادهای اداری و بانکها ریشه می گیرد گفت: بنا بر این دولت باید نظارت بیشتری بر خودش داشته باشد و بحث جلوگیری از فساد و یا پیشگیری از فساد مالی و اداری در نهادهای دولتی اتفاق بیفتد.

وی در خصوص نقش قوه قضاییه در رابطه با رانت و فساد گفت: متاسفانه قوه قضایی نقشی در پیشگیری ندارد و هنگامی نوبت به دستگاه قضا می رسد که یک فسادی شکل گرفته و رانتی اتفاق افتاده است که پس از آن دستگاه قضا باید با متخلف برخورد کند. در حالی که دولت باید با نظارت مستمر مانع این رانت یا فساد شود.

ملکشاهی در پاسخ به اینکه تکلیف کسانی که به صورت آشکار یا نهان می خواهند که نسبت به رانت یا فساد بی خیال شویم چیست گفت: این افراد باید بیاند و کمک کنند که با فساد برخورد شود. اما متاسفانه گاهی می بینیم که سهل انگاری می کنند یا حتی ممکن است که حمایت غیر معقول کرده باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به عملکرد این دسته از افراد شک کنیم گفت: یکی از اصلی ترین اصول مبارزه با فساد، گزینش مدیران سالم است. مدیران و یا افرادی که در بخش اجرایی یا نظارتی هستند باید واقعا آدم های دست پاکی باشند که بتوانند با فساد مبارزه کنند. من بارها این را گفته ام که با یک دستمال کثیف نمی شود شیشه کثیف را تمیز کرد.

رییس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه اگر فلان مدیر یا فلان نماینده مجلس به من خبرنگار بگوید که با یک قضیه رانت یا فساد مبارزه نکن، آیا خودش هم زیر سوال است؟ گفت: بله. واقعا با آن فرد باید برخورد بکنید چون آن فرد یک مدیر سالمی نیست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن