تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818911139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سلامت زائرين اربعين حسيني اولويت اول وزارت بهداشت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آذر ۱۳۹۳ (۱۳:۳۹ب.ظ)
سخنگوي مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي عنوان کرد: سلامت زائرين اربعين حسيني اولويت اول وزارت بهداشت است با توجه به عزيمت خيل مشتاقان كربلاي معلي و لزوم ارائه خدمات بهداشتي درماني (EOC) مركز هدايت عمليات و بحران وزارت بهداشت ضمن آماده باش و فعاليت شبانه‌روزي و سلسله جلسات روزانه روند ارائه خدمات بهداشتي درماني به زائران اربعين حسيني را پايش مي‌نمايند.
به گزارش خبرگزاري موج، مجتبي خالدي ضمن بيان اين مطلب گفت: تاكنون 8 دانشگاه علوم پزشكي به صورت مستقيم و 18 دانشگاه علوم پزشكي به صورت غيرمستقيم درگير ارائه خدمات به زائرين هستند و افزايش 100 درصدي در تعداد آمبولانس‌هاي اورژانس 115 و افزايش 7 برابري اتوبوس آمبولانس اعزامي به شهر مرزي مهران و آمادگي مرزهاي شلمچه و چذابه و مهران در ارائه خدمات از جمله اقدامات دانشگاه هاي علوم پزشکي است.
وي گفت: 8 تيم مراقبت مرزي از دانشگاه‌هاي همجوار جهت پوشش زائران بازگشتي با استفاده از پزشكان و كارشناسان و مبارزه با بيماري‌ها در مرزها مستقر شده‌اند.
خالدي با بيان اين که نظارت بهداشتي درخصوص سرويس‌هاي بهداشتي، تهيه و توزيع بهداشتي مواد غذايي، جلوگيري از توزيع مواد غذايي غيربهداشتي و معدوم سازي آنها و نظارت بر تهيه و توزيع آب آشاميدني سالم از اهم اقدامات صورت گرفته مي‌باشد، گفت: بيمارستان‌هاي صحرايي مرز مهران و شلمچه، مهران، آبادان، خرمشهر، ايلام، كردستان، كرمانشاه در حالت آماده‌باش بوده و با لغو پذيرش بيماران غير ضروري با تمام توانمندي، آمادگي پذيرش بيماران و مصدومين اربعين حسيني را دارند.
سخنگوي مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي خاطر نشان کرد: اورژانس هوايي كرمانشاه، خرم‌آباد، همدان و اهواز در حالت آماده باش بوده و آمادگي ارائه خدمات را در شرايط وجود انبوه مجروحين و بيماران و يا اعزام درخواست‌هاي بهداشتي و درماني را به منطقه دارند و همچنين دارو و موارد مورد نظر درخصوص پيگيري و كنترل بيماري‌ها توسط مركز مديريت بيماري‌ها تهيه و به منطقه مرزي ارسال شده است و نظارت ويژه درخصوص بيماري‌هاي ويروسي و گوارشي توسط مراقبان بهداشتي مرزها در حال انجام است.
سخنگوي مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي يادآور شد: درخواست وزارت بهداشت از زائرين گرامي، رعايت موازين بهداشتي درخصوص مواد غذايي و آب آشاميدني و مراجعه به مراكز درماني در صورت وجود بيماري‌هايي شبيه آنفلوانزا و بيماري‌هاي گوارشي و اعلام به مراكز بهداشتي در صورت وجود افراد تب‌دار در كاروان‌ها است.
وي خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت با ارائه خدمات به حدود 14 هزار نفر و آماده باش كليه امكانات و استعدادهاي خود در پايانه‌ها و شهرهاي مرزي و اعزام نيرو و امكانات خود از 18 دانشگاه علو پزشکي، اميدوار است نمره خوبي درخصوص خدمات ارائه شده از زائرين دريافت کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن