تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798258294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه خدمات درمانی هلال احمر در عراق ادامه دارد -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
ارائه خدمات درمانی هلال احمر در عراق ادامه دارد

امداد و نجات


شناسهٔ خبر: 2442681 یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
جامعه > بهداشت و سلامت

معاون عتبات عاليات مركز پزشكی حج از ادامه فعاليت‌های مراكز درمانی و پزشكی هلال احمر در خاک عراق و ايران خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، دكتر علي حيدری به ارائه گزارشي از خدمات پزشكي جمعيت هلال احمر در اربعين حسيني پرداخت و گفت: همزمان با آغاز راهپيمايي بزرگ اربعين حسيني، جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران هم در داخل و خارج كشور به ارائه خدمات درماني پرداخت.

وي افزود: امسال شاهد حضور بي‌نظيري از زائران اربعين حسيني بوديم كه در طول تاريخ سابقه نداشته است در همين راستا جميعت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران نيز با تمام توان و تمام قد در اين عرصه وارد شد و خدمات پزشكي مختلفي را به زائران ارائه كرد.

حيدري تصريح كرد: در اين مدت تيم پزشكي جمعيت هلال احمر در داخل كشور در مرزهاي استان خوزستان، ايلام و كرمانشاه حضور يافت كه طبق آمار ۴۹۵ هزار زائر در مسير رفت از خدمات پزشكي استفاده كرده‌اند.

وي ادامه داد: در عراق نيز ۷ چادرپزشكي در مسير رفت نجف كربلا داير كرده بوديم كه در هر چادر ۱۲ نفر شامل ۴ پزشك، ۴ پرستار، ۲ امدادگر و ۲ اورژانس مستقر بود.

معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج، درباره آمار خدمات ارائه شده به زائران در عراق گفت: به دليل ازدحام جمعيت و مراجعات بيش از حد زائران به چادرهاي هلال احمر؛ از اين‌رو امكان آمارگيري از تيم پزشكي گرفته شده بود و تنها خدمات درماني به صورت شبانه‌روزي به زائران ارائه مي‌شد.

وي افزود: هر روز از ساعت ۵ صبح تا ۲۴ شب شاهد حضور صف‌هاي طولاني زائران در مقابل چادرهاي جمعيت هلال احمر بوديم و هرگز امكان آمارگيري از سوي پزشكان براي ثبت در پرونده بيماران وجود نداشت، از اين‌رو نمي‌توانيم آمار دقيقي را ارائه كنيم.

حيدري تصريح كرد: در اين مدت ۲۴ آمبولانس جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در مسير نجف كربلا مستقر بود كه در صورت نياز زائران را در اين مسير به مراكز درماني و بيمارستاني نجف و كربلا انتقال مي‌دادند.

وي افزود: طبق برنامه سابق از گذشته دو درمانگاه ثابت درماني در كربلا داشتيم كه افزون بر آن دو درمانگاه ديگر به اين مجموعه در كربلا افزوده شد و دو درمانگاه هم سيار فعاليت مي‌كردند كه در اين درمانگاه‌هاي سيار ۶۰ نفر از اعضاي تيم پزشكي حضور داشتند كه يكي از اين درمانگاه در خيابان جمهوري شهر كربلا و ديگري در حرم مطهر حضرت سيدالشهدا (عليه‌السلام) مستقر بود.

معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج گفت: همچنين يك تيم پزشكي از هلال احمر در خيابان نباء در شهر نجف اشرف مستقر بود كه در طول يك شيفت سه پزشك در اين مركز حضور داشتند و به صورت رايگان خدمات پزشكي را ارائه مي‌دادند.

وي افزود: در طول اين مدت ۳۲۰ نيروي امدادي در داخل ايران و خاك عراق حضور داشتند كه اين حجم كار براي جمعيت هلال احمر در طول ده سال فعاليت پزشكي، سابقه نداشته است و مي‌توان آن را بي‌نظير دانست.

حيدري تصريح كرد: يكي از نكات برجسته و تاثير گذار اين حركت عظيم كاروان پياده اربعين حسيني اين بود كه اعضاي تيم پزشكي كه اين مدت به صورت شبانه‌روزي به زائران خدمات ارائه مي‌كردند و گاهي زمان استراحت آن‌ها از دو تا سه ساعت فراتر نمي‌رفت، در تماسي كه با ما داشتند اعلام كردند از هم‌اينك براي خدمت‌رساني سال آينده زائران اربعين حسيني آمادگي داريم.

وي اظهار كرد: اميدورايم اين خدمات ارائه شده پزشكي ناچيز را حضرت اباعبدالله الحسين (عليه‌السلام) از ما بپذيريد و نام پزشكان ما را در ليست زائران حسيني خود قرار دهد كه اين افتخار بزرگ براي هميشه در تاريخ باقي بماند.

معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج يادآور شد: تيم پزشكي هلال احمر تا روز سه‌شنبه خدمات درماني خود را ادامه خواهد داد و زائران عزيز در داخل خاك عراق هرگز در اين خصوص نگراني نداشته باشند و اميدواريم كه همه زائران عزيز در سلامتي كامل و با آرامش به شهرهاي خود بازگردند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن