تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798568254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای مشاهده وعده بهشت البغدادی اینجا کلیک کنید!/ اطلاع رسانی‌ها آپدیت شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: همکاری جهانی برای مقابله با سوء استفاده تروریست‌ها از فضای مجازی؛
برای مشاهده وعده بهشت "البغدادی" اینجا کلیک کنید!/ اطلاع رسانی‌ها آپدیت شود
تبلیغات رسانه‌ای گروه تروریستی داعش فرصت را غنیمت شمرده و عقاید خود را به نام عقاید اسلامی گسترانده است و چه بسا جوانان بسیاری که در مقابل هجمه رسانه‌ای داعش تاب نیاورده و آن را به اشتباه اسلام نامیده و دعوت این گروه را لبیک گفته‌اند.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران داعش عنصری نوظهور از توحش در عصر حاضر که با استفاده از تکنولوژی‌های موجود در جهان ارتباطات، تحرکات رسانه‌ای را به نفع خود مصادره کرده و در همین راستا اهداف خود را در سراسر دنیا اشاعه داده و چه بسا فریب خوردگان بسیاری را برای گسترش حرکات وحشیانه خود جذب کرده است.






 
جوانانی که در هجوم اطلاعات و تعدد افکار دنیای حاضر نقشه راه را گم کرده‌اند، و شاید برای فرار از زندگی بدون چارچوب خود در جهان غرب و یافتن حکومت تحت لوای دین راه را اشتباه رفته‌اند .

در این میان تبلیغات رسانه‌ای گروه تروریستی داعش نیز فرصت را غنیمت شمرده و عقاید خود را به نام عقاید اسلامی گسترانده است و چه بسا جوانان بسیاری که در مقابل هجمه رسانه‌ای داعش تاب نیاورده و آن را به اشتباه اسلام نامیده و دعوت این گروه تروریستی را پاسخ دادند.

در عرصه کنونی از آنجا که عصر جنگ سرد و سخت افزاری به پایان رسیده ‌است، جنگ نرم به میدان آمده و برای فروپاشی هر سازمان، نهاد، کشور و حتی عقیده‌ای دیگر تقابل رو در رو معنا ندارد و در پرتو همین جنگ رسانه‌ای و انتشار گسترده اطلاعات، که چه بسا در رنگ و لعاب بسیار درخشانی نیز مطرح می‌شوند، به جهان شناسانده می‌شوند.






بر همین مبنا و از آنجا که اشاعه گسترده اطلاعات بدون هیچ گونه نظارتی و در پرتو امیال صاحبان قدرت انجام می‌گیرد نهایتا پدیده‌ای چون داعش ظهور می‌کند که از این فضای گسترده اطلاعاتی و ارتباطاتی به نفع خود بیشترین استفاده را می‌کند.

هرچند اسناد و شواهد ارائه شده حاکی از این امر است که همکاری میان آژانس‌های امنیتی و جاسوسی آمریکا، اسرائیل و انگلیس باعث شده تا شبکه‌ای تروریستی به نام داعش شکل بگیرد که توانایی جذب افراد تندرو و افراطی از سراسر جهان را داشته باشد.

چنانکه ادوارد اسنودن، افشاگر معروف اسناد اطلاعاتی آمریکا نیز فاش کرده که ابوبکر البغدادی نتیجه همکاری اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.
 
بر پایه این افشاگری، سرکرده داعش در نهایت با همکاری سرویس های جاسوسی آمریکا، اسرائیل و انگلیس توانست سازمانی تشکیل دهد که از طریق آن خطرناک ترین تروریست ها را از اقصی نقاط جهان جذب نماید و با کمک بعضی کشورهای منطقه مانند ترکیه و عربستان، تشکیلات خود را وارد خاک عراق و سوریه کند.
 
آنچه که در حال حاضر در ارتباط با این گروه مصداق عینی دارد این نکته است که ابعاد جنایت‌های هولناک و اقدامات این گروه کمتر به اطلاع افکار عمومی جهان رسانده می‌شود.

گروه‌ تروریستی داعش برای جذب جوانان فراتر از وعده بهشت، وعده زندگی خوب با امکانات مالی و رفاهی مناسب در مناطق اشغال شده را می‌دهند، از این رو آن دسته از جوانان که هیچ آینده روشنی برای خود در کشورهای محل زندگیشان متصور نبود بدون هیچ فکری به این گروه خواهند پیوست.
 
و در نهایت عقاید این گروه به عنوان نمودی از اسلام به جهانیان ارائه می شود و در نتیجه گذشته از نابودی هزاران تن از مردم بیگناه اجحاف بزرگی در حق اسلام و مسلمانی ناب صورت می گیرد، مخدوش شدن وجهه دین اسلام که دین انسان سازی و صلح و اعتدال است و دادن بهانه به دشمنان اسلام و قدرت‌های جهانی برای تشدید هجمه خود به اسلام و پدیده اسلام هراسی از نمودهای علنی اقدامات این گروه است.

عملکرد گروه تروریستی داعش در ماه‌های اخیر در راستای تبلیغات رسانه‌ای و جذب نیروهای برخلاف گروه‌هایی مانند القاعده، الشباب و حتی گروه‌های تروریستی چون جیش العدل و جندالشیطان بوده است و این نشان از برنامه‌ریزی این گروه در شناخت واقعیت زمان حاضر برای فریب گروه‌های ناآگاه و بی‌اطلاع است که در پرتو حمایت‌های بی شائبه ابر قدرت‌هایی که خواهان به هرج ومرج کشیدن و نابودی کشورهای غرب آسیاست ممکن شده است.

 چراکه آنها بر خلاف ادعای تلاش برای اجرای شریعت اسلامی، وحشیانه ترین جنایات را علیه بشریت انجام می دهند جنایاتی که اوج آن سربریدن انسانهای بیگناه و مخالفان خود با گفتن کلمه الله اکبراست.

ساخت نرم افزارهای رایانه ای و بازی های کامپیوتری توسط این گروه و هم چنین استفاده موثر و مداوم تبلیغی از صفحات توئیتر و فیسبوک در حالی که هزاران نفر این صفحات را دنبال می کنند و در نتیجه فضای گسترده ای برای انتشار عقاید این گروه مطرح می شود در حالی است که بسیاری از علمای آنان حتی دیدن فیلم های سینمایی را حرام میدانند و در نهایت همه این ها نشان از سو استفاده گسترده این گروه از فضای ارتباطات رسانه ای دارد.






 
بر همین مبنا ریاست جمهوری اسلامی ایران در نخستین کنفراس بین‌المللی جهان علیه خشونت وافراطی گری 10 پیشنهاد فوری برای مقاغبله با افراطی گری و این گروههای تروریستی مطرح می کند که در ششمین پیشنهاد خود لازم می‌داند که رسانه‌های ملی و بین‌المللی، نسبت به آگاه ‌سازی افکار عمومی در مورد تهدیدات تروریست‌ها و جلوگیری از سوء استفاده از خیل بیکار و به حاشیه رانده شده برنامه‌ریزی جدی داشته باشند و ضرورت همکاری جهانی برای مقابله با سوء استفاده تروریست‌ها از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را یادآور می شوند.

گزارش از سوگند سلیمانی

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن