تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1842183591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شجره علمى خاندان اشعرى قم (2)


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
شجره علمى خاندان اشعرى قم (2)
شجره علمى خاندان اشعرى قم (2) نويسنده: محمد حاج تقى 37ـ سهل بن يسع بن عبدالله بن سعد اشعرى: (ق2) (ثقه ثقه)127 از معدودين بين ثقات اهل حديث و روايت و مقبول القول نزد فقهاست.128 از اصحاب ابى الحسن الاول و ابى الحسن الثانى(علیه السلام) بوده و صاحب كتاب است.12938ـ شعيب بن عبدالله بن سعد اشعرى: (ق2) (مجهول)130 از اصحاب امام جعفر صادق131 و امام باقر(علیه السلام) 132 بوده است.39ـ عباس بن معروف قمى مولى جعفر بن عمران بن عبدالله اشعرى: (ق2و3) (ثقه)133 از اصحاب امام رضا134 و امام هادى (علیه السلام) 135 بوده است. او صاحب كتاب الآداب و النوادر است.13640ـ عبد الصمد بن محمد اشعرى: (ق3) (امج)137 از اصحاب ابى الحسن الثالث(علیه السلام) 138 بوده است.41ـ عبد العزيز بن مهتدى اشعرى: (ق2و3) (ثقه)139 از بزرگان حديث [است.]فضل بن شاذان درباره او گفته است: «بهترين قمى است كه من ديده ام.140 و قمى را كه شبيه او باشد در زمان خودش نديدم.»141از اصحاب ابى الحسن الاول (علیه السلام) 142 و از وكلا و خواص ابى الحسن الثانى(علیه السلام) 143 است و هم چنين از اصحاب امام جواد(علیه السلام) است.144امام جواد (علیه السلام) در حق او چنين دعا كرده است: «خداوند گناهانت را بيامرزد و به ما و شما رحم كند و به رضايتى كه من از تو دارم خدا از تو راضى باشد.»145شخ طوسى به اشتباه او را جزو كسانى كه از ائمه (علیه السلام) روايت نمى كنند آورده است.146 او صاحب كتاب است.14742ـ عبدالله بن ابى خلف اشعرى: (ق2) (امج)148 وى احاديث كمى روايت كرده است149 و از سلسله روات شيخ طوسى است.15043ـ عبدالله بن صلت قمى: (ق2و3) (ثقه) (ممدوح) صاحب روايات قابل اعتماد (مسكون الى روايته)،151 از اصحاب امام كاظم152 و امام رضا153 و امام جواد (علیه السلام) 154 بوده است. امام جواد (علیه السلام) به او اذن داده است كه مدح و رثاى خود و پدرش (علیه السلام) را بگويد و او را چنين دعا كرده است: «آفرين بر تو، خدا تو را جزاى خير دهد.»155 وى صاحب كتاب است از آن جمله التفسير مى باشد.15644ـ عبدالله بن عامر بن عمران بن ابى عمر اشعرى: ابو محمد (ق2) (ثقه) شيخ و از بزرگان اصحاب اماميه است. او صاحب كتاب نيز مى باشد.15745ـ عبد الملك بن عبدالله بن سعد اشعرى: (ق2) (امج)158 از اصحاب ابى عبدالله (علیه السلام) 159 مى باشد.46ـ عبيدالله بن احمد بن محمد بن عبيد اشعرى: (ق3) (مجهول)160 محمد بن على بن محبوب از وى نقل مى كند و او از پدرش.16147ـ عبدالله بن محمد بن عيسى: (ق3) (حسن) احاديث وى قابل اعتماد است.162وى برادر احمد بن محمد بن عيسى است.16348ـ على بن اسحاق بن عبدالله بن سعد اشعرى: (ق3) (ثق)164 برقى از وى روايت مى كند165 و از سلسله روات كلينى166 و شيخ طوسى است.16749ـ على بن حسين بن صلت اشعرى: (ق4) (ممدوح) از اساتيد، صدوق است168 و شيخ از او راضى است.50ـ على بن ريان بن صلت اشعرى: (ق2و3) (ثقه) از وكلاى ابى الحسن الثالث169 و اصحاب امام كاظم(علیه السلام) 170 است و صاحب نسخه از ايشان است.171 او صاحب كتاب منشور الاحاديث است172 شيخ طوسى كتاب او را مشترك با برادرش محمد مى داند.17351ـ على بن عيسى اشعرى طلحى: (ق2) (مجهول)174 از بزرگان قم و از جانب سلطان، امير قم بوده است.175 پسر او محمد بن على بن عيسى است.52ـ على بن محمد بن حفص اشعرى: مولى سائب بن مالك اشعرى176 ابوقتاده (ق2) (ثقه)177 از ابى عبدالله و امام كاظم (علیه السلام) روايت مى كند. وى عمر طولانى كرد و صاحب كتاب است.17853ـ على بن محمد بن سعد اشعرى: (ق4) (ثقه)179 از مشايخ محمد بن حسن بن وليد180 و صاحب كتاب است.18154ـ عمران بن عبدالله بن (سعد) اشعرى: (ق2) (ثقه)182 وى از بزرگان اصحاب ابى عبدالله(علیه السلام) است.183 ابى عبدالله(علیه السلام) در حق وى چنين دعا كرده است: «از خدا مى خواهم كه درود فرستد بر محمد (صلّی الله علیه و آله و سلّم) و خاندان او و تو را (عمران) و خاندانت را در سايه رحمت خودش قرار دهد در روزى كه هيچ سايه و پناهى جز خدا نيست.»184هم چنين امام فرموده است: «عمران، نجيبى است از طايفه نجبا، هيچ جبارى قصد آنها را نمى كند مگر اين كه خداوند او را هلاك كند.»185وى برادر عيسى و يعقوب است.55ـ عمران بن محمد بن عمران بن عبدالله بن سعد اشعرى: (ق2و3) (ثقه) از اصحاب ابى الحسن الثانى186 و ابى جعفر الثانى(علیه السلام) 187 است. او صاحب كتاب است.18856ـ عمران بن موسى بن حسن بن عامرى بن عبدالله بن سعد اشعرى: (ق3) (مهمل)189 محمد بن يحيى از او و او از حسن بن موسى خشاب، روايت مى كند.19057ـ عمران بن موسى زيتونى اشعرى: (ق2) (ثقه)191 صاحب كتاب النوادر است.19258ـ عيسى بن عبدالله بن سعد اشعرى: (ق2) (امج)193 وى و برادرانش موسى و شعيب از اصحاب امام جعفر صادق و امام باقر(علیه السلام) هستند.19459ـ عيسى بن عبدالله بن سعد بن مالك اشعرى: (ق2) (ثقه) از كبار اصحاب امام جعفر صادق(علیه السلام) كه جايگاهش نزد ايشان، مختص به او بود.195 هم چنين از اصحاب امام كاظم و امام رضا(علیه السلام) است.196يونس بن يعقوب نقل مى كند: در مدينه خدمت ابى عبدالله (علیه السلام) بوديم كه امام فرمود: يونس ! برو درب را باز كن، پشت درب مردى از ما اهل بيت است. يونس وقتى عيسى بن عبدالله را پشت درب مى بيند اين عظمت را نمى تواند براى او تصور كند، لذا امام در برابر حالت ناباورانه وى مى گويد: اى يونس! عيسى بن عبدالله از ماست زنده او، از ماست مرده او.197 در روايت ديگر آمده است كه امام (ابى عبدالله ـ علیه السلام ـ) از فرط علاقه به وى، ميان دو چشم او را بوسيد و گفت: تو از ما اهل بيت هستى.198 داراى مسائلى است كه از امام رضا(علیه السلام) سؤال كرده است.199ادامه دارد...پي نوشت : 128. مسند الامام الكاظم(علیه السلام) ، ج3، ص409129. الرجال، طوسى، ص377؛ رجال النجاشى، ص186؛ الرجال، علامه، ص81130. تنقيح المقال (من نتائج التنقيح)، ج1، ص73131. الرجال، طوسى، ص266؛ كتاب الرجال، برقى، ص29132. همان؛ معجم رجال الحديث، ج9، ص30 و 31133. همان، ص382؛ رجال النجاشى، ص120134. همان.135. همان، ص419136. رجال النجاشى، ص120؛ معجم رجال الحديث، ج9، ص239 و 240137. تنقيح المقال (من نتائج التنقيح)، ج1، ص86138. الرجال، طوسى، ص419139. الرجال، ابن داود، ص225140. رجال الكشّى، طوسى، ص483 و 506؛ مسند الامام الكاظم(علیه السلام) ، ج3، ص435؛ رجال النجاشى، ص447؛ الرجال، علامه، ص116 و 185141. همان، ص506؛ همان.142. كتاب الرجال، برقى، ص51؛ همان.143. الرجال، طوسى، ص380؛ رجال الكشّى، طوسى، ص483 و 506؛ رجال النجاشى، ص447؛ الرجال، علامه، ص116144. مسند الامام الجواد(علیه السلام) ، ص298145. رجال الكشّى، طوسى، ص506؛ الرجال، ابن داود، ص225؛ الرجال، علامه، ص116، بحارالانوار، ج50، ص104146. الرجال، طوسى، ص119147. الفهرست، طوسى، ص119148. تنقيح المقال(من نتائج التنقيح) ج1، ص88149. همان، ج2، ص162150. تهذيب الاحكام فى شرح المقنعة، طوسى، به تحقيق سيد حسن خرسان(چاپ دوم: بيروت، دارالأضواء، 1406هـ./1985م.) ج4، ص224 و ج6، ص20 و ج8، ص106؛ الاستبصار فيما اختلف من الاخبار، طوسى، به تحقيق سيد حسن خرسان (چاپ دوم: بيروت، دارالأضواء، 1406هـ./1985م.) ج1، ص226151. الرجال، طوسى، ص380؛ رجال النجاشى، ص217؛ الرجال، ابن داود، ص207 و 400؛ الرجال، علامه، ص105152. مسند الامام الكاظم(علیه السلام) ، ج3، ص443153. الرجال، طوسى، ص380؛ رجال النجاشى، ص217؛ كتاب الرجال، برقى، ص54 و 55؛ الرجال، علامه، ص105154. همان، ص403؛ كتاب الرجال، برقى، ص55؛ مسند الامام الجواد(علیه السلام) ، ص308 و 309155. رجال الكشّى، طوسى، ص567؛ الرجال، علامه، ص189؛ مسند الامام الجواد(علیه السلام) ، ص145 و146156. الفهرست، طوسى، ص104؛ رجال النجاشى، ص217157. رجال النجاشى، ص218؛ الرجال، علامه، ص111158. تنقيح المقال(من نتائج التنقيح)، ج1، ص97159. الرجال، طوسى، ص234، كتاب الرجال، برقى، ص24160. تنقيح المقال، ج1، ص99161. معجم رجال الحديث، ج11، ص65162. تنقيح المقال(من نتائج التنقيح)، ج1، ص92؛ تنقيح المقال، ج1، ص184163. رجال الكشّى، طوسى، ص512؛ الرجال، ابن داود، ص74؛ معجم رجال الحديث، ج10، ص311 و 312164. رجال النجاشى، ص279؛ الرجال، ابن داود، ص237؛ الرجال، علامه، ص102165.الفهرست، طوسى، ص94؛ الرجال، همو، ص486166. الكافى، ج6، ص487167. التهذيب، ج3، ص210168. التوحيد، محمد بن على صدوق، به تصحيح سيد هاشم حسينى طهرانى(چاپ پنجم: قم، انتشارات اسلامى، 1416هـ.) ص174169. الرجال، طوسى، ص419 و 433؛ الرجال، ابن داود، ص244؛ كتاب الرجال، برقى، ص58170. مسند الامام الكاظم(علیه السلام) ، ج3، ص466171. رجال النجاشى، ص278؛ الرجال، علامه، ص99172. همان.173. الفهرست، طوسى، ص90174. تنقيح المقال(من نتائج التنقيح)، ج1، ص108175. معجم رجال الحديث، ج2، ص109176.رجال النجاشى، ص272177. الرجال، ابن داود، ص248178. رجال النجاشى، ص272؛ الرجال، علامه، ص102179. تنقيح المقال(من نتائج التنقيح)، ج 1،ص109180. الرجال، طوسى، ص484181. الفهرست، همو، ص89182. تنقيح المقال(من نتائج التنقيح)، ج1، ص117183. الرجال، طوسى، ص256184. رجال الكشّى، ص331؛ الرجال، علامه، ص124؛ الاختصاص، ص69؛ الرجال، ابن داود، ص262185. همان، ص333؛ همان؛ همان186. الرجال، طوسى، ص381؛ الرجال، ابن داود، ص263؛ الرجال، علامه، ص124187. مسند الامام الجواد(علیه السلام) ، ص316 و 317188. الفهرست، طوسى، ص119؛ رجال النجاشى، ص292189. تنقيح المقال(من نتائج التنقيح)، ج1، ص17190. معجم رجال الحديث، ج13، ص149191. رجال النجاشى، ص291؛ الرجال، ابن داود، ص263؛ الرجال، علامه، ص125192. همان.193. تنقيح المقال(من نتائج التنقيح)، ج1، ص119194. الرجال، طوسى، ص266؛ معجم رجال الحديث، ج 13، ص181195. همان، ص258؛ الرجال، ابن داود، ص268؛ كتاب الرجال، برقى، ص30؛الرجال، علامه، ص123196. رجال النجاشى، ص296197. رجال الكشّى، ص332؛ الاختصاص، 68198. الرجال، ابن داود، ص268؛ الرجال، علامه، ص122؛ الاختصاص، ص195199. الفهرست، طوسى، ص116؛ رجال النجاشى، ص296منبع:www.hadith.net/س





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 286]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن