تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798588651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد کارنامه مثبت مرز شلمچه در ارائه خدمات به زائران اربعین


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
کارنامه مثبت مرز شلمچه در ارائه خدمات به زائران اربعین
مرز شلمچه امسال در ایام اربعین کارنامه درخشان و مثبتی از خویش در زمینه ارائه خدمات ارائه کرد.

خبرگزاری فارس: کارنامه مثبت مرز شلمچه در ارائه خدمات به زائران اربعین



به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هر ساله خیل عظیمی از عاشقان و سرسپردگان به طریق سرخ و عاشورایی امام حسین(ع)، پای پیاده برای شرکت در مراسم اربعین عزم رفتن به کربلا می‌کنند. اشتیاق خیل عظیمی از مشتاقان اباعبدالله(ع) برای شرکت در مراسم اربعین و تراکم جمعیت در مرزها، مسئولان کشوری و محلی را بر آن داشته تا با فراهم‌سازی برخی زیرساخت‌های مهم و اساسی زمینه راحتی زائران و قاصدان بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) فراهم سازند. شلمچه یکی از سه گذرگاه برای گذر ایرانیان عاشق‌پیشه برای ورود به خاک عراق و حرکت به سوی کربلاست که از مدت‌ها پیش از فرا رسیدن این مناسبت، مسئولان محلی و کشوری با برگزاری جلسات متعدد سعی در برنامه‌ریزی برای فراهم ساختن امکانات و زیرساخت‌ها در این مرز مهم که از برخی جنبه‌ها بهترین مرز برای گذر زائران است، داشته‌اند. به‌دنبال برگزاری جلسات مکرر، تصمیماتی جدید برای ساماندهی امور و ارائه خدمات در مرز شلمچه اتخاذ شد که به تعبیر بسیاری از متخصصان و بنابه نظر زائران، این تصمیمات نتایج خوب و رضایت‌بخشی را دربرداشته است. در این گزارش سعی شده گوشه‌ای از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در مرز شلمچه و بازخورد این اقدامات نشان داده شود.

*شلمچه رتبه نخست از نظر تعداد زائر فرماندار خرمشهر درباره تمهیدات اندیشیده شده مرز شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار کرد: امسال با توجه به ایجاد زیرساخت‌ها در مرز شلمچه، این مرز رتبه نخست را در تردد زائران داشته است. حیاتی تصریح کرد: ورود ناوگان حمل‌ونقل عمومی که کار حمل‌ونقل را به صورت رایگان انجام می‌دهد، حضور تکایا به صورت خودجوش برای خدمات‌رسانی، استقرار آمبولانس‌های فوریت‌های پزشکی، کادر هلال‌احمر و تعیین کریدورهای مشخص برای ورود و خروج، از جمله امکانات مرز شلمچه در ایام اربعین بوده است.

*توزیع روزانه 30 هزار پرس غذا بین زائران رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار کرد: در زمینه ساماندهی تکایا در کمیته تبلیغات و ساماندهی کارهایی صورت گرفته است. عادل رویوران به اقدامات انجام شده در این راستا اشاره کرد و گفت: در مسیر میدان مقاومت خرمشهر تا پارکینگ یادمان شلمچه، بیش از 45 بنر در مورد فضیلت زیارت اباعبدالله(ع) در اربعین به صورت پیاده نصب و حدود 500 پرچم برای فضای معنوی مسیر خروجی زوار اربعین حسینی علم شد. وی ادامه داد: 30 عدد از تکایای ما به صورت شبانه‌روزی سه وعده غذا را تامین می‌کردند. مسئول کمیته تبلیغات ستاد اربعین در خرمشهر، خاطر نشان کرد: درخواست برای خدمت‌رسانی به زوار بیش از این تعداد بود اما قادر به جانمایی بیش از 30 تکیه نبودیم. رویوران تصریح کرد: از این 30 هیت جانمایی شده در یادمان، 19 هیئت خرمشهری، چهار هیئت از آبادان، یک هیئت از ماهشهر، یک هیئت شادگان و یک هیئت نیز از بندرامام بود. رویوران اضافه کرد: به شش هیت نیز از مسیر میدان مقاومت تا پارکینگ فضا داده شد که روزانه 30 هزار پرس غذا از این هیئت‌ها توزیع می‌شود. وی با بیان اینکه این غذاها در خرمشهر پخت می‌شود افزود: فقط چند هیئت در محل پارکینگ اقدام به پخت غذا می‌کردند که مرکز بهداشت بر تمام مراحل پخت و حمل غذا از شهرستان‌های آبادان و خرمشهر و توزیع غذا نظارت می‌کرد. رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر، اقامه نماز جماعت در سه وعده و نحوه‌خوانی مختصر میان دو نماز را به عنوان دیگر برنامه اجرا شده برای زائران اربعین در شلمچه برشمرد و گفت: فضاهای معنوی که توسط سیستم صوتی به صورت متمرکز صورت می‌گیرد، نصب دو LED در منطقه تکایا و در گیت، ساماندهی برای نمایش مستقیم حرم اباعبدالله(ع) و بین‌الحرمین از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد فضای معنوی است. وی همچنین عنوان کرد: حضور امسال شاهد حضور روحانیون برای پاسخ به مسائل شرعی و دینی و برگزاری نمازهای جماعت بوده‌ایم. رویوران با اشاره به توزیع بسته‌های فرهنگی میان زائران، خاطرنشان کرد: بسته‌های فرهنگی ارسالی از تهران و استان همچنین دعای اربعین و زیارت عاشورا که توسط اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر و منطقه آزاد اروند چاپ شده، بین زائران توزیع شد. وی اضافه کرد: بنرها و 500 پرچم نیز از سازمان حج و زیارت کشور فرستاده شد که در مسیر پارکینگ تا پایانه نصب شدند و فضایی معنوی ایجاد کرد. مسئول کمیته تبلیغات ستاد اربعین در خرمشهر به نقل از زائران به توصیف فضای ایجاد شده پرداخت و بیان کرد: از تعدادی زائر شنیدیم که فضای ایجاد شده یادآور نجف تا کربلا است.

*استقرار کادر فوریت‌های پزشکی و نظارت مستمر بر کیفیت موادغذایی در شلمچه مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر، مهمترین اقدامات شبکه بهداشت و درمان در راستای خدمات‌رسانی به زوار را برشمرد و اظهار کرد: از جمله اقدامات انجام‌ شده توسط اداره بهداشت و درمان خرمشهر، استقرار دو کارشناس بهداشت محیط و دو کارشناس مبارزه با بیماری‌ها در مرز و پایانه مسافربری شلمچه و بازدید مستمر از تمام تکایا و هیئت‌های مستقر در شلمچه بوده است. کامران سالمی اضافه کرد: ماموران ما همچنین به کلرسنجی مرتب و روزانه از تمام منابع تامین‌کننده آب مصرفی در شلمچه، نمونه‌برداری روزانه آب آشامیدنی در شلمچه و نمونه‌برداری از تمام تکایا که اقدام به عرضه غذای نذری میان زائران می‌کنند، می‌پردازند. وی ادامه داد: علاوه بر نظارت مستمر بر وضعیت پسماند در شلمچه، کنترل موادغذایی که به صورت بسته‌بندی عرضه می‌شود نیز از نظر تاریخ تولید و انقضا، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر، از اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه برای ممانعت از انتقال بیماری در میان زائران خبر داد و عنوان کرد: اختصاص محل قرنطینه در پایانه مسافربری شلمچه و خروجی مرز شلمچه به‌منظور آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی، بیماریابی و انجام خدمات بهداشتی در قرنطینه مستقر در پایانه مسافری مرز زمینی در شلمچه، از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان در مدت اخیر است. سالمی با اشاره به استقرار کادر پزشکی در این مرز، عنوان کرد: یک پزشک، یک پرستار و هشت تکنسین هر روز در این مکان حضور داشته و دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی نیز به اندازه کافی در اختیار آنها قرار داده شده است.

*اختصاص اعتبار 300 میلیون تومانی برای ساماندهی امور خدمات‌رسانی در شلمچه معاون اداری مالی شهردار خرمشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر، اختصاص امکاناتی از سوی شهرداری این شهر با هدف خدمت‌رسانی به زوار را برشمرد و اظهار کرد: امکاناتی از قبیل استقرار کارگران خدماتی، باکس‌های بزرگ زباله، خودروهای آتش‌نشانی و اتوبوس‌های شهری به منظور انتقال زائران به مرز شلمچه، برپایی ایستگاه صلواتی و ... از جمله کارهایی بود که شهرداری خرمشهر به انجام رساند.  عزیز ساعدی خاطرنشان کرد: از یکم آبان‌ماه سال جاری استارت کار زده شد و تا 26 آذرماه امسال کار ادامه دارد و تمام خدمات به‌صورت 24 ساعته و بدون وقفه ارائه خواهد شد. وی، هزینه‌های صرف شده برای کمیته خدمات‌رسانی ستاد اربعین را حدود 300 میلیون تومان برآورد کرد و گفت: به جز کارهای تبلیغاتی، حدود 300 میلیون تومان هزینه صرف پیمانکار خدمات شهری، تانکر آب، ماشین‌های حمل زباله و باکس‌های خریداری شده، شد. مسئول کمیته خدمات‌رسانی ستاد اربعین شلمچه اضافه کرد: در برخی معابر به جز آسفالت، نیاز به زیرساخت بود که شهرداری خرمشهر، دستگاه‌های سنگین عمران شهری را به‌کار گرفت و همچنین در بحث زیرساخت‌سازی 200 سرویس شن و کوپال هزینه کرد. معاون اداری مالی شهردار خرمشهر با بیان اینکه در بحث سرویس‌دهی سرویس‌های بهداشتی نیز با جدیت ورود کردیم، تصریح کرد: می‌توان به جرات گفت در شلمچه شب‌هایی با جمعیت 40 هزار نفری نیز داشته اما مشکل آب و سرویس‌های بهداشتی نداشتیم و لجن‌کش و سرویس آب فعال بوده است.

*اختصاص 5 چادر با ظرفیت 350 زائر برای اسکان رئیس جمعیت هلال احمر خرمشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار کرد: از ابتدای ماه محرم، جمعیت هلال‌احمر خرمشهر برای خدمت به زائران عتبات عالیات در مرز شلمچه مستقر شد و هم‌اکنون نیز سه پایگاه امدادی ثابت در سه نقطه میدان مقاومت خرمشهر، مسیر تردد زائران منتهی به شلمچه و در مرز شلمچه مستقر است. محمد خیاط‌زاده، فراهم کردن 25 هزار تخته پتو و چادرهای بزرگ برای اسکان زائران از سوی هلال احمر را از جمله خدمات ارائه شده از سوی این سازمان برشمرد و افزود: پنج چادر امدادی با ظرفیت 350 زائر و مساحت 250 متر مربع در مرز شلمچه برپا شده که از این مجموع، دو چادر برای زنان و سه چادر برای مردان اختصاص یافته است. وی ادامه داد: برای جلوگیری از بروز مشکلات پیش‌بینی نشده، کف این چادرها را با کوپال زیرسازی کرده‌ای و همچنین، یک درمانگاه اختصاصی از مرکز استان با کادر متخصص و امکانات درمانی و دو آمبولانس در مرز شلمچه مستقر شده است. *رضایت مردم از نحوه خدمات‌رسانی باقری یکی از زائران حاضر در مرز شلمچه که از یاسوج راهی شده است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این منطقه اظهار کرد: یک‌روز را در مرز گذراندیم و مشکل خاصی نداشته، اما تنها احساس بلاتکلیفی از باز بودن یا بسته بودن مرز آزار دهنده است. یزدانی از اصفهان نیز گفت: به همراه خانواده به اینجا آماده‌ و ساعات زیادی در مرز منتظر نبودیم و همه چیز به رایگان و فراوان برای زائران فراهم است. آمنه آمویی نیز که از مادربزرگ‌های لردگان استان چهارمحال بختیاری است، اظهار کرد: ما زیاد نماندیم اما پسرم دو روز برای کار گذرنامه معطل شد. وی از اشتیاقش برای رفتن به شلمچه گفت و عنوان کرد: پاهایم درد می‌کند اما عشق به اباعبدالله درد را برای من آسان و راحت کرده است. آقایی از شیراز نیز رضایت خویش را از خدمات ارائه شده در مرز شلمچه ابراز کرد و گفت: ما برای خروج دو روز را در مرز گذراندیم اما بسیار راحت بودیم و اینجا از خانه خودمان هم راحت‌تر بودیم، صبحانه نهار و شام آماده بود و دوستان بسیار زحمت می‌کشیدند. *ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای خدمات‌رسانی بهتر عضو تیم امدادی خواهران جمعیت هلال احمر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرز شلمچه اظهار کرد: تیم امداد خواهران از پنجم آذرماه جاری وظیفه اسکان عزیزانی که برای خروج از مرز معطل می‌شدند و اموری همچون دادن پتو و کنترل امنیت چادرها را بر عهده داشت. رضیه سالمی، حضور زائران را در سال جاری باشکوه خواند و عنوان کرد: تعداد افرادی را که در مدت اخیر دیدم بی‌نظیر بود و این توقع می‌رود که تا اربعین اینگونه باشد. وی، نبود زیرساخت‌ها و امکانات کافی و متناسب با تعداد زوار را از نقاط ضعف مهم مرز شلمچه دانست و گفت: عدم وجود امکانات و زیرساخت‌های کافی همچون راه‌های مواصلاتی و تابلو اعلانات در محل یادمان از جمله نقیصه‌ها در مرز شلمچه بود. سالمی خاطرنشان کرد: هر چند که امسال نسبت به سال‌های گذشته سازماندهی‌تر شده بود ولی باز هم، اینک و پس از گذشت چند سال، وجود این مشکلات انتظار نمی‌رود. این عضو تیم امدادی جمعیت هلال‌احمر خواهران، ورود بخش خصوصی را در امر زیرساخت‌سازی در شلمچه به عنوان راهکاری برای رفع مشکلات موجود در این مرز پیشنهاد کرد و افزود: باید به سرمایه‌گذاران اجازه کار داد تا با توسعه زیرساخت‌ها بتوان به خدمات‌دهی بهتر به زوار کمک کرد. وی اضافه کرد: با ورود سرمایه‌گذار می‌توان با یک هزینه کم، زائر را از امکانات بهتر برخوردار و در بحث اسکان به جای اسکان در چادر و با شرایط نسبتا سخت این کار در ساختمان و یا دست کم در ساختمان‌های پیش ساخته انجام گیرد. به گزارش خبرگزاری فارس، امسال مرز شلمچه به مدد تجربه کسب شده در سال‌های گذشته و در سایه تعاون و همدلی مسئولان توانسته کارنامه مثبتی از خویش ارائه کند اما با تمام این اوصاف و حتی ورود تمام قد ستاد راهیان نور و سازمان حج و زیارت کشور برای ساماندهی امور در زمان پیک جمعیت، باز هم از کاستی‌ها و نقاط ضعفی برخوردار بوده و توجه و آینده‌نگری بیشتری را از سوی مسئولان متولی امر برای جلوگیری از تکرار این مشکلات می‌طلبد. ===================== گزارش از: سیده فاطمه هلالات ================= انتهای پیام/72021/ع40

93/09/21 - 13:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن