تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805046338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفيت عظيم اربعين جز با شعور و عشق به خدا به دست نمي آيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آذر ۱۳۹۳ (۱۹:۷ب.ظ)
حجت الاسلام والمسلمين جوادي آملي : ظرفيت عظيم اربعين جز با شعور و عشق به خدا به دست نمي آيد محبت اهل بيت(ع) شور و شعور آفرين است، اربعين و حضور ميليوني مردم در اين مراسم نشان ميدهد که چه ظرفيت عظيمي در اين عشق و محبت است که اين محبت با هيچ چيزي جز معرفت و عشق به ولي خدا بدست نمي آيد.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمين مرتضي جوادي آملي در نشست علمي بررسي «آيين و آداب زيارت، مقايسه وضع مطلوب و موجود» در مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) گفت: زيارت يکي از بنيادي‌تري معارف ديني ما است و به همين دليل نبايد آن را در بعد سطحي نگاه کرد.
توليد علم بايد به شکل بنيادي انجام شود
وي افزود:توليد علم بايد به شکل بنيادي انجام شود و به همين دليل حوزه بايد به شکل جدي در اين عرصه وارد شود، همانگونه که در عرصه فقه امروزه عرصه هاي بسياري را درگير اين علم کرد و مباني اين حوزه ها را بازشناسي نموده است.
استاد حوزه علميه خاطرنشان کرد: از مهمترين مباني شناخت در حوزه زيارت، شناخت مباني علم کلام است؛ زيرا علم کلام نسبت ميان دنيا،‌برزخ و قيامت را شرح مي دهد.
وي گفت: دانش کلام است که رابطه ميان دنيا و قيامت و برزخ را شرح مي دهد به همين جهت است که تا زماني که رابطه ميان دنيا و برزخ تبيين نشود مسأله زيارت حل نمي‌شود.
ائمه(ع) ناظر به اعمال ما هستند
حجت‌الاسلام والمسلمين جوادي آملي يادآورشد: اين نگاه کلامي است که به ما مي گويد ائمه طاهرين(ع) زنده هستند و در زيارت اين مسئله براي تشيع يک اصل کلي و جامع است؛ وقتي زنده بودن ائمه(ع) براي ما محرز است مي توانيم به اين نتيجه برسيم که ائمه ناظر به اعمال ما هستند.
وي گفت: در معارف اهل بيت(ع) تنها توجه به اين مسئله است که باعث کمال زيارت مي شود؛ اين شناخت کلامي باعث مي شود که ما ائمه (ع)را ناظر به رفتار و اعمال خود بدانيم و به حق و مقام حضرات، معرفت داشته باشيم و شرط کمال زيارت، معرفت است.
به دانش کلام در حد علم فقه توجه شود
اين استاد حوزه با اشاره به اين مطلب که دانش کلام است که نشان مي دهد، عالم آخرت عالم ابديت است و در دنياي آخرت حيات غالب و مرگ مغلوب است، تصريح کرد: در معرفت کلامي شيعه زيارت يک رابطه دو طرفه است و معرفت داشتن زائر اين رابطه را ايجاد مي کند؛اگر دانش کلام در حد علم فقه به ميدان بيايد، علما و دانشمندان بسط انديشه را داشته باشند، ديگر فردي هنگام نماز کنار ضريح نخواهد ماند، ولي اين دانش به چه ميزان به صحنه آمده است.
وي گفت: دين امري است که بايد آن را با عقل و قلب و جان پذيرفت، دين معرفتي و عقلاني است که شناخت معصوم را مقدور مي سازد؛ عقل است که براي خرافات تنگا مي سازد و اجازه سيطره خيالات و وهميات را نمي دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمين جوادي آملي اظهارکرد: انسان کامل است که حقيقت معصوم(ع) و جايگاه خليفة الله را بيان مي‌کند و به همين خاطر است که اين زيارات در خصوص حضرات ائمه(ع) بيان شده است و در زيارت نامه خواني ها از اين طريق معرفت کسب مي کنيم.
وي گفت: انسان همه کمالات حقيقي را از انسان کامل و حضرات اهل بيت(ع) فرا مي گيرد و اين بدان معني نيست که کاملا مثل آنها خواهيم شد، بلکه ما کمالات را با معرفت به اهل بيت(ع) از آنها مي گيريم.
حوزويان محور باشند
اين استاد حوزه بر لزوم تاثيرگذاري هرچه بيشتر حوزه در همه عرصه ها در جامعه تاکيد کرد و افزود: در مجالس اهل بيت(ع) اين حوزويان هستند که بايد محور باشند نه اينکه برخي طلاب در مجالس دنباله روي مداحان باشند؛ همه ما خادم اهل بيت(ع) هستيم و اين خدمت را هر کسي با توان و تخصص و گرايش خود مي تواند انجام دهد.
وي گفت: محبت اهل بيت(ع) شور و شعور آفرين است و همين اربعين و حضور ميليوني مردم در اين مراسم نشان ميدهد که چه ظرفيت عظيمي در اين عشق و محبت است که اين محبت با هيچ چيزي جز معرفت و عشق به ولي خدا بدست نمي آيد.
زيارت هويت ماست
حجت الاسلام والمسلمين جوادي آملي خاطرنشان کرد: نبايد فراموش کنيم که عقل و دانش است که معيارهاي حقيقي را مشخص مي کند؛ عقل و دين و دانش اثبات کننده حقانيت زيارتي است که بايد با جان و عشق آن را حفظ کنيم ،زيرا زيارت هويت ماست.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن