تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805434886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش سنا در مورد شکنجه های سیا ؛اهداف و تبعات


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گزارش سنا در مورد شکنجه های "سیا" ؛اهداف و تبعات تهران-ایرنا- انتشار گزارش شیوه های بازجویی و شکنجه سازمان مرکزی جاسوسی این کشور(سیا) از مظنونان توسط مجلس سنای آمریکا و واکنش های داخلی و خارجی به این گزارش ،باعث بروز گمانه زنی هایی در باره اهداف و تبعات این اقدام شده است.


منتخبی از اعضای کمیسیون اطلاعات مجلس سنا متشکل از دمکرات های این مجلس شامگاه سه شنبه (18 آذر/9 دسامبر) گزارشی از برنامه "بازجویی و تحقیقات" سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا (سیا) منتشر کردند که بر اساس آن سازمان سیا پس از حادثه 11 سپتامبر 2001 از روش هایی استفاده کرده که به معنای واقعی شکنجه دانسته می شود.
این گزارش که با بررسی بیش از 6 میلیون سند سازمان سیا تهیه شده است، خلاصه ای از گزارش اصلی شش هزار و هفتصد صفحه ای است که همچنان محرمانه باقی مانده و سنا تنها اجازه انتشار این خلاصه را در آخرین روزهایی داد که دمکرات ها اکثریت را در مجلس در اختیار دارد.
بر اساس نتایج انتخابات میان دوره ای در ماه نوامبر (آبان)، جمهوری خواهان توانستند اکثریت مجلس سنا را به دست آورند و از آنجا که اکثریت در مجلس جمهوری خواهان را نیز از قبل در دست داشتند ، در کنگره جدید نیز دارای اکثریت هستند.

*** واکنش جمهوری خواهان به گزارش/ دمکرات ها با انگیزه سیاسی دستور انتشار گزارش را دادند

با آنکه "جان مک کین" سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا تا حدی از این گزارش حمایت کرد و آن را "داروی تلخی" خواند ، به این امر نیز اذعان کرد که گزارش یادشده می تواند اعتبار و منافع امنیتی آمریکا را در عرصه جهانی مخدوش سازد.
"لیندزی گراهام" سناتور جمهوری خواه نیز زمان ارائه این گزارش از سوی دمکرات ها را با انگیزه های سیاسی دانست و گفت گزارش یادشده منافع آمریکا را در جهان آسیب می رساند. وی گفت زمان انتشار گزارش از این جهت که با روند افزایشی تروریسم روبرو هستیم ،زمان خوبی نیست.
سناتور "ساکسی چامبلیس" یکی از اعضای جمهوری خواه کمیسیون اطلاعات مجلس سنا و پنج سناتور جمهوری خواه دیگر گزارشی یکصدصفحه ای در مخالفت با گزارش سنا در مورد سیا منتشر کرده اند. این تعداد از نمایندگان جمهوری خواهان گزارش شش هزار صفحه ای دمکرات های مجلس سنا را تلاشی در جهت منافع این حزب و تحریف واقعیات دانستند.

***شکنندگی موقعیت آمریکا در عرصه جهانی/ واکنش مقام سازمان ملل

انتشار این گزارش در آخرین روزهای سال جاری میلادی به ویژه با مخالفت های تلویحی کاخ سفید از جمله سخنان "جاش ارنست" سخنگوی این کاخ مبنی بر افزایش خطر امنیتی علیه تاسیسات و افراد آمریکایی به دلیل این گزارش و آماده باش شش هزار تفنگدار نیروی دریایی آمریکا مستقر در خاورمیانه و اروپا موقعیت متزلزل امریکا در جهان خبر می دهد که کاخ سفید نیز از آن مطلع است.
افزون بر این به مقام های سفارتخانه های آمریکا در اروپا، خاورمیانه و سراسر جهان دستور داده شده تمام تحرکات را زیرنظر داشته باشند، سخنگوی سفارت آمریکا در لندن نیز گفت که وزارت خارجه به آنها دستور داده وضعیت امنیتی ساختمان را بررسی کنند.
"بن امرسون" ، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر و تروریسم تاکید کرده است علاوه بر مجازت افسران سازمان سیا و مدیران مربوط به این سازمان که در ارتکاب این جنایات دست داشته اند آن دسته از اعضای دولت جرج بوش که به نوعی از جنایات مطلع بوده یا دستور آن را داده اند، نیز باید مجازت شوند.

**** هزینه های برنامه بازجویی و تحقیق/ لابی شرکت های خصوصی

به نوشته نشریه آمریکایی "فوربس" گزارش مجلس سنا از روش های شکنجه سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا سیا نشان می دهد این سازمان برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود از لابی شرکت های خصوصی آمریکا و با برخورداری از منابع مالی گسترده استفاده کرده است.در مجموع این برنامه بیش از 300 میلیون دلار هزینه در بر داشته است.
دو روانشناس بازنشسته نیروی دریایی آمریکا که در زمان اجرای برنامه شرکتی برای خود تاسیس کرده بودند بر اساس قراردادی با سازمان سیا برای اجرای برنامه یادشده 180 میلیون دلار گرفته اند.
این شرکت افسران بازنشسته سازمان سیا را استخدام کرده و از آنها برای عملیات روانی، بازجویی، حفاظت و حتی شکنجه هایی مانند حس خفگی استفاده می کرده است.
غیر از این مقام های سازمان سیا برای دستگیری بعضی از مظنونان به اقدامات تروریستی به مقامات کشورهایی که مظنون شهروند آن کشور بوده ،رشوه می داده اند. پرداخت رشوه به مقامات دولت های خارجی در حالی انجام می شد که وزارت دادگستری آمریکا در حال اجرای روایت بازنگری شده ای از قانون مبارزه با روش های فساد خارجی بود و در این راه بسیاری از شرکت های آمریکایی را که با اهداف تجاری به مقامات دولت های خارجی رشوه می دادند مورد تعقیب و در نهایت مجازت قرار می دهد.

***واکنش جاسوسان پیشین سیا به واکنش/ جان هزاران آمریکایی را نجات دادیم

خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد: جاسوسان سابق سیا دیروز ( سه شنبه) با ایجاد یک پایگاه اینترنتی با آدرس CIAsavedlives.com تلاش کردند در مقابل اقدام سنا در انتشار گزارشی از شیوه های شکنجه در زندان های مخفی آمریکا، دست به ضد حمله بزنند.
بر پایه این گزارش، هدف این اقدام نه مخالفت با توسل به شیوه های وحشیانه بازجویی بلکه مطرح کردن توجیه موثر و قانونی بودن این دست از اقدامات است.
مسوولان سابق سیا در واکنش به گزارشی که یکی از بندهای آن سیا را به ارائه اطلاعات نادرست به مقامات آمریکا، کنگره و آمریکایی ها متهم می کند، خاطر نشان کرده اند برنامه این سازمان جاسوسی کاملا با مجوز مقام های بلند پایه کاخ سفید، شورای امنیت ملی و وزارت دادگستری اجرا شده است.
"جورج تنت" رییس سابق سازمان سیا در مطلبی در این سایت، ادعا کرده است اقدامات این سازمان علیه افراد مظنون و بازداشت شدگان آن هم در زمانی که آمریکا با تهدید جدی مواجه بوده، زندگی مردم آمریکا را نجات داده و از بروز حمله تروریستی وسیع در خاک این کشور جلوگیری کرده است.
اروپام**9157**9053** 5981


19/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن