تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802882870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث شهرک زایر پنج هزار میلیارد ریال برای قم سود آوری دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس شورای شهر قم: احداث شهرک زایر پنج هزار میلیارد ریال برای قم سود آوری دارد قم - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به در دستور کار بودن احداث شهرک زایر گفت: احداث این شهرک پنج هزار میلیارد ریال سود و منفعت اقتصادی برای این شهر به همراه دارد.


به گزارش ایرنا، «ولی الله بیاتی» سه شنبه شب در جلسه ماهیانه دبیرخانه فعالان اقتصادی قم اظهار داشت: در این شهرک که به عنوان طرح مشترک شورای شهر و شهرداری مطرح است، پنج هزار واحد مسکونی ساخته می شود.
وی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری قم قصد دارد تا با تاسیس دفاتری در شهرهای مختلف کشور اقدام به فروش واحدهای این شهرک به عنوان اقامتگاه دایمی زایران کند.
بیاتی قم را نه تنها یک کلانشهر بلکه یک «جهان شهر شیعی» معرفی کرد و افزود: برای اثبات این ادعا در عمل و رفتار و همچنین خارج کردن آن از حرف و سخن باید همه دستگاه ها متحد شده و برای رشد قم در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی بکوشند.
رییس شورای شهر قم سرمایه گذاری اقتصادی در این شهر را یک اقدام معنوی دانست و افزود: مجموعه مدیریت شهری در تلاش است، تا با تدارک کارهای بزرگ و گسترده یک انقلاب و تحول اساسی را در این شهر پدید آورد.
وی همچنین با اشاره به فعالیت های شورای اسلامی شهر قم در دوره چهارم، خاطرنشان کرد: بدون شک یکی از بهترین اقدامات این شورا از آغاز تاکنون انتخاب شهردار قم بوده است.
وی با بیان این که پس از این انتخاب، شورا و شهرداری اقدام به آسیب شناسی دقیق سرمایه گذاری برای پروژه های عمرانی قم کردند، افزود: مجموعه مدیریت شهری قم به این نتیجه رسید که برای جذب سرمایه به لحاظ دیدگاهی از جانب شورای شهر و همچنین از نظر اجرایی از طرف شهرداری اشکالاتی وجود دارد.
بیاتی با اذعان به این که اعضای شورا برای حل این معضل اقدام به تضمین کردن نرخ سود سرمایه گذاران کردند، افزود: اعضای شورا به این نتیجه رسیدند در صورتی که سرمایه گذاران از سرمایه گذاری خود در قم سود ببرند و منافعشان تامین شود، این شهر نیز سود خواهد برد.
وی با اشاره به تعیین نرخ سود 30 درصدی برای سرمایه گذارانی که قصد مشارکت در هر یک از پروژه های عمرانی و شهری قم را دارند، افزود: شهرداری قم نیز با آسیب شناسی هایی که انجام داد، به منظور کسب رضایتمندی سرمایه گذاران اقدام به کم کردن فرآیند قانونی سرمایه گذاری در قم کرد.
رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به در حال ساخت و آماده سازی بودن دفتر پیشخوان سرمایه گذاری در قم تصریح کرد: با راه اندازی این دفتر هر سرمایه گذاری که وارد قم شود بدون هیچ گونه معطلی می تواند ضمن آگاهی از پروژه های عمرانی و همچنین توجیه اقتصادی و نرخ سود تعیین شده برای آنها، کارهای قانونی مربوط به پروژه مورد نظر را به سرعت و با سهولت کامل انجام دهد.
وی با اشاره به بدهکاری 6 هزار میلیارد ریالی شهرداری قم به بانک ملی در زمینه سود حاصل از فروش اوراق مشارکت برای پروژه بلوار پیامبر اعظم(ص)، خاطر نشان کرد: کسانی که مدام مساله بدهکار بودن شهرداری را مطرح و آن را برای این نهاد یک ضعف تلقی می کنند، باید روی دیگر سکه که همان افتتاح پروژه چند هزار میلیاردی پیامبر اعظم است، را نیز مطرح نمایند.
وی همچنین با اشاره به پروژه قطار شهری قم خاطر نشان کرد: برای تسریع در اجرای این پروژ وام 500 میلیارد ریالی از بانک شهر دریافت شده است.
بیانی افزود: بدون شک این پروژه و پروژه های مشابه نظیر قطار سریع السیر تهران - اصفهان می تواند با کم کردن مسافت بین قم و دو استان همجوار یعنی تهران و اصفهان علاوه بر افزایش تعداد زایران در طول سال، مدت زمان اقامت آنها را نیز در قم افزایش دهد.
رییس شورای اسلامی شهر قم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر سیاسی نبودن کار مجموعه مدیریت شهری، تصریح کرد: هیچ کدام از اعضای شورا شهر و همچنین شهردار نباید در مسایل سیاسی و جناحی ورود پیدا کنند چرا که کار این مجموعه تنها عمران و آبادانی شهر و خدمت رسانی به مردم است.

* سود سرمایه گذاری در پروژه های قم، از سپرده گذاری در بانک ها بیشتر است
عضو هیات نمایندگی اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست گفت: سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی قم سود بیشتری از سپرده گذاری در بانک ها به همراه دارد.
«ابوالفضل حجازی» اظهار داشت: بدون شک پروژه های عمرانی خوبی برای سرمایه گذاری در قم وجود دارد.
دبیر فعالان اقتصادی قم همچنین ضمن تاکید بر مشارکت سرمایه داران و دارندگان وجوه چند میلیاردی در بانک ها در پروژه های عمرانی قم، تصریح کرد: هم اکنون سپرده های 50 میلیارد ریالی به بالای زیادی در بانک های قم به عنوان سپرده گذاشته شده است، ولی منفعت صاحبان این سپرده ها ایجاب می کند، که سرمایه خود را به جای سپرده گذاری در بانک در پروژه های عمرانی قم هزینه کنند.
وی با تاکید بر اولویت قرار دادن سرمایه گذاران داخلی برای پروژه های عمرانی در قم افزود: اشتیاق و علاقه فراوانی در نزد سرمایه گذاران خارجی بویژه ایرانیان مقیم انگلیس برای سرمایه گذاری در قم وجود دارد.
حجازی با اشاره به سخنان اخیر خود در پارلمان انگلیس و مطرح کردن بحث تحریم ها علیه ایران، تصریح کرد: به رغم مخالفت های مقامات انگلیسی از سخنرانی من در پارلمان این کشور، این سخنرانی انجام و مقامات این کشور در خصوص علت اعمال تحریم علیه ایران به شدت مورد سوال و بازخواست قرار گرفتند.
این عضو اتاق بازرگانی ایران همچنین با بیان این که به دنبال این سخنرانی مقامات انگلیسی در پارلمان این کشور به ناچار ظالمانه بودن تحریم علیه مردم ایران را تایید کردند، افزود: مقرر شد هیات 20 نفره ای متشکل از سرمایه گذاران این کشور برای سرمایه گذاری در پروژه های مختلف قم سفر کنند.
این فعال اقتصادی تصریح کرد: اکنون تعاملات خوبی بین فعالان اقتصادی قم و سرمایه گذاران انگلیسی بوجود آمده و به تازگی دو ایرانی مقیم این کشور پس از بررسی وضعیت قم و پروژه های در حال اجرا در آن حاضر به سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی برای پروژه مترو شدند.
دبیر فعالان اقتصادی قم ضمن انتقاد از برخی سخنان مبنی بر سودآور نبودن سرمایه گذاری در قم، افزود: بدون شک سرمایه گذاری در قم بیشترین ارزش افزوده را در کشور دارد، به نحوی که نرخ سود سرمایه گذاری در پروژه های این استان حتی تا 50 درصد نیز قابلیت افزایش دارد.
7403/ 550/2025


19/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن