تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803888117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنیانگذار ورزش جدید ایران در گذشت/شکسته شدن رکورد پرش با نیزه جهان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تقویم تاریخ در آیینه ورزش؛
بنیانگذار ورزش جدید ایران در گذشت/شکسته شدن رکورد پرش با نیزه جهان
امروز چهارشنبه 19 آذر 1393 هجری شمسی برابر با 17 صفر 1436 هجری قمری و 10 دسامبر 2014 میلادی است.


به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 67 سال پیش در چنین روزی منوچهر مهران یکی از بنیانگذاران ورزش جدید ایران و موسس باشگاه نیروراتی که اکثر قهرمانان ایران در سال‌های 1322 تا 1330 عضو آن بودند براثر عارضه قلبی درگذشت. او یکی از چهره‌های زحمت کش ورزش نو ایران بود 61 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال باشگاه‌ها و دسته جات آزاد تهران، تیم شاهین و تیم شرق در برابر هم قرار گرفتند که تیم شاهین توانست با نتیجه 2 بر صفر تیم شرق را شکست دهد گل‌های تیم شاهین را مسعود برومند و  محمود شکیب در دقایق 19و48 زدند این مسابقه در ورزشگاه امجدیه تهران برگزار شد.

59 سال پیش در چنین روزی مسابقات دو و میدانی آموزشگاه‌های ایران در ورزشگاه امجدیه برگزار شد. در این مسابقات صد هزار ورزشکار از 44 دبیرستان شرکت داشتند در دو 1500 متر محمود خلیل رضوی دانش آموز دبیرستان محسنی به مقام نخست رسید او دو سال بعد در بازی‌های آسیایی 1958 توکیو در همین ماده مدال طلا گرفت و در دو 800 متر مقام دوم را بدست آورد و برنده مدال نقره شد.

55 سال پیش در چنین روزی تیم ملی دوچرخه سواری ایران در مسابقات دوچرخه سواری دور مصر شرکت کرد در تیم ایران ماشاءالله امینی سرور، هاشم راستی، آقا غفار و ابوطالب حضور داشتند تیم ایران در این مسابقات به مقام ششم دست یافت و تیم آلمان شرقی مقام نخست این مسابقات را کسب کرد.

53 سال پیش در چنین روزی در مسابقات وزنه برداری قهرمانی ایران در دسته مگس وزن فریدون سامانی از قم با بلند کردن 235 کیلوگرم وزنه در مجموع اول غلامحسین ملکی از قزوین دوم و گرگین شاه نظریان از تبریز سوم شد در دسته خروس وزن نادر جعفرزاده از مسجد سلیمان با بلند کردن 275 کیلوگرم وزنه در مجموع اول، عبدالرحیم صفا از اهواز دوم و مرتضی حنیف زاده از اصفهان سوم شد.

48 سال پیش در چنین روزی مسابقات قهرمانی تنیس روی میز باشگاه‌ها و دسته جات آزاد استان تهران برگزار شد و تیم شعاع به مقام نخست این مسابقات دست یافت سپس از تیم شعاع، تیم‌های استقلال و دارایی به ترتیب دوم و سوم شد اعضا تیم شعاع هوشنگ بزرگ زاده، رضا تهرانی، فرخ رستم زاده و جواد حاجی‌ها بودند.

همچنین 48 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در نخستین مسابقه خود در چارچوب رقابت‌های فوتبال پنجمین دوره بازی‌های آسیایی بانکوک در برابر تیم فوتبال مالزی 2 بر صفر پیروز شد این مسابقه در حضور 20 هزار تماشاگر برگزار شد گل‌های تیم ایران را حمید شیرزادگان و همایون بهزادی در دقایق 18 و 55 زدند. در تیم ملی ایران علی جباری، اسماعیلی، جلال طالبی، حمید امین خواه، محمد حسن حبیبی، عرب، عزیز اصلی، گودرز حبیبی، حمید شیرزادگان، فرامرز ظلی، عبداله ساعدی، اکبر افتخاری، پرویز میرزا حسنی، حمید جاسمیان، فرزامی و همایون بهزادی حضور داشتند.

47 سال پیش در چنین روزی در یک مسابقه دوستانه فوتبال 2 تیم بصره عراق و تهران جوان برابر هم قرار گرفتند و تیم بصره 2 بر یک تیم تهران جوان را شکست داد. این مسابقه در حضور 2 هزار تماشاگر در ورزشگاه امجدیه و به داوری داوود حیدری انجام شد.

36 سال پیش در چنین روزی یاشیفکو قهرمان پرش ارتفاع شوروی در مسابقات قهرمانی این کشور با عبور از مانع دو متر و 36 سانتی متر توانست یک سانتی متر رکورد جهان این ماده را افزایش دهد و رکورددار جهان شود.

در سال 1978 در چنین روزی در دیدار نهایی شصت و هفتمین دوره رقابت‌های تنیس جام دیویس آمریکا 4 بر یک بریتانیا را مغلوب کرد.

در سال 1980 در چنین روزی لدلی کینگ مدافع اسبق تیم ملی فوتبال انگلیس متولد شد. وی که در رده باشگاهی طی سالهای 1999 تا 2012 در تاتنهام بازی کرد هم اکنون به عنوان سفیر باشگاه مشغول به کار است. لدلی کینگ در سال 2009 از سوی روزنامه تایمز در فهریت 25 بازیکن برتر تاریخ باشگاه تاتنهام قرار گرفت. وی که به سبب مصدومیت از عرصه فوتبال در نقش بازیکن کناره گیری کرد طی سالهای 2002 تا 2010 در 21 بازی برای تیم ملی انگلیس 2 گل زد.

در سال 1987 در چنین روزی گوانزالو هیگوایین مهاجم تیم فوتبال آرژانتین و عضو کنونی باشگاه ناپولی درشهر برست فرانسه متولد شد. وی که به لقب پیپا معروف بود به دلیل سرعت بالا و توانایی‌های تکنیکی یکی از مهاجمین تأثیرگذار فوتبال جهان بود. هیگوایین در رده باشگاهی سابقه بازی در تیم‌های گوناگونی را دارد.

در سال 1349 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در ششمین دوره بازی‌های آسیایی مقابل اندونزی به تساوی 2- 2 رسید. در این دیدار که با حضور 10 هزار تماشاگر انجام شد ابراهیم آشتیانی و اصغر شرفی گلزنان تیم ایران بودند.

در سال 1363 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در آخرین مسابقه مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سنگاپور مقابل تیم میزبان با تساوی 1-1 متوقف شد. در این بازی که با حضور بیست هزار تماشاگر انجام می‌شد شاهرخ بیانی از روی نقطه پنالتی تنها گل ایران را به ثمر رساند.

در سال 1377 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدارش در مرحله دوم بازی‌های آسیایی 1998 بانکوک مقابل تاجیکستان به برتری 5 بر صفر رسید. در این مسابقه علی دایی دو گل و کریم باقری، محمد خاکپور وعلی موسوی هر کدام یک گل برای تیم ایران به ثمر رساندند.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن