تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819178237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سایه ناامنی بر سر سفارتخانه‌های آمریکا/ هشدار جدی به شهروندان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: سایه ناامنی بر سر سفارتخانه‌های آمریکا/ هشدار جدی به شهروندان


به دنبال انتشار گزارش روش‌های شکنجه «سیا»، سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای افغانستان، پاکستان و تایلند با صدور بیانیه‌ای از شهروندان آمریکایی خواستند به دلیل احتمال تظاهرات ضدآمریکایی تا جایی که می توانند از خانه‌های خود خارج نشوند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از فارس، بعد از آنکه کمیته اطلاعات سنا، خلاصه‌ای از گزارش بیش از شش هزار صفحه‌ای خود از روش‌های شکنجه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» را منتشر کرد، وزارت خارجه آمریکا هشدارهای امنیتی جدیدی صادر کرد و از مردم آمریکا درخواست شده است تا از شلوغی‌ها دوری کنند و به حالت آماده‌باش باشند.

سفارت‌های آمریکا در کشورهای افغانستان، پاکستان و تایلند بعد از انتشار این گزارش، چنین هشدارهایی را صادر کردند.

در این بیانیه‌ هشدار داده شده است که شهروندان آمریکا در کشورهای نامبرده، «می‌بایست آگاه باشند که انتشار نسخه‌های غیرمحرمانه از گزارش سنا درباره شیوه‌های شکنجه سیا می‌تواند موجب بروز تظاهرات ضدآمریکایی و خشونت علیه آمریکا و منافع این کشور و شهروندان آمریکایی شود.»

سفارتخانه‌های آمریکا از شهروندان آمریکایی خواستند که از حضور در هرگونه تجمعات اعتراضاتی جلوگیری کنند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که شهروندان آمریکایی در کشور پاکستان اوضاع را از طریق رسانه محلی و وب‌سایت سفارت آمریکا در این کشور دنبال کنند و سعی کنند حدالامکان از خانه‌های خود خاجر نشوند و احتیاط پیشه کنند و از حضور در تجمعات بزرگ دوری جویند.

زندان های مخفی سیا

زندان های مخفی سیا

یکی از زندان های مخفی «سیا» در تایلند بوده است و البته در نسخه منتشر شده سنا نامی از کشورهایی که زندانهای مخفی سیا در آنجا بودند، برده نشده است. این مکان‌ها پیشتر در رسانه‌ها گزارش شده است.

روز جمعه، ستاد مشترک ارتش آمریکا یک پیام هشدار به تمامی فرماندهان نظامی آمریکا در سراسر جهان ارسال کرد تا در آستانه انتشار گزارش روش‌های شکنجه زندانیان توسط سیا، به حالت آماده‌باش درآیند.

کمیته اطلاعات سنای آمریکا روز سه‌شنبه پس از 4 سال کش و قوس و پس از حذف بخش‌های زیادی از مستندات شکنجه مظنونین اقدامات تروریستی توسط آژانس مرکزی اطلاعات این کشور، گزارشی 499 صفحه‌ای در این رابطه منتشر کرد. به گفته «دایان فینشتین» این گزارش با بررسی بیش از 6 میلیون سند سازمان سیا تهیه شده است.

هرچند این گزارش خلاصه‌ای است از گزارشی 6700 صفحه‌ای، اما مروری بر همین گزارش هم گوشه‌ای از اقدامات غیرانسانی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده را برملا می‌کند. اقداماتی که به بهانه مبارزه با تروریسم و شناسایی عوامل حادثه حمله به برج‌های دو قلو مرکز تجارت جهانی صورت گرفته است.


چهار شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن