تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804598749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا برنامه موشکي ايران نظارت بردار نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آذر ۱۳۹۳ (۹:۱۱ق.ظ)
جوان: چرا برنامه موشکي ايران نظارت بردار نيست
به گزارش خبرگزاري موج، روزنامه جوان چنين نوشت:
نظارت، کنترل و محدود سازي برنامه موشکي جمهوري اسلامي از اهداف راهبردي غرب در کنار موضوعاتي چون کنترل هسته اي قرار دارد. در اظهار نظر هاي مقامات امريکايي، اروپايي و صهيونيستي، به کرات اين نوع هدف گذاري در قبال بر نامه موشکي ايران ملاحظه مي شود.
اين نوع موضع گيري ها سؤالات فراواني را در اذهان کار شناسان پديد مي آورد که مهم ترين اين سؤالات، چرايي تمرکز غرب بر قدرت موشکي ايران است. اهميت اين سؤال آنگاه بهتر فهم مي شود که توجه کنيم، اخيراً برخي از مقامات و صاحب نظران غربي و خصوصاً امريکايي، بيان داشته اند که کنترل بر نامه موشکي ايران مهم تر از بر نامه هسته اي ايران است!
براي پاسخ به اين سؤال دو گزاره زير را مي توان مورد توجه قرار داد:
1- غرب از آن جهت نگران بر نامه موشکي ايران است که پيش بيني مي کند در آينده جمهوري اسلامي در پر تو همين قدرت موشکي، کشور هاي اروپايي و امريکا را مورد هدف قرار دهد و امنيت آنان را به خطر اندازد.
2- غرب نگران آن است که جمهوري اسلامي در پر تو توسعه قدرت موشکي بالا، به يک قدرت باز دارندگي نظامي پايدار و اطمينان بخش دست يابد و جرئت تهاجم به خود را در پر تو همين قدرت موشکي از تمامي دشمنانش سلب نمايد.
سؤال اکنون اين است که کدام گزاره در مورد نگراني هاي غرب و خصوصاً امريکا در قبال بر نامه موشکي ايران صحيح است. نگارنده بر اين اعتقاد است که غرب از بابت گزاره اول هيچ نگراني ندارد. غربي ها به خوبي مي دانند که ايراني ها بر اساس اعتقادات ديني و مذهبي از يک طرف، به استناد سوابق تاريخي و روحيات ملي از طرف ديگر، به هيچ وجه اهل تجاوز و لشکر کشي به ديگر کشور ها و راه انداختن جنگ با نگاه توسعه طلبانه نيستند.
بنابر اين نگراني غربي ها گزاره دوم است و آنان به شدت تلاش مي کنند شايد بتوانند از دستيابي جمهوري اسلامي به يک قدرت باز دارندگي پايدار و اطمينان بخش جلو گيري کنند. البته بايد به غربي ها گوشزد کرد که در پر تو مجاهدت هاي خاموش و کار هاي شبانه روزي فرزندان ملت ايران، اکنون جمهوري اسلامي به چنين قدرتي دست يافته است و در پر تو همين قدرت، تمامي تهديدات نظامي امريکا و رژيم صهيونيستي عليه ملت ايران غير معتبر شناخته مي شود. بر اين اساس غربي ها در تلاشند تا بتوانند شايد زمينه هاي نظارت، کنترل و محدود سازي بر نامه موشکي ايران را با ابزار تهديد ها و تحريم ها فراهم سازند و از اين رهگذر قدرت باز دارندگي نظامي ايران را مخدوش نمايند. کساني بحث کنترل بر نامه موشکي ايران را مطرح مي سازند که هر از چندي جمهوري اسلامي ايران را به اقدام نظامي تهديد مي کنند، لکن جرئت عملي سازي تهديد خود را ندارند. کشور هايي که جمهوري اسلامي ايران را يک مانع اساسي و بزرگ بر سر راه سلطه جويي ها و زياده خواهي هاي خود در جهان و مي بينند، تضعيف قدرت دفاعي ايران را يک ضرورت مي دانند و در همين راستا بر کنترل بر نامه موشکي جمهوري اسلامي تمرکز مي کنند.
اين کشور ها تصور مي کنند راه نهايي بر داشتن مانع ايران از سر راه، يک تهاجم نظامي است و لازمه اين تهاجم، کنترل بر نامه موشکي جمهوري اسلامي به بهانه هاي گوناگون مي باشد. آنان اينگونه به موضوع مي انديشند که اگر در اين مقطع زماني نتوانند بر نامه موشکي ايران را در کنار بر نامه هسته اي با ابزار فشار تحريم ها کنترل و محدود سازند، بايد براي هميشه فکر حمله نظامي به ايران را از ذهن خود خارج کرده و جمهوري اسلامي را به عنوان يک قدرت مؤثر نه تنها منطقه اي، بلکه يک قدرت تعيين کننده جهاني به رسميت بشناسند. براي اينکه صحت گزاره دوم با استدلال مستحکم شود، توجه به نگاه غرب و خصوصاً امريکايي ها و صهيونيست ها به تأسيسات غني سازي اورانيوم در فردو، کفايت مي کند. غرب وقتي به اجبار غني سازي در ايران را به اجمال پذيرفت، تأکيد بر آن داشت و دارد که غني سازي در نطنز باشد و در فردو نبايد تأسيسات غني سازي باشد. يکي از موارد اختلافي در مذاکرات يک سال گذشته، موضوع فردو از همين منظر بود.
حال سؤال اين است که اگر غربي ها و امريکايي ها، اصل غني سازي و برخورداري ايران از چرخه سوخت هسته اي را پذيرفته اند، به چه دليل اصرار دارند که اين غني سازي نبايد در فردو باشد و ايران بايد فقط تأسيسات غني سازي نطنز را نگه دارد و فردو را تعطيل نمايد؟ بررسي هاي کارشناسي در اين خصوص، نشان مي دهد که دليل اصرار امريکايي ها و متحدينشان از جمع آوري تأسيسات هسته اي در فردو و تعطيل کردن آن، آسيب ناپذيري اين تأسيسات در هر نوع حمله هوايي و موشکي است!
آري آنان در حالي که پاي ميز مذاکره جدي غني سازي را براي جمهوري اسلامي مي پذيرند، اما از همين الان به گونه اي به اين موضوع نگاه مي کنند که اين غني سازي بايد در محلي باشد که اگر لازم شد، روزي بتوانند با حملات موشکي و هوايي آن را نابود کنند!
حال که اين موضوع روشن است که غربي ها همواره فکر تجاوز نظامي به ايران را در سر مي پرورانند، بايد بدانند که جمهوري اسلامي، هرگز بر سر قدرت دفاعي ملت ايران با آنها معامله نخواهد کرد و همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند، توقع کنترل و محدود سازي برنامه موشکي ايران، يک توقع احمقانه و ابلهانه است.
نويسنده: دکتر يدالله جواني













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن