تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819071498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ژنرال عون: برای نجات لبنان آماده مذاکره با هرطرفی هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: لبنان 200 روز بدون رییس جمهور ژنرال عون: برای نجات لبنان آماده مذاکره با هرطرفی هستیم بیروت – ایرنا – ژنرال « میشل عون» رییس فراکسیون تغییر و اصلاح در مجلس لبنان تاکید کرد که « برای نجات جمهوری لبنان آماده مذاکره و گفت وگو با هر طرفی هستم وگرنه در میدان مبارزه انتخاباتی باقی خواهم ماند».


به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی السفیر در شماره روز چهارشنبه خود نوشت که ژنرال عون در حالی این سخن را بعداز نشست دیروز فراکسیون تغییر و اصلاح اعلام کرد که « جان فرانسوا جیرو» فرستاده فرانسه درصدد ایجاد شکافی در دیوار بحران انتخاب رییس جمهوری لبنان است و در این زمینه تماس هایی با تهران و ریاض هم برقرار کرده و این تماس ها ادامه خواهد یافت.
فرانسوا جیرو در دو روز گذشته با مقامات رسمی و حزبی لبنان دیدار کرده است.
وی با « عمار الموسوی» مسئول روابط خارجی حزب الله لبنان نیز دیدار و گفت و گو کرد.
ژنرال عون در ابتدای گفت وگو با خبرنگاران ، ضمن تشریح روند بازگشت خود از تبعید 15 ساله در فرانسه به لبنان و از سرگیری فعالیت های سیاسی و اجتماعی در لبنان ، گفت: لبنان هنوز قانون انتخابات ندارد، با فساد مبارزه نمی شود، نفت استخراج نمی شود، لوله انتقال گاز کشیده نشده ، خسارت مالی 28 میلیارد دلاری در صنعت برق وجود دارد،و مردم بابت این کوتاهی ها باید هزینه بپردازند.
رییس حزب جریان ملی آزاد لبنان همچنین تاکید کرد که مفاد توافق طایف ( توافقی که به جنگ خانگی 15 ساله در لبنان پایان داد) اجرا نشده است.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا می خواهید در باره ریاست جمهوری مذاکره کنید و یا جمهوری لبنان؟، گفت: من می خواهم در باره جمهوری لبنان مذاکره کنم و به هر طرفی که آماده مذاکره با ما باشد، می گویم اهلا وسهلا.
ژنرال عون خاطرنشان کرد: دعوت من برای مذاکره و گفت وگو در باره جمهوری لبنان برای هر طرفی است که تمایل به مذاکره داشته باشد و یا از ما برای مذاکره دعوت کرده است.
رییس فراکسیون اصلاح و تغییر در مجلس لبنان در پاسخ به این سئوال آیا درست است که دوهیات به روسیه وکانادا فرستاده اید؟، گفت: مشکل انتخاب رییس جمهوری لبنان با دخالت خارجی حل نمی شود و این یک مسئله داخلی لبنان است .
وی تصریح کرد: من با هرگونه دخالت خارجی در این پرونده مخالف هستم و تا آخرین لحظه با آن مبارزه می کنم.
رییس حزب جریان آزاد ملی لبنان گفت: هرگونه دخالت خارجی به نفع خودشان است و نه لبنان ، ما سالها تجربه در این زمینه داشته و نتایج آن را هم دیده ایم.
ژنرال عون بارها تاکید کرده است که عربستان سعودی نام او را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری لبنان وتو کرده و « سعود الفیصل» وزیر امور خارجه عربستان مانع انتخاب او به عنوان رییس جمهوری جدید لبنان شده است.
رییس فراکسیون تغییر و اصلاح در پاسخ به این سئوال ، آیا آماده دیدار با « سمیر جعجع» رییس حزب نیروهای لبنانی در معراب (محل اقامت جعجع) که خواستار گفت وگو با شما شده است، هستید؟، گفت: آماده گفت وگو هستم اما چرا من باید برای دیدار با جعجع به معراب بروم ، چرا او نباید به رابیه ( محل اقامت ژنرال عون) بیاید؟
در انتخابات ریاست جمهوری لبنان سمیر جعجع نامزد گروه 14 مارس و ژنرال عون نامزد گروه 8 مارس از جمله حزب الله لبنان است.
روزنامه السفیر به نقل از منابعی در جریان آزاد ملی لبنان نوشت: اظهارات عون به معنای این نیست که از حقش در انتخاب به عنوان رییس جمهوری عقب نشینی کرده است بلکه منظورش ضروت تقویت جمهوری لبنان و بازنگری نظام و ایجاد توازن در آن است و تحقق اینها تنها با انتخاب یک رییس جمهوری قوی میسر خواهد بود.
خاورم ** 1324


19/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن