تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804768413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به دنبال همگرایی در مبارزه با خشونت هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس اجلاس جهانی عاری از افراطی گری: به دنبال همگرایی در مبارزه با خشونت هستیم تهران –ایرنا- رییس اجلاس بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری که روز سه شنبه به میزبانی تهران برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این اجلاس همگرایی دولت ها در مبارزه با خشونت و رسیدن به این نکته بود که خشونت راه حل نیست.


به گزارش ایرنا،«مصطفی زهرانی» که به همراه «بی شاب جین» متفکر مذهبی مسیحی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما شرکت کرده بود،افزود: کشورهای حامی خشونت زمانی دست از حمایت از گروه های تروریستی بر می دارند که به این درک برسند که اعمال خشونت راه حل مناسی در سیاست خارجی نیست .
وی با بیان اینکه در دنیای امروز گروه های تروریستی نیازی به ساختار آهنین ندارند، تصریح کرد: انقلاب وب در دنیای امروز تحولات را برای تروریست ها سهل تر کرده است .
زهرانی گفت: در تحولات امروز جهان یک کشور به تنهایی توان مبارزه و مقابله با تروریسم را ندارد و شاهد این مدعا عدم توفیق آمریکا به عنوان دارنده قدرت نظامی برتر دنیا در مبارزه با گروه های تروریستی است .
رییس اجلاس بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری با بیان این که آموزه های فرهنگی و دینی ما اساساً با خشونت مخالف است،اظهار داشت: آموزه های ما مبتنی بر دین است و خوشبختانه بعد از انقلاب به دنیا اعلام کردیم که خواهان صلح هستیم.
وی با بیان این که وقتی از خشونت حرف می زنیم اقسام متعددی دارد،عنوان کرد: وقتی ما انواع خشونت را تحلیل کنیم و علت و دلیل آن را توضیح دهیم به راحتی به راه حل دست می یابیم.
وی یکی از دلایل گسترش خشونتها در جهان را خشونت ساختاری ناشی از وجود رژیم های فاسد در جوامع و علت دیگر را توسعه طلبی قدرت های بزرگ دانست و بر ضرورت برون رفت از این وضعیت تاکید کرد.
وی با بیان این که فساد برخی از حکومت ها و ناتوانی سیستم آنها در پاسخگویی به خواسته های مدرن و بر حق با توسعه طلبی استکبار جهانی دست به دست هم داده و منجر به خشونت در سطح بین المللی شده است، تصریح کرد: اگر در جامعه هم خشونت وجود دارد، برای حل آن، باید بررسی کنیم انگیزه واقعی آن چیست و اگر فردی دست به خشونت می زند عوامل روانی و عقاید مذهبی او در چه سطحی قرار دارد زیرا خشونت یک مقوله چند لایه است و علت ها و راه حل های متفاوتی دارد.
بی شاب جین متفکر مسیحی امریکایی نیز در این گفت وگوی تلویزیونی با تاکید بر اینکه دنیای امروز تحمل خشونت بیش از این را ندارد، گفت: برای رهایی از خشونت لازم است آموزشها را تقویت کنیم .
وی افزود: متاسفانه بسیاری از مسیحیان در جهان دیدگاه مناسبی راجع به دین ندارند و برخی مسلمانان نیز به درک درستی از اسلام نرسیده اند. از این رو، باید نسبت به آموزش قرآن و انجیل به کسانی که می خواهند درک درستی از دین داشته باشند، اقدام کنیم .
بی شاب با بیان اینکه از سال 2000 به این سو با یک لجام گسیختگی در دنیا روبرو بوده ایم ،گفت: ایالات متحده آمریکا در قرن 20 همچنان از روش های کهنه در دیپلماسی استفاده می کند.
بی شاب جین در پاسخ به این سوال که چرا در هزاره سوم شاهد رشد خشونت فزاینده در جوامع بوده ایم، اظهارداشت: ما در یک دنیای پست مدرن زندگی می کنیم و در این دنیا هنجارها و ارزشها متفاوت ها است. تا زمانی که به مدرنیسم نگاه می کنیم در آن تکنولوژی و فناوری وجود دارد و به مباحثی نظیر جنبه های اخلاقی و انسانی توجه چندانی نمی شود.
شبس**1708 ** 1551


19/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن