تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802689472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش هاکان فیدان و ترکیه در حمایت از داعش در عراق


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد
نقش هاکان فیدان و ترکیه در حمایت از داعش در عراق
هاکان فیدان متولد 1968 آنکارا یک سرباز ، استاد دانشگاه و دیپلمات بوده که از ماه می 2010 به عنوان رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه (Mit Istihbarat Teshkilati) است و نقش مضر هاکان فیدان رئیس دستگاه اطلاعاتی ترکیه (MIT) در خاورمیانه ضد محور مقاومت و در راستای خدمت به آمریکا توسط رسانه‌های مختلف مخابره شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ هاکان فیدان متولد 1968 آنکارا یک سرباز ، استاد دانشگاه و دیپلمات است که از ماه می 2010 به عنوان رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه (Mit Istihbarat Teshkilati) است.









تحصیلات فیدان

سایت Global Research  می‌نویسد: فیدان پس از اخذ درجه کارشناسی در دانشگاه مریلند، کارشناسی ارشد و دکتری خود را از دانشگاه بیلکنت دریافت کرد.


نقش مضر فیدان ضد محور مقاومت

نقش مضر هاکان فیدان رئیس دستگاه اطلاعاتی ترکیه (MIT) در خاورمیانه ضد محور مقاومت و در راستای خدمت به آمریکا  توسط رسانه‌های مختلف مخابره شده است.









Seymour Hersh   در یک یادداشت با اشاره  به نقش مضر هاکان فیدان و زمینه‌چینی وی برای حمله به سوریه اظهار داشت: در فایل صوتی منتسب به هاکان فیدان در جلسه امنیت ملی ترکیه وی گفت اگر نیاز به بهانه برای حمله به سوریه وجود دارد مشکلی نیست؛ من می‌توانم چند نفر به سوریه بفرستم و از آنجا به ما موشک بزنند  و به این می‌توان اقدام کرد.









حمایت دستگاه اطلاعات ترکیه از داعش

 Seymour Hersh   همچنین بعدها این موضوع را به معامله آمریکا و اردوغان در قضیه سوریه نسبت داد.

سایت Aidinlik Daily  در مقاله‌ای با عنوان  "گروه تندرو ISIS تحت حفاظت سازمان اطلاعات MIT " اذعان کرد: تشکیلات تروریستی  ISIS  که به موصل حمله کرده‌ بودند تحت حمایت سازمان اطلاعات ترکیه حد فاصل تاریخ‌های 28 فوریه تا 2 مارس  برنامه ریزی شده اند.









Deniz Kahraman نویسنده این مقاله همچنین گفت: یکی از قابل توجه‌ترین اتهامات ساخته شده این بوده که حمله به موصل با اطلاع کامل ترکیه، اردن و عربستان سعودی برنامه‌ریزی شده بود. سازمان اطلاعات ترکیه همچنین مهمات، پشتیبانی و  حمل و نقل را در سراسر منطقه بر عهده داشته است.








سایت Aidinlik Daily همچنین به هدف از این حمله اشاره و تصریح کرد: موضوع اصلی این نشست (که برای حمله ISIS طراحی شده بود) ، تضعیف دولت "نوری المالکی" نخست وزیر (وقت) عراق با ایجاد یک جبهه سنی علیه شیعه از طریق گروه تروریستی داعش است.







Nickolaos Mavromates تحلیلگر دفاعی درباره نقش ترکیه در تحولات عراق می‌نویسد: تشنج در کنسولگری عراق توسط مردان ISIL (تروریستهای دولت اسلامی عراق و شام) نشان از  سیاست‌های شکست خورده این دولت در منطقه شرق مدیترانه و عراق دارد.

این تحلیلگر دفاعی در مورد استراتژیهای ترکیه در منطقه نیز اشاره کرد و گفت: این استراتژی‌های شکست خورده به طور عمده  در کمک به سازمان های تروریستی مانند القاعده، جبهه النصره و ISIL بر اساس طرح های بزرگ ترکیه بوده است.


اتهام ترکیه به حمایت از تروریست‌ها در مقابل کردها

ابراهیم (رئیس پلیس امنیت منطقه کردستان) در مصاحبه ای اختصاصی با al-monitor ترکیه را متهم  به ادامه حمایت از گروه‌های تندرو چون «دولت اسلامی» کرد  که در گیرودار نزاعی مرگبار با مردم کرد ساکن عراق و سوریه است.

جوان ابراهیم، رئیس پلیس امنیت که از شهروندان کردتبار در شمال شرقی سوریه است، می‌گوید:  در صورتی که ترکیه دست از حمایت از گروه های تندرو (تروریست) بردارد نیروهایش حاضر به همکاری با ترکیه هستند.


عملیات  تروریست‌های ISIS در عراق توسط  سفارت ترکیه  کنترل و هدایت می‌شود

سایت Infowars در مورد نقش ترکیه در عراق نوشت: عملیات  تروریست‌های ISIS در عراق توسط  سفارت ترکیه  کنترل و هدایت می‌شود (می‌شد). با توجه به گفته های  حریری  این طرح به حک کردن عراق و جرقه یک جنگ منطقه ای در شرق میانه توسط شورای آتلانتیک برنامه‌ریزی شده بود.


طمع ایجاد خط لوله نفتی در خاک عراق

سایت Infowars  با اذعان به نقشه ترکیه  و طمع ایجاد خط لوله نفتی در خاک عراق افزود: از سال 1998 تاکنون ذخایر نفتی کرکوک 10 میلیارد بشکه تخمین زده شده و امروزه گروهک تروریستی داعش مجری طرح خط لوله کرکوک-جیهان است.

 
کمک سازمان اطلاعات ترکیه (MIT) به تروریست‌های القاعده و داعش

روزنامه Today Zaman به نقل از بولنت زمان  نوشت: هیچ شکی نیست که دولت در منطقه برای تروریست‌های دولت اسلامی عراق و شام پول و سلاح فرستاده و کمک سازمان اطلاعات ترکیه (MIT) به تروریست‌های القاعده و داعش مشخص است.
 







در همین حال Firatajans و سایر رسانه های ترکیه شتابان دولت اعتدال و توسعه را متهم به رابطه با شورشیان می‌کند.

Firat News همچنین در خصوص دخالت آشکار ترکیه در عراق می نویسد: در طول سقوط فلوجه توسط تروریست‌های ISIS ، چهار افسر ترکیه توسط ارتش عراق دستگیر شدند.








پینار ترمبلی دانشجوی دکتری دانشگاه علوم سیاسی دانشگاه کالیفرنیا  در مقاله‌ای در Al-monitor نوشت‌: ام‌آی‌تی، به عنوان موسسه‌ای که به برتری چشمگیری نسبت به وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه دست‌یافته و جایگاه داخلی خود را تثبیت کرده، یک لابی میان‌مدت را برای احیای تصویر ترکیه در ایالات متحده برپاخواهدکرد. حزب عدالت و توسعه باید به خوبی از این نکته مطلع باشد که ترکیه نباید شهرت خود به‌عنوان یک متحد آمریکا را از دست بدهد و به گروه «کشورهای یاغی» سقوط کند. آن‌چه که از آسیب‌زدن به فیدان بازماند، احتمالا او را به نیرویی برای معامله در پایتخت‌های عمده جهان بدل می‌کند.

وی همچنین با اذعان به کمک MIT به تروریست‌ها می‌نویسد: شک و تردیدها مبنی بر این‌که دولت ترکیه از طریق ام‌آی‌تی به انقلابیون شورشی سوریه کمک می‌رساند، از جمله به افراطی‌های مرتبط با القاعده.
 







ترکیه نقش پناهگاهی امن و انبار لجستیک داعش را بازی کرده ‌است

Al-Monitor گزارش کرد: حزب‌الله لبنان کاملا بر رویدادهای عراق متمرکز شده ‌و در حال ارزیابی اقدامات گروه‌های تکفیری بعثی که به تازگی‌ به دولت اسلامی تغییر نام داده‌اند، بر آینده سوریه و لبنان هستند. ترکیه نقش پناهگاهی امن و انبار لجستیک داعش را بازی کرده ‌و انکار این موضوع در رسانه‌ها، تنها برای فریب مخاطبین است.

پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلای عراق نیز گفت: قطر و ترکیه، از گروه موسوم به "ارتش طریقت نقشبندی" حمایت مالی می‌کنند. این گروه بعد از حوادث اخیر عراق به ویژه حادثه حویجه، خود را برای رویارویی با ارتش عراق آماده می‌سازد.




حجت‌الاسلام و المسلمین حسن‌زاده: هیچ کشوری حق ندارد پا از گلیمش فرا‌تر بگذارد/جمهوری اسلامی ساکت نخواهد ماند

"حجت‌الاسلام و المسلمین حسن‌زاده" رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی نیروی هوافضای سپاه در گفتگو با  خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره امکان عملیات نظامی ترکیه در سوریه اظهار داشت: ما منظورمان قائل به کشور خاصی نیست.

وی افزود: ما به همه کشورهایی که جاهل‌پروری می‌کنند و اجازه ورود تروریست‌ها به کشورهای دیگر را می‌دهند می‌گوییم که کار درستی نیست که یک کشور در کشور دیگر دخالت کند و باید به دنبال وحدت دنیای اسلام باشیم.








حجت‌الاسلام حسن‌زاده در پاسخ به سؤال دیگر  خبرنگار باشگاه خبرنگاران، درباره اینکه اگر ترکیه پا از گلیمش فرا‌تر بگذارد واکنش جمهوری اسلامی ایران چیست، تصریح کرد: کار با کشور خاصی نداریم، هیچ کشوری حق ندارد پا از گلیمش فرا‌تر بگذارد و همه کشور‌ها باید به قوانین و مرزهای بین‌المللی احترام بگذارند.








رئیس اداره عقیدتی- سیاسی نیروی هوافضای سپاه خاطر نشان کرد: اگر کشوری حدود خود را مراعات نکند قطعاً صبر مقامات جمهوری اسلامی حدی دارد و اگر از آن حد بگذرد جمهوری اسلامی ساکت نخواهد ماند.


علت نقش هاکان فیدان و ترکیه در حمایت از داعش در عراق را می توان در دو محور بررسی کرد:
1-کمرنگ کردن نقش محور مقاومت و شیعیان منطقه  و ایجاد التهاب و تزلزل در عراق
2-طمع ایجاد خط لوله نفتی از طریق خاک عراق
3-اقدامات همفرساز برای تعاملات هر چه سازنده با آمریکا

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 387]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن