تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804225223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهردار بافت تاریخی شیراز:تامین امنیت این بافت به صورت ویژه لحاظ شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهردار بافت تاریخی شیراز:تامین امنیت این بافت به صورت ویژه لحاظ شود شیراز- ایرنا- شهردارمنطقه تاریخی فرهنگی شیراز گفت:برای رونق گردشگری دراین منطقه ،انتظار این است که نیروی انتظامی نگاه ویژه ای به تامین امنیت بافت تاریخی شیراز داشته باشد.


به گزارش ایرنا ابراهیم خداشناس ، سه شنبه در نشست خبری افزود:ارتقای سطح امنیت این منطقه سبب می شود که گردشگران داخلی و خارجی با امنیت خاطر بیشتری از بافت تاریخی شیراز دیدن کنند.
شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز ، فعالیت شش ایستگاه گذری کاهش آسیب معتادان در رفتارهای پرخطر (DIC) را جاذبه ای برای حضور و تجمع معتادان و از جمله مشکلات این منطقه دانست و خروج این ایستگاه ها را از این منطقه خواستار شد.
وی گفت: ایستگاه های DIC در شان بافت تاریخی شیراز نیست و مشاهده آنها تصویر زشتی از این کلانشهر در منظر گردشگران داخلی و خارجی پدید می آورد.
DIC که نام اختصاری "Drap In Center" است به معنای مرکز گذری کاهش آسیب است. این مرکز مکانی است که معتادان برای دریافت انواع خدمات رفاهی، آموزشی و درمانی به آن مراجعه می کنند.
خداشناس در ادامه از حضور اتباع بیگانه، فرسوده بودن تاسیسات آب و برق و کم بودن سرانه فضای سبز از دیگر مشکلات منطقه تاریخی فرهنگی شیراز نام برد و گفت: ترکیدگی لوله های آزبستی آب خطراتی را متوجه ساختمان های تاریخی و فرهنگی کرده است که این موضوع دغدغه دست اندرکاران سازمان میراث فرهنگی نیز هست.
شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز اظهار کرد:این شهرداری درپی انعقاد تفاهمنامه با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای بدنه سازی برخی گذرهای بافت تاریخی، بندکشی، زیباسازی محیط با نصب کامپوزیت ضدآب شبیه کاهگل است.
وی ادامه داد: مطالعات مربوط به تعیین و شکل گیری محورهای گردشگری در بافت قدیم شیراز در دست بررسی است.

**سنگفرش و کاسته شدن مسائل حاشیه ای
خداشناس با اشاره به قرار گرفتن بخشی از طرح پیاده راه عرفان که از حافظیه شروع می شود و به حرم مطهر شاهچراغ (ع) در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز خاتمه می یابد اظهار داشت: کار شبانه روزی برای سنگفرش دروازه اصفهان تا بازار وکیل در این پیاده راه ادامه دارد و به نظر می رسد که در دو ماه و نیم آینده پایان یابد.
شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز در پاسخ به این پرسش که آیا سنگفرش دروازه اصفهان نیز سرنوشت خیابان حافظیه را پیدا نمی کند، گفت: در همه دنیا این موضوع پذیرفته شده و مورد تاکید سازمان تربیتی ، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) نیز هست که اطراف مکان های فرهنگی پیاده راه و سنگفرش باشد با این وجود مدیریت شهری طبق خواسته های مردم عمل می کند.
خداشناس اظهار کرد: سنگفرش کردن مسیر دروازه کازرون تا بازار وکیل خود به خود برخی مسائل حاشیه ای این مسیر مانند حضور اتباع بیگانه را کم رنگ خواهد کرد.
وی در مورد تخریب خانه های تاریخی در بافت فرهنگی تاریخی شهر شیراز بیان کرد: "در جریانش نیستم".
شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز درباره آسیب پذیر بودن بافت تاریخی در مقابل زلزله گفت:تضمینی نیست که بناها در مقابل زلزله در معرض آسیب نباشند از سوی دیگر باید گفت که انعطاف مصالح کهن و قدیمی خیلی بهتر از مصالح امروزی است که شکننده هستند همچنان که امروز منار جنبان اصفهان از ساروج و مصالح قدیمی ساخته شده است و همچنان پابرجاست.
وی افزود: شهرداری شیراز پنج میلیارد ریال برای حفاظت و ایمن سازی بازار وکیل در برابر خطر زلزله اختصاص داده است و انتظار می رود که سایر نهادها و دستگاه ها نیز شهرداری را در این مسیر یاری کنند.

** واگذاری جمع آوری زباله بافت تاریخی به بخش خصوصی
خداشناس در بخش دیگری از سخنان خود گفت:جمع آوری زباله در بافت تاریخی شیراز از اول دی ماه امسال به یک شرکت بخش خصوصی واگذار می شود و این کار با توجه به فراهم نبودن امکان عبور خودروی جمع آوری زباله از معابر بافت قدیم باید به صورت دستی انجام می شود.
وی ادامه داد: انتظار می رود که با تغییر متولی جمع آوری زباله ، خدمات بازیافت در این منطقه به بهترین شکل صورت گیرد.
شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز بیان کرد: ضوابط مربوط به فضاهای تاریخی و مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز در تابلوهای واحدهای فعال در این منطقه باید در نظر گرفته شود و این منطقه بر این امر نظارت خواهد کرد.

** بافت تاریخی و اربعین حسینی
خداشناس همچنین بیان داشت: این منطقه از شهرداری برای نخستین بار در برنامه مشترکی با همکاری آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) اقدام به برگزاری آیین سوگواری و تعزیه به مناسبت اربعین شهادت امام حسین (ع) می کند.
وی با اشاره به برگزاری این آیین مذهبی در ساعت 14:30 روز 21 آذرماه جاری ، از همه علاقه مندان مکتب تشیع و عزاداران حسینی برای شرکت در این آیین دعوت کرد.ک/2
2026 /679


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن