تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814722182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جامعه ای که پژوهش ها را به ثروت و کارآفرینی تبدیل نکند محروم می ماند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جامعه ای که پژوهش ها را به ثروت و کارآفرینی تبدیل نکند محروم می ماند یاسوج - ایرنا - رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری گفت:جامعه ای که پژوهش ها را کاربردی و به ثروت و کارآفرینی تبدیل نکند محروم خواهد ماند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مرادی روز سه شنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری این استان افزود: تجربه نشان می دهد جوامعی که سهم بیشتری از شرکت های دانش بنیان دارند از محرومیت های کمتری در حوزه های مختلف نیز برخوردارند.
وی پژوهش را لازمه پیشرفت و توسعه دانست و گفت: پژوهش تنها مختص به جامعه دانشگاهی نیست بلکه باید سایر افراد جامعه نیز به ارایه پژوهش های مورد نیاز اقدام کنند.
مرادی بیان کرد: پژوهش هایی کارامد است که بتواند در جامعه مرحله ایده تا تولید و تجاری سازی را طی کند و در اختیار افراد جامعه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه های مدرک گرا نمی تواند چرخ صنعت و اقتصاد را به حرکت درآورند، اظهار کرد: تقویت مراکز رشد و پژوهشکده هایی که درآنها به مباحث تحقیقی اصولی و کارآمد توجه می شود در این زمینه به مراتب تاثیرگذارتر است.
مرادی عنوان کرد: در 10 تا 15 سال اخیر به موضوع پژوهش و نقش آن در فرایند محوری کارآفرینی توجه ویژه ای شده است.
وی ابراز داشت:روندی که از طریق روش های سنتی و در مدت طولانی طی می شد با تاسیس شرکت های دانش بنیان در یک بازه زمانی 10 ساله به نتیجه می رسد.
مرادی افزود: یکهزار شرکت دانش بنیان در کشور تایید شده اند که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد تنها یک مورد است.
وی گفت:به دلیل عمق محرومیت ها، نوپا بودن دانشگاه ها، برخی مباحث فرهنگی و نبود زیرساخت ها این استان تاکنون نتوانسته است در زمینه تاسیس شرکت های دانش بنیان جایگاه مناسبی داشته باشد.
رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان باید در کنار دانشگاه ها ایجاد شود،گفت: عزم جدی و باور کافی برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان که می تواند تحول شگرفی در حوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی ایجاد کند وجود ندارد.
مرادی در زمینه مقالات پژوهشگران دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت:براساس آماری که از سوی معاونت پژوهشی و فناوری این دانشگاه ها به بنیاد نخبگان استان اعلام شده هیچکدام از مقاله های این محققان منجر به کاربردی و تجاری سازی نشده است.
وی عنوان کرد: به لحاظ کمی وضعیت پژوهش در دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد رضایت بخش بوده ولی از لحاظ کیفیت و تجاری سازی آنها ضعف هایی وجود دارد.
مرادی بنیاد نخبگان را حلقه واسطه بین نخبگان، دانشگاه ها و مسوولان اجرایی دانست و گفت: باید با حمایت های لازم بی اعتمادی نخبگان به دانشگاه و مسوولان برطرف شود.
وی ابراز داشت: براساس مدل های اثبات شده یک درصد جمعیت هر کشوری می تواند افراد سرآمد و تاثیرگذاری باشند که در اسناد بالادستی گسترش دامنه این افراد مورد توجه است.
مرادی به برنامه های بنیاد نخبگان استان برای کمک به جامعه هدف اشاره کرد و افزود: شناسایی نخبگان و الگو ها در حوزه های مختلف بدون توجه به قومیت گرایی و ایجاد بانک اطلاعاتی از آنها در دستور کار است.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود در فاز نخست 150 نفر از نخبگان بومی و مقیم خارج از کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و در این بانک اطلاعاتی ثبت شوند.
مرادی ابراز داشت: پس از تشکیل بانک اطلاعاتی شاخص های انتخاب نخبگان مشخص و از ظرفیت آنها در بخش های مختلف استفاده خواهد شد.
وی افزود: در کشور 15 هزار نخبه وجود دارد که سهم این استان نسبت به استاندارد کشوری پایین است.
مرادی گفت: به نسبت جمعیت کهگیلویه و بویراحمد و آمارکشوری نخبگان باید 150 نخبه در این استان وجود داشته باشد که هم اینک تعداد آنها کمتر از 70 نفر است.
وی عنوان کرد: در کشور ساختاری به عنوان معاونت علمی و فناوری با هدف گسترش تجاری سازی علم و شرکت های دانش بنیان راه اندازی شده است.
مرادی ادامه داد: در ذیل ساختار این معاونت صندوق نوآوری و شکوفایی تاسیس و سالانه میلیاردها تومان برای این امر مهم در آن ذخیره می شود.
رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد افزود: معافیت های گمرکی، کاهش عوارض واردات و صادرات کالاها و ایجاد مشوق های مالی و مالیاتی حمایت هایی است که از شرکت های دانش بنیان می شود.
671/7533


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن