تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805568080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأثير رفتار تک تک شهروندان در ترافيک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۴:۱۹ب.ظ)
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري: تأثير رفتار تک تک شهروندان در ترافيک تشکري هاشمي با تأکيد بر اين که ترافيک، سه رکن اساسي دارد که به اصطلاح به آن مثلث ترافيک مي گويند و سه ضلع اين مثلث شامل مهندسي ترافيک، آموزش و اجراي قانون است، بخش هايي از وظايف دستگاه‏ هاي دست اندرکار و تکاليف شهروندان در مورد ترافيک و لزوم توجه به فرهنگ ترافيک را تشريح کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، مهندس سيد جعفر تشکري هاشمي، گفت: مهندسي ترافيک به عنوان اولين رأس اين مثلث، با برنامه ريزي، طراحي، مديريت و کنترل ترافيک در ارتباط است و روابط بين وسايل نقليه و شبکه ارتباطي را در جهت رسيدن به ترددهاي راحت، کارآمد و ايمن مورد مطالعه قرار مي دهد.
وي با اعلام اين که هدف اساسي مديريت ترافيک، کاربرد روش ها و مجموعه اقداماتي براي استفاده بهينه و حداکثري از امکانات و تأسيسات موجود و بهبود وضعيت راه ها و معابر است، افزود: در اين زمينه مسووليت هايي بر عهده دستگاه هاي مختلف از شهرداري-ها گرفته تا پليس و از وزارت راه تا وزارت صنعت و خودروسازان گذاشته شده است.
نظم و انضباط بر اساس شانس و اقبال حاکم نمي گردد.
معاون شهردار با اشاره به اهميت بالاي موضوع آموزش و فرهنگ سازي به عنوان دومين رأس مثلث ترافيک، گفت: هر يک از نهادهاي فرهنگي در اين خصوص وظيفه دارند تا در حوزه مسووليت هاي خود، آموزش اقشار مختلف جامعه را بر عهده گرفته و تلاش کنند تا اين آموزش ها در اذهان شهروندان نهادينه شود.
مهندس تشکري هاشمي با بيان اهميت قوانين و مقررات و اجراي آن به عنوان رأس ديگر اين مثلث که مسئوليت آن علاوه بر قواي تقنيني و قضايي، بر عهده نيروهاي خدوم پليس نيز گذاشته شده، تصريح کرد: پآيبند نبودن به قانون، از عوامل مهم بي انضباطي در ترافيک است و هر يک از شهروندان با عدم رعايت قوانين و مقررات، در به وجود آمدن اين بي نظمي سهم دارند.
وي با تأکيد بر اين که نه تنها با فقدان قوانين بازدارنده رو به رو هستيم، بلکه از عدم ضمانت لازم در اجراي مقررات موجود براي برخورد با متخلفان نيز رنج مي بريم، اضافه کرد: شهروندان نبايد انتظار داشته باشند بدون احترام به قانون و صرفاً بر اساس شانس و اقبال، نظم و انضباط ترافيکي در سطح شهر حاکم گردد.
وي با اشاره به اين که پديده ترافيک، پديده مبهم، ناشناخته و پيچيده اي نيست و معلول عوامل متعدد اما مشخصي است که مانند خود جريان ترافيک ملموس و عيني هستند، اظهار کرد: دستگاه هاي مسوولي همچون شوراي ترافيک شهر تهران و شوراي عالي ترافيک شهرهاي کشور به منظور هماهنگي در اين خصوص تعريف شده اند تا موضوع ترافيک را از ابعاد و زواياي مختلف مورد بررسي قرار داده و وظايف بخش‏ هاي مختلف را تبيين نمايند.
مهندس تشکري هاشمي با بيان اين که نبود مديريت يکپارچه شهري، يکي از مهم ترين عوامل پيچيده شدن مشکل ترافيک تهران است، تصريح کرد: در حال حاضر دستگاه‌هاي متعددي براي رفع ترافيک و آسان کردن تردد در تهران تلاش مي‌کنند اما تصميم‌گيري، اجرا و مديريت ترافيک بر عهده يک نهاد مشخص نيست و همين امر موجب تشديد بي ‌نظمي در ترافيک شده است.
وي با تأکيد بر اين که به منظور کاهش ترافيک و کاستن از آلودگي هواي تهران به شدت نيازمند رويکردهاي فرهنگي هستيم، گفت: تا نيازي وجود نداشته باشد، تلاشي هم در سمت و سوي رفع آن نياز شکل نخواهد گرفت و امروز مهم ترين مسأله تهران، مشکل ترافيک و نابه ساماني هاي ناشي از آن است که مردم و مسوولان با مشارکت هم مي توانند براي حل اين دغدغه مشترک اقدام کنند.
معاون شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين که در گذشته بارها و بارها شاهد حماسه آفريني هاي بزرگ ملت غيور و غيرتمند ايران در شرايط بحراني و بزنگاه هاي تاريخي بوده ايم، اظهار کرد: يادآوري دوران دفاع مقدس، تعريفي عيني از اين پايمردي‏هاست، به طوري که در آن زمان وقتي آحاد ملت احساس کردند که آب و خاک و شرافت آن ها مورد تعرض قرار گرفته، همه با هم با يک هدف مقدس و همچون سيلي خروشان، به سوي جبهه ها روان شدند و تا پاي جان در مقابل دشمن ايستادگي کردند.
مهندس تشکري هاشمي با بيان اين که آن چه امروز واضح است، حساسيت و دلواپسي جدي مردم نسبت به مشکل ترافيک تهران و پيآمدهاي ناشي از آن است که سلامت جسم و بهداشت روان آن ها را به خطر انداخته، تصريح کرد: به اين منظور جلسات متعددي را با متخصصان ترافيک و اساتيد علوم انساني و اجتماعي برگزار کرده ايم و به اين نتيجه رسيده ايم که پس از تکميل حوزه زيرساختي و سخت افزاري، لازم است به صورت جدي به سمت حوزه نرم افزاري و رفتاري تک تک شهروندان در جريان ترافيک حرکت کنيم.
وي با تأکيد بر اين که عوامل روان شناختي، اجتماعي، فرهنگي و رفتاري به عنوان عوامل حفظ سلامت فردي و اجتماعي عمل مي‏کنند، اضافه کرد: در اين شرايط، لزوم توسعه رفتارهاي مثبت، پرهيز از خشونت، احترام به حقوق ديگران، توجه به بهداشت رواني و سلامت عمومي، رعايت قانون، تأمل در مسائل شهري از جمله مسأله ترافيک و ده ها موضوع ديگر در حوزه فرهنگ عمومي و شهري، به شدت مورد نياز بوده و بي توجهي به هر يک از آن ها، ميتواند آثار زيان باري بر توسعه شهر و سلامت شهروندان بر جاي بگذارد.
معاون شهردار تهران با اشاره به اين که صرف نظر از جايگاه فرهنگ و ميزان اثرگذاري عوامل فرهنگي بر رفتار افراد، آن چه در اين ميان حياتي به نظر مي رسد، ميزان تأثيرگذاري ارزش هاي مورد احترام افراد و جامعه است، اظهار کرد: مسلماً همين ارزش هاي اجتماعي بر تصميم ها و انتخاب هاي فردي تأثير به سزا دارد و بايد در آموزش هاي عمومي به طور خاص مورد توجه قرار گيرد.
مهندس تشکري هاشمي با بيان نقش آموزش در جهت ايجاد فرهنگ صحيح استفاده از زيرساخت ها و امکانات و تجهيزات موجود در شهر و در نتيجه حل معضل ترافيک، تصريح کرد: امروز همه ما به فراخور نقش هايي که براي خود قائل هستيم، به بازنگري و تغيير رفتارمان در قبال سلامت جامعه احتياج داريم و بايد رفتاري قاعده مندتر و منضبط تر را در سطح جامعه به نمايش بگذاريم تا در سايه آن آرامش و ايمني را احساس کنيم.
وي با تأکيد بر اين که دستگاه هاي دست اندرکار در زمينه فرهنگ عمومي از جمله فرهنگ ترافيک تا کنون نقش کم‏ رنگي ايفاء کرده‏اند و آموزش قوانين و مقررات ترافيکي به حفظ کتابچه آيين نامه راهنمايي به منظور قبولي در آزمون دريافت گواهي نامه رانندگي خلاصه شده، اضافه کرد: متأسفانه برخي شهروندان با توجه به تئوري هزينه_فايده، صرفاً منفعت آني خود را در انجام تخلف مورد توجه قرار ميدهند و احساس مي‏کنند انجام آن تخلف در مقايسه با هزينه احتمالي که بايد بابت آن بپردازند، مقرون به صرفه است.
معاون شهردار تهران با اشاره به اين که همه بايد در برابر قانون و جامعه مسووليت بپذيريم، اظهار کرد: کساني که امروز قانون را به طور جدي و با تمام ملاحظات آن رعايت مي کنند، نبايد احساس کنند اگر در صف هاي طولاني خودروها با صبوري و قانونمندي به انتظار مي نشينند، متضرر شده اند، بلکه افراد جامعه بايد به آن درجه از بالندگي فرهنگي برسند که با راننده خاطي که از راه زير پا گذاشتن قانون، مي خواهد زودتر به مقصد برسد، به عنوان فردي که در حوزه فرهنگي به بلوغ کافي و رشد لازم نرسيده، برخورد کنند.
مهندس تشکري هاشمي با بيان اين که مديريت شهري در راستاي توجه به ارتقاي فرهنگ رفت و آمد در پايتخت، پروژه کلاني تحت عنوان «خط سفيد» را تعريف نموده، تصريح کرد: در گام نخست اجراي اين پروژه، به اصلاح و مرمت زيرساخت هاي ضروري از جمله خط‏کشي هاي معابر شهري همچون گذرگاه هاي عابر پياده پرداختيم تا عابران از محل هايي غير از گذرگاه هاي مشخص شده عبور نکنند و رانندگان نيز به اين گذرگاه ها و در واقع به حقوق عابران پياده احترام بگذارند.
وي در پايان با تأکيد بر اين که گام بعدي اجراي اين پروژه، توجه به آموزش و فرهنگ سازي و آشنايي شهروندان به حقوق خود و زمينه سازي جهت مطالبه آن در چارچوب قانون است، خاطرنشان کرد: هنگامي که از نظم و انضباط در شهر صحبت مي کنيم، در واقع از تکاليف شهروندي خود سخن مي گوييم و اين حق تک تک ماست که حق خود را از رانندگاني که با رفتارهاي پر خطر خود، قانون و حقوق ما را زير پا مي‏گذارند، مطالبه نماييم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن