تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804626268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفتار ترافیکی تابعی از فرهنگ عمومی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ: رفتار ترافیکی تابعی از فرهنگ عمومی است تهران- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در همایش نیم روزه آموزش قوانین ترافیکی به گروه های نمایشی گفت: رفتار ترافیکی شهروندان تابعی از فرهنگ عمومی آنهاست.


به گزارش روزسه شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "تیمور حسینی" اظهارداشت: تا زمانی که تفکر و نگرش فردی افراد تغییر نکند، ممانعت از قانون­گریزی و اصلاح رفتارهای ترافیکی مردم آن جامعه کاری بسیار سخت و دشوار خواهد بود.
وی در این همایش که با حضور اعضای 23 گروه نمایشی منتخب به منظور اجرای نمایش­های آموزشی در مدارس ابتدایی تهران و دست اندر کاران این فعالیت فرهنگی برگزار شده بود، با اشاره به ضرورت پرهیز از نگاه جزیره­ای به اقدامات آموزشی افزود: اجرای این نمایش­ها برای دانش­آموزان، کلید خوردن یک اقدام اساسی و زیربنایی در آموزش رفتارهای ترافیکی است.
وی با بیان این که دو مقوله مهندسی ترافیک و آموزش، زیرساخت­های اصلی فرهنگ ترافیک را در هر جامعه تشکیل می­دهند، اظهار کرد: در سایه این دو زیرساخت است که اجرای مقررات و قوانین می­بایست فارغ ازهرگونه دغدغه­ای انجام پذیرد اما متاسفانه در کشور ما بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان، بیشترین و سخت­ترین امور در این حوزه بر عهده بخش اجرایی است.
رییس پلیس راهور پایتخت با تاکید بر این که ذهن کودکان مانند دوربین، تصویر رفتارهای درست و نادرست و چهره­ افرادی که مرتکب این رفتارها می­شوند را ثبت می­کند و تا پایان عمر آن را در خاطر نگه می­دارد، تصریح کرد: به همین دلیل، اجرای نمایش­های ترافیکی در مدارس ابتدایی و در رقم زدن فردایی امیدبخش و روشن برای کشور اسلامی­مان می­تواند اثربخش است.
** ارتقای فرهنگ ترافیک یک کار جمعی است نه فردی
معاون آموزش وفرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت نیز در این همایش با اشاره به ضرورت تغییر رفتارهای ترافیکی شهروندان گفت: استفاده از بسترهنر برای انتقال مفاهیم ترافیکی در قالب اجرای نمایش­های آموزشی در مدارس تهران، اقدامی است که طی چند سال اخیر الگوی برنامه­های آموزشی سایر شهرهای کشور نیز قرار گرفته و ثمره آن به منصه ظهور رساندن یک مفهوم اعتقادی و اخلاقی از طریق تلاش برای نجات جان انسان­ها و تأمین و افزایش ایمنی آن هاست.
سرهنگ "عین­اله جهانی" با اشاره به کاهش آمار تلفات حوادث ترافیکی تهران از 1460 کشته در 4 سال گذشته به حدود 800 کشته در سال گذشته، افزود: از آنجا که 50 درصد این کشته­شدگان، عابران پیاده و بخش قابل توجهی از این قربانیان، کودک هستند، مسئولیت هر یک از ما در انتقال مفاهیم لازم به کودکان به عنوان آسیب­پذیرترین شهروندان، بسیار سنگین است.
وی ارتقای فرهنگ ترافیک را یک کار جمعی دانست و تاکید کرد: همه ما حق تردد در معابر شهری را داریم اما هر کدام از ما تکالیفی همچون حرکت منظم بین خطوط و رعایت نظم و انضباط و کمک به آرامش خود و دیگران در جریان رفت و آمدهای شهری را نیز بر عهده داریم، چرا که با ارتکاب یک تخلف به ظاهر پیش پا افتاده، علاوه بر خودمان به دیگران نیز آسیب می­زنیم.
** هرهفته یک کودک در حوادث ترافیکی تهران کشته می­شود
معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این همایش، کودکان را بی پناه­ترین و بی دفاع­ترین عناصر ترافیک بر شمرد و گفت: حدود یک میلیون و 200 هزار نفر یعنی معادل 13 درصد از جمعیت تهران را کودکان تشکیل می­دهند که به دلیل ناتوانی در برخورد با حوادث، چهار برابر سایر افراد دچار آسیب می­شوند و همین موضوع، ضرورت پرداختن هر چه بیشتر به عبور و مرور این عزیزان با استفاده از ابزارهای مختلف را مشخص می کنند.
"شهرام جباری­زادگان" با اشاره به آمار سازمان پزشکی قانونی در خصوص کشته شدگان ناشی از حوادث ترافیکی طی هفت ماهه نخست سال جاری در کشور، اظهار کرد: در این مدت 10 هزار و 914 نفر یعنی روزانه 50 نفر بر اثر این سوانح کشته و 193 هزار و 675 نفر یعنی روزانه یک هزار و 41 نفر نیز بر اثر این حوادث مجروح و مصدوم شده­اند که بر اساس استانداردهای بین­المللی، این رقم معادل جمعیت چهار شهر متوسط است و البته آمار افرادی که بر اثر این سوانح تا پایان عمر دچار معلولیت شده یا به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه در زندان به سر می­برند و خانواده­های ایشان را نیز باید به این اعداد و ارقام اضافه کنیم.
وی با بیان این که بر اثر حوادث ترافیکی، به طور متوسط هر هفته در تهران، یک کودک کشته می­شود و روزانه پنج تا شش کودک نیز مجروح می­شوند، تصریح کرد: حضور گروه­های نمایشی منتخب سازمان حمل و نقل و ترافیک برای اجرای نمایش­های آموزشی در 1700 مدرسه ابتدایی تهران، حاصل تلاش مشترک پلیس راهور تهران بزرگ، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است تا با استفاده از زبان هنر بتوانیم در نهادینه­سازی مفاهیم عبور و مرور به دانش­آموزان و افزایش ایمنی این عزیزان مؤثر باشیم.
** نمایش­های ترافیکی با استقبال دانش­آموزان رو به رو شده است
مسوول فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در این همایش با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به مسائل فرهنگی و تربیتی در نمایش­های ترافیکی گفت: استقبال شایان توجه دانش­آموزان و بازخورد رضایت­ بخش اجرای نمایش­های ترافیکی در سال گذشته، تلاش برای اجرای بهینه تر و هدفمندتر این فعالیت آموزشی در سال جاری را دو چندان کرده است.
"محسن کنشلو" با بیان لزوم تلفیق آموزش با شعر و موسیقی به منظور ماندگاری هر چه اثرگذارتر در ذهن دانش­آموزان، افزود: توجه به آموزه­های تربیتی، اخلاقی و دینی و دانش­آموز محور بودن، از جمله ملاک­های مورد نظر در گزینش نمایش­های ترافیکی بوده است تا بتوانیم از طریق مشارکت­ دادن دانش­آموزان در اجرای این نمایش­ها، به اهداف آموزشی مورد نظر دست پیدا کنیم.
** اجرای نمایش های ترافیکی به ذهن کودکان تلنگر می­زند
مسوول دفتر نمایش کودک و نوجوان شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در همایش مذکور، توجه به نکات آموزشی را از معیارهای گزینش نمایش­های ترافیکی دانست و گفت: باید خودمان را در جایگاه کودکان قرار دهیم تا بتوانیم اجرای این نمایش­ها را به سمت و سوی انتقال آموزه­های مورد نظر سوق دهیم.
"حمدالله کرمی" با تاکید بر این که اجرای یک نمایش اثرگذار می­تواند تلنگری در ذهن خودآگاه یا ناخودآگاه کودکان بر جای بگذارد، خاطرنشان کرد: شناخت علایق و ظرفیت­های ذهنی کودکان در کنار تکرار و تشویق، لازمه اجرای نمایش­های آموزشی در مدارس است و هنرمندانی که در این نمایش­ها به ایفای نقش می­پردازند، باید از خلاقیت­های هنری نیز برخوردار باشند.
همچنین اجرای نمایش­های آموزشی با موضوع ترافیک در مدارس ابتدایی تهران، از جمله فعالیت­های معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به شمار می­آید که همه ساله از طریق اعلام فراخوان و ثبت نام علاقه­مندان در این فرآیند فرهنگی انجام می­شود و در سال جاری نیز طی سه مرحله گزینش متون بر اساس محتوای آموزشی و هنری، انتخاب اجراهای مناسب و گزینش نهایی بر اساس آرای نمایندگان سازمان­های دست اندر کار در حال انجام است و پس از اربعین حسینی نسبت به آغاز اجرای آن در مدارس اقدام می­شود.
1724/687


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن