تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819502010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گسترش اقتصاد دانش‌بنيان با تخصيص بودجه مناسب در سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۳:۵۷ب.ظ)
ستاري عنوان کرد؛ گسترش اقتصاد دانش‌بنيان با تخصيص بودجه مناسب در سال آينده معاون علمي و فناوري رييس جمهور گفت: هدف اصلي از برگزاري «نمايشگاه هاي هم‌افزايي دولت، صنعت، دانشگاه»، در دانشگاه هاي مطرح کشور، تغيير نگرش دانشگاه‌ها به سوي پژوهش است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري. دکتر سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رييس جمهوري، در آستانه هفته پژوهش صبح امروز با حضور در دومين نمايشگاه هم‌افزايي دولت صنعت و دانشگاه که به ميزباني دانشگاه صنعتي شريف برپا شده است، از ظرفيت‌ها و دستاوردهاي شرکت‌هاي دانش‌بنيان و واحدهاي فناور بازديد کرد.
وي با حضور در غرفه‌هاي مختلف اين نمايشگاه که شرکت‌هاي دانش بنيان و واحدهاي فناور دانشگاه صنعتي شريف و ستادهاي توسعه فناوري معاونت علمي و زيرمجموعه هاي آن به ارائه ظرفيت ها و توانمندي هاي خود پرداخته بودند، با فعالان دانش‌بنيان، فناوران و دانشگاهيان حاضر در اين نمايشگاه به گفت‌گو پرداخت.
معاون علمي و فناوري رياست جمهوري در حاشيه اين نمايشگاه، با اشاره به اهميت نگاه پژوهش محور در دانشگاه‌ها درباره برگزاري اين نمايشگاه ها گفت: «اين نمايشگاه ها به‌صورت هفتگي در دانشگاه‌ها برگزار مي‌شود و هدف اصلي آن، تغيير نگرش دانشگاه‌ها به سوي پژوهش است. اين نمايشگاه به خصوص با هفته پژوهش همزمان شده، اما در حقيقت هدف اصلي آن، تغيير نگرشي‌ست که مي‌بايست در دانشگاه‌ها در زمينه اقتصاد دانش بنيان اتفاق بيفتد.»
اعتبار خوب براي صندوق نوآوري و شکوفايي
ستاري با اشاره به تدوين لايحه بودجه سال 94 و تقديم آن به مجلس، درباره بودجه معاونت علمي بيان کرد: « با توجه به محدوديت‌هايي که امسال در روند تخصيص بودجه وجود داشت، اما خوشبختانه بودجه خوبي بسته شد. اما مهم‌ترين بخش در بودجه سال‌جاري، اختصاص اعتبار بسيار خوب به صندوق نوآوري و شکوفايي‌ است. به اين صندوق در سال آينده بيش از 800 ميليارد تومان بودجه تزريق خواهد شد.
دبير هيئت امناي صندوق نوآوري و شکوفايي با اشاره به اين‌که افزايش اعتبار صندوق نوآوري و شکوفايي پشتوانه بسيار خوبي براي شرکت‌هاي دانش‌بنيان خواهد بود گفت: صندوق نوآوري و شکوفايي کمک خواهد کرد تا شرکت‌هاي دانش‌بنيان در سال آينده بتوانند توسعه بيشتري پيدا کنند و اقتصاد دانش‌بنيان را گسترش دهند.»
بنابر اين گزارش، دکتر محمود فتوحي رييس دانشگاه صنعتي شريف، دکتر علي وطني، معاون توسعه فناوري، دکتر محمود شيخ زين‌الدين معاون نوآوري و تجاري‌سازي، پرويز کرمي مشاور معاون علمي و فناوري رييس جمهوري، مهندس مهدي صفاري نيا رييس پارک فناوري پرديس معاونت علمي و مجري نمايشگاه و همچنين جمعي از اساتيد برجسته دانشگاه صنعتي شريف ستاري را در اين بازديد همراهي کردند.
طي اين بازديد، غرفه‌هاي واحدهاي فناور دانشگاه صنعتي شريف و شرکت‌هاي دانش‌بنيان فاتح آسمان شريف، شرکت فناوران کيسم، شرکت آرمان‌گيتي، مرکز تحقيقات فن‌آوري بن‌ياخته، و همچنين برخي از مراکز و واحدهاي تابعه پارک فناوري پرديس معاونت علمي از جمله مرکز توسعه کسب و کار فناوري، بازار دارايي‌هاي فکري، و صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور مورد بازديد قرار گرفتند.
دومين نمايشگاه هم‌افزايي دولت، صنعت، دانشگاه، از 17 آذرماه با هدف ارائه توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در دانشگاه صنعتي شريف برپا شده است و تا 19 آذرماه ادامه خواهد داشت.
نخستين نمايشگاه هم افزايي دولت، صنعت، 10 تا 12 آذرماه سال جاري در دانشگاه اميرکبير تهران برگزار شد. مقصد بعدي اين نمايشگاه هفته آينده در دانشگاه علم و صنعت ايران خواهد بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن