تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804668549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشتغالزایی برای دانش آموختگان مهمترین رویکرد جهاد دانشگاهی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون جهاد دانشگاهی کشور: اشتغالزایی برای دانش آموختگان مهمترین رویکرد جهاد دانشگاهی است اراک- ایرنا- معاون جهاد دانشگاهی کشور گفت: اشتغالزایی برای دانش آموختگان دانشگاهی از مهمترین رویکرد این نهاد است.


«محمد رضا پور عابدی» روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری استان مرکزی افزود: اشتغال برآیندی از تلفیق مهارت و تخصص و حمایت مادی و معنوی است که باید بر محور نیازهای هر منطقه و برمبنای ظرفیت ها و توانمندیها تعریف شود.
وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیاد نقش بی بدیلی در راه اندازی تولید و در نتیجه ایجاد اشتغال برای اقشار مختلف مردم به خصوص دانش آموختگان بر عهده دارد که در صورت حمایت های دولت و مردم از پارک های فناوری در سازماندهی شرکتهای دانش بنیاد می توانیم به این مهم دست یابیم.
معاون جهاد دانشگاهی کشور گفت: تجاری سازی و اشتغالزایی تنها از طریق سازماندهی شرکت های دانش بنیاد و پارک های علم و فناوری میسر می شود بنابر این دانش آموختگان باید با مراجعه به پارک های علم و فن آوری ایده ها و نظارات خود را به مهندسان کارافرینان این نهاد در میان بگذارند.
وی بیان کرد: راه اندازی کلینیک صنعت در شهرک های صنعتی برای آسیب شناسی این بخش به خصوص تولید و ارائه مشاوره های صنعتی به صاحبان صنایع یکی از مهمترین برنامه های جهاد دانشاهی است که در صورت تامین اعتبارات ساخت این مرکز در همه قطب های صنعتی کشور عملیاتی می شود.
پورعابدی یادآوری کرد: شرکت های صنعتی مادر در استان مرکزی باید واحد های تولیدی کوچک مستقر در نقاط مختلف این استان را حمایت کرده تا از این طریق نیز راهی برای ایجاد اشتغال دانش آموختگان باز شود.
وی ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان و به کسب ثروت از طریق دانش اندوزی از مولفه های اولویتدار دولت است و باید همه تلاش برای تحقق کامل اهداف آن به کار گرفته شود.
رییس سازمان تجاری سازی، فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی گفت: تبدیل ایده به عمل و کسب درامد از آن باید به یک فرهنگ تبدیل شود و پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد حمایت همه جانبه از بنگاه های کوچک برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب را برعهده دارند.
پور عابدی بیان کرد: اشتغال خلاق موتور محرک جامعه است که با تغییر تفکر مصرف گرایی به تولید محور و پویایی پژوهش حاصل می شود.
وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در تاکید ویژه به ارکان جامعه و دولت باروری ظرفیت های بالقوه در بالندگی اقتصاد کشور را تاکید کرده اند و پارکهای علم و فناوری و شرکتهای دانش بنیان ستون اصلی تحقق این مهم هستد.
معاون جهاد دانشگاهی کشور افزود: تحریم ها و تهدیدهای دشمن نه تنها اقشار تحصیل کرده کشور را نا امید نکرده است بلکه باید به عاملی برای تقویت روحیه ایده پردازی و خلاقیت در عمل تبدیل شود، همانطور که نمونه های موفق خودباروی در سایه تحریم به کرات در بخش های مختلف جامعه هویدا است.
پورعابدی افزود: پارک علم و فناوری در همه استان های کشور فعال است و پارک های البرز و کرمانشاه زیر نظر مستقیم جهاد دانشگاهی فعالیت می کنند و فعالیت سایر پارکها نیز زیر نظر وزارت علوم و فناوری است.
وی ادامه داد: 20 مرکز رشد به منظور تعالی حوزه کارآفرینی، اشتغال و خدمت به عموم جامعه نیز در نقاط مختلف کشور فعالیت می کنند.
رییس سازمان تجاری سازی، فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی خاطر نشان کرد: جهاد دانشگاهی با توسعه، شناسایی و ساماندهی پارک های علم و فناوری ،مراکز رشد، شرکت های دانش بنیان و نظارت مستقیم بر عملکرد آنها در راستای پویایی اقتصاد کشور تلاش می کند.
پور عابدی بیان کرد: استان مرکزی از قطب های مهم صنعت و کشاورزی کشور است و می تواند به عنوان نمونه کشوری در طرح های کاربردی دانش بنیان عمل کند.
وی ادامه داد: مراکز تولیدی و صنعتی مادر و ظرفیت دانشگاهی استان مرکزی برای تکمیل زنجیره فناوری و وجود پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در این استان بسیار ضروری و مهم است.
رییس سازمان تجاری سازی، فن آوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی بیان کرد: پس از اشتغالزایی برای دانش آموختگان؛پژوهش، آموزش و تلاش برای احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه مهمترین رویکرد این نهاد است.

*** مراکز علمی کانون ارتقای نرخ بهره وری باشند
معاون برنامه ریزی استاندار استان مرکزی نیز در این بازدید گفت: مراکز علمی و تحقیقاتی باید کانون اصلی ارتقای نرخ بهره وری باشند و جهاد دانشگاهی نیز در این عرصه رسالت سنگینی برعهده دارد.
«محمد رضا عاشوری» بیان کرد: هم اکنون نرخ بهره وری کشور منفی است که صنعتگران و تولید کنندگان باید با روش های کارآمد و تقویت همگرایی و وجدان کاری در بهبود آن بکوشند.
وی ادامه داد: بر اساس یافته های پژوهشگران ایرانی هر دانش آموزی که از هفت سالگی وارد محیط آموزشی می شود تا زمان فارغ التحصیلی حدود 15 میلیارد ریال برای خانواده و دولت هزینه دارد بنابراین بیکار بودن این اقشار از جامعه فاجعه ای جبران ناپذیر برای دولت است.
معاون برنامه ریزی استانداری استان مرکزی افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار این استان هم اکنون 47 هزار نفر در این استان بیکار هستند که از این تعداد12 هزار نفر دانش آموخته مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از دو هزار و 900 واحد تولیدی در نقاط مختلف این استان فعالیت می کنند ایجاد موقعیت های کسب و کار جدید برای افزاد تحصیل کرده جویای کار ضروری است.
عاشوری گفت: هم اینک تنها 35 درصد از ظرفیت صنعتی و کشاورزی این استان به کارگیری می شود و با همین ظرفیت استان تا پایان سال جاری بیش از 23 هزار میلیارد ریال درآمد خواهد داشت و این درصورتی است که هزینه های این استان به 18 هزار میلیارد ریال هم نمی رسد.
وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی چهارمین مرکز صنعتی کشور محسوب می شود و فعال کردن ظرفیت های راکد تولید در این منطقه می تواند نقش بی بدیلی در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری ایفا کند.

***مراکز رشد موتور محرکه اقتصاد پویا است
مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری استان مرکزی نیز در این بازدید گفت: مراکز رشد موتور محرکه اقتصاد پویا است و این نهاد از سال 81با اخذ موافقت وزارت علوم و فناوری در این استان افتتاح و سپس دفاتر مرکز رشد در دانشگاه ساوه و تفرش راه اندازی شده است.
« مریم عبدلی » افزود: مرکز رشد شهرستان تفرش پارسال با موافقت و اخذ مجوز از وزارت علوم مستقل شده است.
وی ادامه داد: شرکتهای کوچک صنایع شیمیایی، فلزی و ریلی مهمترین شرکت هایی هستند که زیر نظر پارک علم و فناوری فعالیت می کنند.
مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری استان مرکزی بیان کرد: پتانسیل های شهری و دانشگاهی شهرستان های ساوه و تفرش دو عامل مهم در راه اندازی مراکز رشد است و افتتاح دو مرکز رشد در شهرستان های محلات و دلیجان در دستور کار این پارک می باشد.
عبدلی با بیان اینکه 80 شرکت دانش بنیان در استان مرکزی زیر نظر این پارک فعال هستند خاطر نشان کرد:35 میلیارد ریال اعتبار به پارک علم و فناوری این استان اختصاص یافته است.
معاون جهاد دانشگاهی و رییس سازمان تجاری سازی، فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاه در سفر یک روزه خود به استان مرکزی از دو شرکت بی تا صنعت ریلی و دقت آزمون آریا وابسته به پارک علم و فناوری و مرکز ناباروری معاونت های جهاد دانشگاهی و پروژه پردیس بازدید می کند.
دیدار با معاون برنامه ریزی استانداری استان مرکزی، بازدید از مرکز گل و گیاه محلات از دیگر برنامه های معاون جهاد دانشگاهی به این استان است.ک/2
7115/560/


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن