تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818776954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان اسناد وکتابخانه ملی تاریخ شفاهی قوه قضاییه را تدوین می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: قائم مقام سازمان اسناد: سازمان اسناد وکتابخانه ملی تاریخ شفاهی قوه قضاییه را تدوین می کند تهران - ایرنا - قائم مقام سازمان اسناد و کتابخانه ملی مرکزی با بیان اینکه این سازمان تاریخ شفاهی قوه قضاییه را تدوین می کند، گفت: اگر تاریخ شفاهی قوه قضاییه درست و روش مند انجام شود، موجب تداوم اندیشه خواهد شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «فریبرز خسروی» روز سه شنبه در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری بین معاونت فرهنگی قوه قضاییه و سازمان اسناد و کتابخانه ملی افزود: واحد گروه تاریخ شفاهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی بسیار فعال است و تا پایان سال به یک پژوهشکده تبدیل می شود و در صورت ضرورت با افراد برجسته قوه قضاییه مصاحبه انجام می دهیم.
وی با بیان اینکه کتابخانه ها یک وظیفه میراثی و یک وظیفه اطلاع رسانی دارند، گفت: موظفیم آنچه را که ملت ایران در حوزه فکری تولید می کند، گردآوری، نگهداری و پردازش کنیم.
قائم مقام سازمان اسناد و کتابخانه ملی مرکزی تصریح کرد: سازمان های اسنادی معمولا یک جنبه نمادین نیز دارند و در دنیا شش کتابخانه نظیر کتابخانه ملی به لحاظ ساختمانی مطرح است که یک نمونه آن می توان به بریتانیا و همچنین کتابخانه اسکندریه مصر اشاره کرد که با کمک 11 کشور ساخته شده است.
به گفته وی، 38 هزار عنوان کتاب خطی، سنگی و سربی در این کتابخانه موجود است که از مجموعه های قابل طرح جهانی به حساب می آیند.
خسروی با بیان اینکه وظیفه داریم از اسناد اطلاع رسانی کرده و آنها را حبس نکنیم، افزود: در چند مورد می توانیم با قوه قضاییه همکاری مناسب داشته و مجموعه اسنادی را قوی کنیم.
وی ادامه داد: بخشی از اسناد در حال نابودی است، مانند اسنادی که در زیرزمینی در خیابان حسن آباد نگهداری می شوند و با از بین رفتن این مجموعه ها، بسیاری از حقایق نیز مدفون خواهد شد.
خسروی گفت: فیلترینگ و نگهداری نسخه های خطی با نسخه های دیگر متفاوت است و گاهی در دمای چهار درجه باید نگهداری شوند تا از بین نروند.
به گزارش ایرنا، تفاهمنامه همکاری بین معاونت فرهنگی قوه قضاییه و سازمان اسناد و کتابخانه ملی صبح سه شنبه در شش ماده و بمنظور همکاری علمی، آموزشی و تبادل و اشتراک منابع اطلاعاتی و گسترش فرهنگی حقوقی قضایی منعقد شد.
اجتمام(3) ** 9317 ** ل.الف.ی ** 1071


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن