تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 24 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811062625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانش آموزان شین آبادی با دلی پر از امید چشم به آینده دوخته اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دانش آموزان شین آبادی با دلی پر از امید چشم به آینده دوخته اند مهاباد - ایرنا - دانش آموزان روستای شین آباد شهرستان مرزی پیرانشهر با وجود اینکه صدمات روحی و جسمی زیادی را متحمل شدند،ولی همچنان با دلهایی پر از امید و آرزو به روزهای آینده به زندگی خود ادامه می دهند.


پانزدهم آذرماه سال 91 بود که بخاری به جان 28 دانش آموز کلاس چهارم ابتدایی مدرسه انقلاب اسلامی در روستای شین آباد شهرستان مرزی پیرانشهر افتاد و آنها را طعمه شعله های سوزان خود کرده و دو تن از آنان را به کام مرگ کشاند و بقیه را نیز مصدوم کرد.
بیش از 730 روز از آن اتفاق دردناک که هنوز خاطرات تلخ آن به روح و جان این دانش آموزان سایه افکنده است می گذرد و در طی این مدت دولت و مسوولان آموزش و پرورش آنچه که در توان داشته اند را برای این دانش آموزان به کارگرفته اند، به طوری که این اقدامات باعث شده تا امیدی دوچندان را برای آینده ای بهتر در جسم و جان این دانش آموزان زنده سازد.

*** دلهای پرامید و با نشاط آنها از آینده ای درخشان در زندگیشان خبر می دهد

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: روند درمانی و تحصیلی دانش آموزان حادثه دیده روستای شین آباد پیرانشهر از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار است.
"رسول خضری" می گوید: حادثه دیدگان آتش سوزی مدرسه شین آباد، 26 دختر بودند که 14 نفر آنها بهبودی نسبی به دست آورده و با تداوم روند درمان، در سر کلاس حاضر شده و به تحصیل می پردازند.
وی گفت: از میان 12 دانش آموز دیگر که شدت آسیب دیدگی آنها بیشتر بود نیز هم اکنون 9 دانش آموز در یکی از کلاس های درس مجتمع آموزشی این روستا در شرایط بسیار مناسب و استانداردی در حال تحصیل هستند و هیچگونه مشکل درمانی و تحصیلی ندارند.
خضری افزود: یک نفر از دانش آموزان حادثه دیده شین آباد هم اکنون به دلیل ادامه درمان در تبریز و یک نفر دیگر در یکی از بخش های توابع پیرانشهر ساکن است و یک نفر دیگر از آنها نیز با هزینه آموزش و پرورش در مدرسه غیرانتفاعی مشغول به تحصیل است.
رییس آموزش و پرورش پیرانشهر نیز گفت: با مساعدت مسوولان هم اکنون مدرسه ای با شرایط کاملا استاندارد در این روستا در حال احداث است که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود ظرف چند ماه آینده به بهره برداری کامل برسد.
"موسی رسولی" افزود: برای رفاه حال دانش آموزان مصدوم و به دلیل شرایط ویژه آنها و درمان ها و امکاناتی که نیاز دارند یکی از کلاس های درس آماده شده و این دانش آموزان در این کلاس درس که دارای امکانات ویژه ای چون کف اسفنجی، صندلی های استاندارد، پروژکتور و تخته هوشمند می باشد مستقر شده و برای هر دانش آموز نیز یک دستگاه لب تاپ و قلم الکترونیکی فراهم شده تا روند تحصیلی آنها بهتر تداوم داشته باشد.
فرماندار شهرستان مرزی پیرانشهر نیز گفت: دولت جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی برای رسیدگی به دانش آموزان شین آبادی دریغ نکرده و تمام توان خود را برای ساماندهی وضعیت آنان بکار گرفته است.
"اردوان نوسودی" افزود: مسوولان جمهوری اسلامی این دانش آموزان را همانند فرزندان خود می دانند و تا زمانی که لازم باشد به آنها رسیدگی می کنند.
وی اضافه کرد: مسئولان برای رسیدگی به وضعیت این دانش آموزان تا آنجا که لازم باشد حتی از آخرین یافته های علم پزشکی و تکنولوژی های درمانی برای بهبودی آنها استفاده می کنند.
نوسودی اظهار کرد: این حادثه می تواند تلنگری باشد برای مسئولان تا در همه زمینه ها هر چند کوچک و بی اهمیت با دقت نظر و احساس مسئولیت برخورد کنند.
فرماندار پیرانشهر در زمینه اقدامات انجام شده برای این دانش آموزان گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه امور درمان و تحصیل دانش آموزان انجام گرفته و مواردی چون پرداخت کمک هزینه و پرداخت مستمری نیز هم اکنون در حال انجام است.
نوسودی ادامه داد: برای کمک به امر معیشت خانواده های این دانش آموزان نیز پنج میلیارد ریال از سوی بهزیستی آذربایجان غربی اختصاص یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در زمینه وضعیت فعلی این دانش آموزان و ادامه روند تحصیلی و درمانی آنها گفت: روند درمانی دانش آموزان شین آبادی همچنان ادامه دارد و از مجموع 26 دانش آموز آسیب دیده 13 نفر از این دانش آموزان کاملا بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده و دیه آنها نیز پرداخت شده است.
"فریدون سیدمصطفوی" افزود: بقیه دانش آموزان حادثه دیده در بیمارستان های ساسان و 15 خرداد تهران و بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه همچنان تحت درمان قرار دارند ، به طوری که تاکنون برای بهبودی دانش آموزان حادثه دیده شین آباد بیش از سه میلیاد و 800 میلیون ریال پرداخت شده است.
وی یادآوری کرد: طبق هماهنگی های انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی استان این دانش آموزان مصدوم جهت دریافت مشاوره معرفی شدند که از هنگام وقوع حادثه تا پایان سال گذشته به آنان خدمات ارائه شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: کلیه هزینه های اقامتی و ایاب و ذهاب دانش آموزان و خانوادهای آنان نیز به سایر نقاط کشور از قبیل هزینه رفت و برگشت به شهرهای تهران، تبریز و اصفهان تقبل شده و دیه دو دانش آموز فوت شده نیز به خانواده های آنان به صورت کامل در سال وقوع حادثه پرداخت شده است.
سید مصطفوی با بیان اینکه آموزش و پرورش آذربایجان غربی در راستای جبران عقب افتادگی درسی این دانش آموزان از هیچ اقدامی دریغ نکرده است، گفت: تشکیل کلاسهای درس در بیمارستان برای این دانش آموزان از همان ابتدای بروز حادثه صورت گرفت.
"خسرو اسماعیلی" پدر سمیرا یکی از دانش آموزان حادثه دیده در آتش سوزی مدرسه شین آباد می گوید: به طور متوسط ماهانه سه تا چهار بار و هر بار دو تا سه روز برای مداوا به تبریز و تهران مراجعه می کنیم که همین امر وضعیت کسب و کار و زندگی ما را مختل کرده است.
وی گفت: هرچند که هزینه های ایاب و ذهاب ما به طور کامل پرداخت می شود ولی این رفت و آمدها موجب بیکاری مان شده است.
"محمد ابوبکری" و "محمدامین مصطفی نژاد" پدران دو تن دیگر از این دانش آموزان نیز با بیان همین مشکل اظهار کردند که طولانی شدن روند درمانی فرزندانشان مشکلات معیشتی زیادی را برای آنها بوجود آورده است.
آنان از مسوولان خواستند تا در زمینه پرداخت کمک هزینه به خانواده های آنان اقدامات لازم را انجام دهند.
نماینده مردم پیرانشهر سردشت در مجلس شورای اسلامی در این زمینه گفت: در دیدار با محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی رئیس جمهوری موضوع پرداخت مستمری بر اساس قانون تامین اجتماعی به خانواده های قربانیان نیز مطرح شده است که این مسئله نیاز به مصوبه هیات دولت دارد که این امر نیز مراحل نهایی خود را سپری می کند.
وی با بیان اینکه با موافقت دولت دیه کامل به هر کدام از قربانیان حادثه شین آباد نیز پرداخت می شود، افزود: پرداخت کمک هزینه به خانواده های این دانش آموزان نیز از سوی دولت به همه 26 خانواده حادثه دیده به اسم دخترانشان هم اکنون در دست پیگیری است.
خضری در زمینه روند درمانی دانش آموزان نیز گفت: بسیاری از جراحی های مورد نیاز بویژه جراحی های زیبایی در خصوص این دانش آموزان انجام شده و تا زمانی که نیاز باشد تداوم می یابد و هیچگونه نگرانی در زمینه تامین هزینه های درمانی آنها وجود ندارد.
پدر سیما شادکام یکی دیگر از دانش آموزان این حادثه ضمن قدردانی از اظهار همدردی تمام مردم ایران گفت: به خانواده برخی از این دانش آموزان دیه ناقص پرداخت شده است و ما از مسوولان می خواهیم تا دیه کامل این دانش آموزان را به طور کامل پرداخت کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه خانواده های 11 دانش آموز این حادثه نسبت به مبلغ دیه اعتراض دارند، افزود: پرونده این دانش آموزان هم اکنون در حال سپری کردن روال اداری است تا نسبت به آن تجدیدنظر شود.
وی اضافه کرد: برای کلیه دانش آموزان بیمه نامه عمر به مبلغ 500 میلیون ریال توسط بیمه معلم در نظر گرفته شده که سهم واریزی هر دانش آموز به این بیمه توسط خود بیمه پرداخت شده است.
سید مصطفوی گفت: بیمه ایران هم بیمه نامه عمر به مبلغ 520 میلیون ریال برای هر دانش آموز و والدین دو دانش آموز فوت شده صادر کرده که در مرحله ارائه هستند.
وی اضافه کرد: تاکنون نیز برای جبران عقب افتادگی درسی این دانش آموزان به صورت کاملا خصوصی توسط معلمان خیر آموزشی در شیفت های مخالف و روزانه سه ساعت تدریس مطالب درسی صورت گرفته است.
به گفته نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس با توجه به اهمیت بحث گرمایشی مدارس کشور نامگذاری 15 آذر به عنوان روز سالم سازی و استانداردسازی مدارس به هیات دولت پیشنهاد شده است که اگر در دولت مورد پذیرش قرار نگیرد طرحی با عنوان نامگذاری روز 15 آذر با عنوان روز استانداردسازی و سالم سازی مدارس به مجلس ارائه می شود.
وی افزود: در حال حاضر 130 هزار کلاس درس در کشور فاقد سامانه گرمایشی استاندارد هستند و هم اکنون با بخاری های نفتی و در برخی مناطق سردسیر و دورافتاده با بخاری های غیراستاندارد گرم می شوند که هر لحظه احتمال آتش سوزی در آنها وجود دارد.
خضری اضافه کرد: نامگذاری یک روز به عنوان روز سالم سازی و استانداردسازی مدارس می تواند نقش مهمی در توجه مسوولان به مدارس کشور و توجه به امر استانداردسازی آن داشته باشد.
15 آذر 1391، یک کلاس درس مدرسه ابتدایی روستای شین آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر دچار آتش سوزی شد و از 37 نفر دانش آموزان آن 28 نفر دچار سوختگی شدند که از این تعداد دو دانش آموز جان خود را از دست دادند.
این حادثه زمانی روی داد که بخاری نفتی این کلاس دچار آتش سوزی شد و سرایدار مدرسه که قصد در خاموش کردن آتش داشت، در حال منتقل کردن بخاری به بیرون از کلاس بود که در این موقع بخاری منفجر شد و آتش به تمام سطح کلاس سرایت کرد.
شهرستان مرزی پیرانشهر با 125 هزار نفر جمعیت در 145 کیلومتری مرکز استان و در جوار کشور عراق واقع شده است.
584/581/1352


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن