تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806717263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عنصرعلم در کنار جوانی انسان را تاریخ ساز می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عنصرعلم در کنار جوانی انسان را تاریخ ساز می کند کیش - ایرنا - مورخ و پژوهشگرمعاصر در حوزه تاریخ اسلام با بیان اینکه دانشجویان با علم آموزی عزت و سربلندی را به کشور هدیه می کنند افزود:عنصر علم در کنار جوانی انسان را ماندگار و تاریخ ساز می کند .


به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا ، محمد حسین رجبی دوانی در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، دوره جوانی را دوره ای پرنشاط ، پرتحرک با خطر پذیری بسیار عنوان کرد و گفت : این دوره و فعالیت هایی که در آن صورت می گیرد می تواند در عرصه های مختلف زندگی کار ساز باشد.
وی با تاکید بر اینکه اگر جوان به زیور علم خود را بیاراید گفت : جوان با تکیه بر عنصرعلم و نیروی جوانی و با بهره مندی از تجارب بزرگان می تواند آهسته آهسته جای افراد با تجربه در حوزه های مختلف را پر کند.
کارشناس در حوزه تاریخ اسلام ،جوانی را اصلی برای ایجاد تحول در جهان بشریت به اضافه علم آموزی عنوان کرد و گفت : در تاریخ اسلام نمونه های فراوانی از جوانان دانشمند داریم که زمینه ساز تحولات فراوان در جامعه بوده اند.
وی به حکیم ابوعلی سینا به عنوان یکی از نخبگان ایران و مذهب شیعه اشاره کرد و گفت : علم آموزی و تبحر وی در علوم قرانی ، فلسفی و طب سبب شد در جوانی شهره شرق و غرب و علم اسلام شود به گونه ای که سلاطین آن دوران هر یک تلاش می کردند تا وی را در اختیار خود گیرند و پست های مهمی همچون وزارت به وی بدهند ، او در سن 29 سالگی علمی نبود که نیاموخته باشد .
رجبی دوانی با یاد آوری از دو چهره برجسته تاریخ اسلام همچون شیخ صدوق و شیخ مفید که در جوانی به جایگاه رفیعی رسیده بودند گفت : در تاریخ افراد زیادی وجود دارند که با تکیه برعلم و جوانی به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یافته اند.
وی با بیان اینکه 16 آذر ماه روز دانشجو یاد آور شهادت دانشجویانی است که توانستند تاریخ را دگرگون سازند افزود : این جوانان در دوران ستمشاهی در اعتراض به ورود نیکسون معاون رییس جمهور آمریکا ،حماسه آفریدند و به شهادت رسیدند که به اعتبار مجاهدت آنان است که امروز دانشجویان گردهم آمده اند.
این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه اگر دانشجویان نبودند انقلاب پیشرفت نمی کرد گفت : روح بلند ستیزه گر در مقابل ظلم این دانشجویان انقلاب را به اوج رساند.
وی یاد آور شد : جریان انقلاب از دانشگاه با حضور دانشجویان آغاز شد و با حرکت اعتراض آمیز آنها به اوج خود رسید ، سربازان رژیم طاغوت هم نتوانستند با کشتار جوانان ندای حق طلبی آنان را خاموش کنند که امروز شاهدیم به برکت همان خونهای ریخته شده انقلاب به پیروزی رسید .
رجبی دوانی گفت : در دوران جنگ تحمیلی نیز اگر دانشجویان نبودند حماسه های عظیم و به یاد ماندنی دفاع مقدس هرگز پدید نمی آمد ، در زمانی که دانشگاه ها تعطیل شدند سیل دانشجویان انقلابی و مبارز به جبهه ها اعزام شدند و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد روی آوردند و بسیاری از آنها در دوران دفاع مقدس فرماندهی جنگ را دانشجویانی همچون شهید باکری ، خرازی ، همت و علم الهدی بر عهده داشتند .
وی با ذکر اینکه دانشجویان با علم و ایمان خود اسطوره ها و الگوهای مقاومت کشور هستند گفت : دوران جوانی باید با علم و عمل همراه شود تا در آن صورت بتوان حماسه ساز و تاریخ ساز در سطح کشور و جهان شد.
این محقق و پژوهشگر در حوزه تاریخ اسلام خطاب به دانشجویان گفت : باید در حوزه های تخصصی به خوبی تحقیق کرده وعلم آموزی کنید تا بتوانید عزت ، سربلندی و پیشرفت را به کشور هدیه کنید و نام شما در تاریخ ماندگار شود .
وی با تاکید بر اینکه نباید تنها بدنبال کسب مدرک باشید گفت : اگر با علاقه و عشق در حوزه تخصصی خود کار کنید و حرفی برای گفتن داشته باشید از جایگاه بالایی در کشور و جهان برخوردار خواهید بود ، وقتی تخصص و علم شما بالا باشد در آینده هم بیکار نخواهید ماند .
معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم گفت : دوره دانشجویی همچون سربازی کوتاه است اما مهمترین دوره زندگی فرد به شمار می رود ، در آینده به هر موقعیتی دست پیدا کنید سنگ بنای آن از همان دوران است .
ابراهیم رضوانی تصریح کرد کسانی که امروز در جایگاه های رفیع و مسوولیت های مختلف هستند زمانی جوینده دانش و علم بوده اند.
وی با بیان اینکه اگر چه دوری از خانواده برای دانشجویان در شهرهای مختلف همچون کیش سخت است افزود : باید این سختی را برای رسیدن به موفقیت ها ی بیشتر و بهتر تحمل کرد.
رضوانی از برگزاری تور هندورابی در آینده نزدیک برای دانشجویان حاضر در نشست خبر داد.
اجرای تئاتر ، شعر خوانی و تقدیر از فعالان دانشجویی در حوزه های فرهنگی ، مذهبی ،ورزشی ، هنری و و آموزشی دانشگاه های مختلف کیش و قرعه کشی سفر به کربلا در آستانه اربعین حسینی از بخش های دیگر مراسم گرامیداشت روز دانشجو بود.
مراسم گرامیداشت روز دانشجو با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد و با حضور روسای دانشگاه های پردیس بین الملل کیش ، دانشگاه آزاد ، پیام نور واحد بین الملل ، جامع علمی کاربردی ؛ جمعی از مدیران و مسوولان ادارت مختلف و دانشجویان دانشگاه ها در سالن مینو پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد .
1630**1641/668


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن