تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804636586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتظاری:صدا و سیما می تواند فضای مجازی سازگار با اسلام تببین کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: انتظاری: انتظاری:صدا و سیما می تواند فضای مجازی سازگار با اسلام تببین کند تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: سازمان صدا و سیما با حضور فعال در فضای مجازی باید متناسب با اقتضائات این محیط نقش آفرینی کند .


به گزارش ایرنا مهندس محمد حسن انتظاری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در دومین همایش گردان های سایبری بسیح صدا و سیما افزود: سازمان صدا و سیما می تواند فضای مجازی سازگار با اسلام و فرهنگ ملی را تبیین کرده و قواعد فقهی و اخلاقی زیست در فضای مجازی را ترویج دهد.
وی تاکید کرد: یکی از مسائلی که باید در کشور و بین مدیران حل کنیم تعریف فضای مجازی است. فضای مجازی امتداد فرهنگ و اجتماع انسانی ما در بستر فناوری ارتباطات و اطلاعات است بنابراین انسان محور شکل گیری در این فضا بوده و این تعریف برخلاف تعاریف مرسوم فناورانه ای است که فناوری اطلاعات را محور توسعه فضای مجازی می دانند.
مهندس انتظاری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری که فرمودند اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی یک رژیم 2500 ساله را واژگون کرد و مردم بر سرنوشت خود تسلط یافتند اما در حال حاضر فضای مجازی موجب شده تا هویت ملی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی، با تهدید مواجه باشد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این که سیستم اداری کشور باید خود را برای این تحولات آماده کند و ساختار سنتی نظام اداری متحول شود، افزود: تحولات بسیار عظیمی در حال شکل گیری است و انسان از یک فضای سنتی به سمت فضایی نوین حرکت می کند فضای مجازی یکی از عوامل اصلی پیشرفت ایران به سوی افق 1404 و دستیابی به اهداف سند چشم انداز است و به همین دلیل است که ما در حال پیگیری این بحث در برنامه ششم هستیم.
وی با اعلام تحولات پیش روی فناوری و روندهای آن در دنیا اظهار داشت: همگرایی تمام مجراهای ارتباطی و اطلاعاتی بر بستر شبکه اینترنت نظیر VoIP، IPTV در قالب NGN، اتصال تمام ابزارهای زندگی به اینترنت در قالب «اینترنت همه اشیا» و ایجاد ابزار (پلت‏فرم) هیبرید و جامع برای تمام ارتباطات و اطلاعات به صورت تلفیقی از ابزارها و تلویزیون‏های تعاملی از مهمترین تحولات پیش روی فناوری است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به این نکته که در تلویزیون های تعاملی مخاطب نقش تعیین کننده دارد، اعلام کرد: در حال گذار از رسانه های جمعی به رسانه های اجتماعی تعاملی هستیم و تلویزیون با یک رقابت سنگین در حوزه فناوری روبرو شده است. برای صداوسیما رقبای جدیدی آمده اند و اشکال جدید تولید محتوا ایجاد شده که ظهور و توسعه رسانه های اجتماعی کاربرمحور از جمله تقابل های جدید صدا و سیما است.
وی با بیان این که در صورتی که هویت خود را نتوانیم در فضای مجازی ترویج دهیم با چالش روبرو خواهیم شد، افزود: در فضای مجازی با چالش هایی در اعمال حاکمیت ملی روبرو هستیم که مهمترین آن حفظ هویت ملی و تسلط فرهنگ غربی است. در حال حاضر زبان فارسی 0.8 درصد از محتوای وب را در اختیار دارد و در مقابل زبان انگلیسی 56 درصد این فضا را به خود اختصاص داده است که در همین راستا سنت و آداب خود را وارد این فضا کرده و مدیریت آن را در اختیار گرفته است. این چالش ها اهمیت تشکیل شورای عالی فضای مجازی را نمایان می سازد.
علمی 1599


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن