تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806974147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کوکان متکدی وصله ناجور بازارتهران /وهن جایگاه ایران در چشم گردشگران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کوکان متکدی وصله ناجور بازارتهران /وهن جایگاه ایران در چشم گردشگران تهران-ایرنا- آقا، خانم یک کمکی به من کنید، کمک کنید ثواب داره، این بخشی از دیالوگ کودکان ژولیده و کثیفی است که این روزها وصله ناجور بازار بزرگ تهران و قطب اقتصادی ایران است.


به گزارش ایرنا این روزها بازار تهران به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری مورد توجه انبوه گردشگرانی قرار گرفته که از اقصی نقاط جهان برای دیدن آن به تهران می آیند.
گردشی در این بازار قدیمی، گردشگران را با بسیاری از خصوصیات اقتصادی ایرانیان آشنا می سازد و علاوه بر آن دستآورد های گرانبهایی را نصیب آنان می سازد.
اما گردشگری که برای دیدن مناظر زیبای این بازار و اطلاع از تاریخ بخشی از تهران قدیم به آنجا مراجعه می کند با صحنه های مشمئز کننده ای مواجه می شود که می تواند اعتبار ایرانیان را در چشم آنان خدشه دار سازد.
این صحنه های چندش آور حضور کودکانی است که با ظاهری در نهایت کثیف و ژولیده اقدام به تکدی گری آنهم از نوع وقیحانه آن می کنند.
این کوکان مانند کنه به افراد و خصوصا گردشگران می چسبند و از آنها تقاضای کمکی می کنند. البته می گویند اینها مهاجرینی هستند که از کشورهای افغانستان و پاکستان به ایران آمده اند.
یکی از مغازه داران سبزه میدان به خبرنگار ایرنا می گوید: این متکدیان آنقدر وقیح هستند که در صورت رد درخواست آنان از سوی رهگذران کلمات زشت را نثار آنان می کنند.
مجیدآقا اضافه می کند که این کودکان برایشان فرقی نمی کند رهگذر ایرانی است یا گردشگری که به ایران آمده و این موجب شده گردشگران دیدی بد نسبت به ایرانیان پیدا کنند و من از مسئولان می خواهم هرچه سریعتر رسیدگی کنند.
یکی از اعضای هیات امنای بازار تهران در خصوص این بچه ها به خبرنگار ایرنا می گوید: هرچه تلاش می کنیم آنها را از محوطه بازار تهران دور کنیم مجدد از طرف دیگر وارد می شوند و به قول معروف از رو نمی روند.
علی حیدری که بیشتر بازاریان وی را به عنوان معتمد می شناسند عقیده دارد که این کودکان در خیلی از مواقع که بازار شلوغ است اقدام به جیب بری هم می کنند.
وی با اشاره به رایزنی هایی که با فرماندهی انتظامی بازار تهران داشته است، می گوید: هرچند نیروی انتظامی تا حدودی متکدیان را سامان دهی کرده است اما اینها پرروتر از آن و بعد از مدتی دوباره به محل برمی گردند.
حیدری اذعان می دارد که بارها در خصوص این کودکان و تاثیر منفی آنها در ذهن گردشگران با جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار همفکری کرده ایم ، ساماندهی نیازمند همکاری همه جانبه شهرداری، نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها است.
در اطراف بازار تهران که حرکت می کنی جای به جای این کودکان کثیف و ژولیده را می بینی و این تصور برایت پیش می آید که نکند آنها ناقل بیماری باشند و خودت را جمع می کنی.
یک جامعه شناس که مطالعات گسترده ای در محله هرندی تهران انجام داده این متکدیان را غربتی هایی می داند که از کشورهای افغانستان و پاکستان به ایران آمده و اقدام به تکدی گری می کنند.
فهیمه حسین زاده قبلا در جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی، این غربتیان را عامل انتشار جرم و آسیب در سایر نقاط شهر تهران برمی شمرد و از طراحی اقداماتی برای کنترل آنها خبر می دهد.
رسیدگی فوری به پدیده کودکان متکدی در بازار تهران باعث خواهد شد چهره ایران در دید گردشگران خارجی تخریب نشود.
تهرام/9977//1348


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن