تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820122912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مالکان بناهای تاریخی استان اردبیل از کمک مالی دولت بهره مند می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مالکان بناهای تاریخی استان اردبیل از کمک مالی دولت بهره مند می شوند اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: صاحبان اماکن و بناهای تاریخی در این استان از کمک های مالی بلاعوض دولتی بهره مند می شوند.


کریم حاجی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خلخال افزود: مالکان خانه ها ، حمام ها و اماکنی که به هر عنوان هویت تاریخی دارند در صورتی که نسبت به حفظ ، بازسازی و نگهداری اماکن تاریخی در اختیار خود اقدام کنند از مزایای پرداخت تسهیلات بلاعوض دولتی بهره مند خواهند شد.
وی گفت: حفظ و احیای اماکن و بناهای تاریخی در اختیار بخش خصوصی و خارج از تصرف دولت صورت گرفته و حتی در صورت تمایل صاحبان این گونه بناهای تاریخی به تغییرکاربری های خاص توریستی این افراد از معافیت پرداخت هزینه های تغییرکاربری نیز برخوردار
می شوند.
حاجی زاده اظهار کرد: در صورت خرید بناهای تاریخی از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی با هدف حفظ و احیای بنا و یا استفاده گردشگری از این بناها این سرمایه گذاران از مزایای تسهیلات ارزان قیمت بانکی و معافیت های هزینه تغییر کاربری بهره مند
می شوند.
وی گفت: برای ترغیب مالکان بناهای تاریخی و حفظ بناهای تاریخی اداره کل میراث فرهنگی استان نیازمند همکاری شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای استان در معرفی صاحبان اماکن تاریخی و تشویق آنها به حفظ ، مرمت و احیای این گونه بناهای تاریخی است.
وی همچنین با اشاره به افزایش میزان حفاری های شبانه در مناطق تاریخی استان از سوی غارتگران میراث فرهنگی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان به تنهایی قادر به حفظ و حراست از آثار فرهنگی مدفون شده در زیر خاک در سطح گسترده ای از منطقه جغرافیایی استان نیست و این کار نیازمند فرهنگ سازی در بین مردم برای مشارکت با دولت در جلوگیری از غارت میراث فرهنگی است.
وی از تلاش برای راه اندازی دوباره موزه میراث فرهنگی تعطیل شده شهر خلخال خبر داد و گفت: این موزه به علت وجود نواقص حفاظتی و امنیتی تعطیل و اشیای باستانی متعلق به موزه خلخال در محلی امن در مرکز استان به صورت امانت نگهداری می شود.
وی اظهار کرد: با رفع نواقص حفاظتی و امنیتی ساختمان موزه میراث فرهنگی این اشیای تاریخی به موزه خلخال بازگشت داده شده و در معرض دید عموم مردم قرار خواهد گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین از برگزاری جشنواره بازی های زمستانی خلخال پس از دو سال وقفه در زمستان امسال خبرداد.
وی گفت: علاوه بر احیای این جشنواره مفرح زمستانی این اداره کل برای ثبت حداقل دو جشنواره این شهرستان در تقویم کشور و برگزاری سالانه آن تلاش می کند.
حاجی زاده در سفر به خلخال از مناطق نمونه گردشگری ، بناهای تاریخی و قلعه خشتی بخش شاهرود خلخال بازدید و نسبت به توسعه صنعت گردشگری و احیای صنایع دستی در حال فراموشی این شهرستان از جمله گلیم بافی ، جاجیم بافی و شال بافی قول مساعد داد.
7119/594/530


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن