تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801636071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمیسیون بودجه تخلف دولت را رسماً تایید کرد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: کمیسیون بودجه تخلف دولت را رسماً تایید کرد
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برداشت ۴.۱ میلیارد دلار از حساب صندوق توسعه ملی توسط دولت خلاف قانون تشخیص داده شد و دولت متخلف شناخته شد.
کد خبر: ۴۵۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶ - 08 December 2014


سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برداشت ۴.۱ میلیارد دلار از حساب صندوق توسعه ملی توسط دولت خلاف قانون تشخیص داده شد و دولت متخلف شناخته شد.

غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به تهیه گزارشی در مورد برداشت 4.1 میلیارد دلاری دولت از حساب صندوق توسعه ملی در پایان سال 1392 در کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: برداشت 4.1 میلیارد دلاری از حساب صندوق توسعه ملی برخلاف مفاد بند 2-2 قانون بودجه سال 1392 کل کشور است و دولت در برداشت از این صندوق در انتهای سال گذشته تخلف قانونی انجام داده است.

وی افزود: طبق بند 2-2 قانون بودجه سال 92 استفاده از ذخایر ارزی بانک مرکزی و منابع صندوق توسعه ملی ‌به‌ استثنای مجوزهای صادره این قانون برای تأمین نیازهای بودجه کل کشور به هر شکل ممنوع است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه برهمین اساس خاطرنشان کرد: در اجرای ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس، بررسی صحت برداشت دولت از این صندوق و اینکه آیا تخلفی در این زمینه صورت گرفته است یا خیر به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع شد که پس از دریافت گزارش دیوان محاسبات و بررسی موضوع در کمیسیون، برداشت دولت از این صندوق خلاف قانون تشخیص داده شد و دولت متخلف شناخته شد.

کاتب ادامه داد: این مبلغ (4.1 میلیارد دلار) مطالبه وزارت نفت از محل صادرات نفت بوده که عنوان می‌شود دولت این مبلغ را در پایان سال وصول کرده اما بعد از تبدیل ارز آن به ریال از طریق بانک مرکزی، این مبلغ را برای پروژه‌های عمرانی هزینه کرده که جمعاً بیش از 10 هزار میلیارد تومان است.

وی در پایان گفت: نظر کمیسیون بر این بود که این مبلغ متعلق به صندوق توسعه ملی و سهم این صندوق از نفت بوده ولی در حوزه عمرانی هزینه شده است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن