تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801633816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گوجه فرنگي توليد کشور سالم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آذر ۱۳۹۳ (۱۵:۵۲ب.ظ)
گوجه فرنگي توليد کشور سالم است معاون فني کنترل و مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات کشور گوجه فرنگي توليد داخل را سالم ذکر کرد و گفت: تا اطلاع ثانوي مصرف گاز اتيلن براي رنگ آوري گوجه فرنگي ممنوع اعلام شده بنابراين مردم نگراني بابت مصرف اين محصول نداشته باشند.
به گزارش خبرگزاري موج، يحيي ابطالي درباره شايعاتي مبني بر سالم نبودن محصول گوجه فرنگي کشور و امکان بروز سرطان با استفاده از ترکيب فينيش در اين محصول با منشاء چيني، افزود: طي سالهاي گذشته از اين گاز در رنگ آوري ميوه ها استفاده مي شد، اما از مهرماه امسال به دليل توصيه معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، تا اطلاع ثانوي استفاده از ترکيب اتفون با منشا گاز اتيلن براي رنگ آوري و زودرسي گوجه فرنگي ممنوع است.
ابطالي افزود: بنابراين سازمان حفظ نباتات کشور براي رفع نگراني مردم در مصرف گوجه فرنگي در تيرماه سالجاري نامه اي را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ارسال کرد تا چنانچه مصرف چنين گازي مشکلاتي را براي مصرف کنندگان ايجاد مي کند، از مصرف آن خودداري شود.
وي با اشاره به ممنوعيت بهره گيري از مصرف گاز اتيلن براي رنگ آوري ميوه جات، افزود: اواخر شهريورماه جاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي طي نامه اي به دليل نامشخص بودن عوارض انساني ناشي از بکارگيري از اين گاز، مصرف آن را تا اطلاع ثانوي ممنوع اعلام کرد.
معاون فني کنترل و مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات، ادامه داد: در نامه وزارت بهداشت آمده است؛ گاز اتيلن علاوه بر اينکه هورمون تنظيم کننده رشد است به صورت طبيعي و مصنوعي نيز ساخته مي شود.
وي گفت: در اين راستا سازمان حفظ نباتات کشور از ابتداي مهرماه سال جاري و قبل از شروع برداشت گوجه فرنگي در مناطق جنوبي کشور، دستورالعمل ممنوعيت استفاده از گاز اتيلن براي رنگ آوري گوجه فرنگي را به همراه نامه معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت به ادارات ذيربط سراسر کشور ابلاغ کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن